Klíčové body
- Startup Nala získal 40 milionů dolarů vlastního kapitálu, což je jedna z největších transakcí série A v Africe
- Investici vedla Acrew Capital s účastí DST Global, Norrsken22, HOF Capital a dalších investorů
- Nová B2B platforma Rafiki společnosti Nala slouží globálním podnikům provádějícím platby do Afriky a z Afriky
>
Nadpoloviční počet upsaných akcií vedla sanfranciská společnost rizikového kapitálu Acrew Capital za účasti společností DST Global, Norrsken22, HOF Capital a stávajících investorů včetně společností Amplo a NYCA Partners. Investovala také řada andělských investorů, včetně zakladatelů fintech Ryan King ze společnosti Chime a Vlad Tenev ze společnosti Robinhood.
Zakladatel a generální ředitel společnosti Nala Benjamin Fernandes uvádí, že nová kapitálová injekce, která následuje po počátečním kapitálu ve výši 10 milionů dolarů v roce 2022, podpoří plány globálního růstu společnosti, které zahrnují rozšiřování jejího podnikání v oblasti převodů peněz, aby mohla obsluhovat asijské a latinskoamerické trhy.
V současné době Nala prostřednictvím své spotřebitelské aplikace umožňuje lidem s bydlištěm v EU, Velké Británii a USA posílat peníze prostřednictvím 249 bank a 26 mobilních peněžních služeb na 11 trzích v Africe. Tam, kde se Nala integrovala se službami mobilních peněz, jako je keňská M-Pesa, mohou odesílatelé platit účty přímo do místních mobilních peněženek.
Fernandes říká, že k rozhodnutí přidat platební funkce přispěly požadavky uživatelů na 360stupňovou kontrolu nad jejich penězi. Fintech plánuje rozšířit tyto nabídky na plánované nové trhy, počínaje Asií.
Nala také zdvojnásobuje svou platformu pro B2B platby, kterou spustila v březnu a která má sloužit globálním podnikům provádějícím platby do Afriky a z Afriky.
„Toto kolo financování ve výši 40 milionů dolarů představuje pro společnost Nala klíčový okamžik. Umožní nám překročit rámec remitencí a rozšířit naši působnost mimo Afriku a vybudovat robustní platební ekosystém.

Tyto peníze znovu investujeme do vylepšení naší infrastruktury, čímž zajistíme spolehlivé a levné platby pro všechny. Se spuštěním vlastních platebních kolejí a rozšířením naší B2B platformy Rafiki o změně nejen mluvíme, ale také ji budujeme. Máme odvážné a ambiciózní plány, dejte nám pár let,“ řekl Fernandes.
Fernandes spustil službu Nala v roce 2017 původně s cílem nabízet místní převody peněz v Tanzanii, ale v roce 2021 se obrátil k umožnění převodů peněz do zahraničí.
Nová B2B platforma startupu, Rafiki, pohání také spotřebitelskou aplikaci Nala. Fernandes uvedl, že se rozhodli vybudovat platební platformu, aby zaručili spolehlivost svých remitenčních služeb a sloužili globálním podnikům, které hledají spolehlivé služby.
Prostřednictvím systému Rafiki, který se přímo integruje s bankami a poskytovateli mobilních peněz, je podle společnosti Nala schopna zaručit dostupnost služeb pro své spotřebitele. Kromě toho její vlastní platební infrastruktura znamená nižší poplatky pro uživatele její spotřebitelské aplikace, což ji činí konkurenceschopnější.
Zaručení dostupnosti služeb, jak uvedl Fernandes, je hnacím motorem růstu spotřebitelského podnikání startupu, které v současné době tvoří více než 90 % jeho příjmů. Uvedl, že společnost Nala je na cestě k překročení hranice 500 000 zákazníků a již dosáhla ziskovosti.
Platební platforma si také získává klientelu, mezi její první zákazníky patří britská fintech společnost TransferGo, která využívá Rafiki pro platby v Africe.
„Pro Rafiki jsou živými zákazníky na platformě Nala globální poskytovatelé mzdových služeb, jako je Cadana, globální společnosti zabývající se převody peněz, jako je TransferGo, a globální banky provádějící přeshraniční platby.
Zaměřujeme se na to, abychom finančním institucím a službám umožnili provádět přeshraniční platby,“ řekl Fernandes.
Plány společnosti Nala v oblasti remitenčních služeb na dalších rozvíjejících se trzích, jako je Asie a Latinská Amerika, přicházejí poté, co Světová banka předpověděla pro tento rok silný růst tohoto odvětví.
Podle zprávy Světové banky Migration and Development Brief se očekává, že toky remitencí do subsaharské Afriky po mírném poklesu v roce 2023, kdy se ustálily na 54 miliardách dolarů, vzrostou o 1,5 %. Růst se očekává také v regionech, jako je východní Asie a Tichomoří
„V Indii migranti posílají více než 125 miliard dolarů ročně a trh roste s tím, jak přibývá lidí, kteří odcházejí. To vytváří příležitosti pro obsluhu těchto zákazníků, ale také pro globální obchod mezi regiony, který se bude jen zvyšovat. Asijské a africké regiony obchodují více a k tomu je třeba, aby se peníze spolehlivě pohybovaly,“ řekl Fernandes.

Světová banka upozorňuje, že s rostoucí poptávkou po podpoře remitencí zůstává posílání peněz přes hranice nákladné. Například celosvětové průměrné náklady na odeslání 200 dolarů činily 6,4 % odeslané částky.
Náklady na digitální remitence však byly nižší, a to 5 %, ve srovnání s nedigitálními 7 %, což je důvodem pro služby poskytované společností Nala a jejími kolegy, mezi něž patří i Flutterwave. Společnost Nala tvrdí, že snížení nákladů na posílání peněz je jádrem její nabídky.
Zakládající partnerka společnosti Acrew Lauren Kolodnyová uvedla: „Věříme, že společnost Nala bude lídrem v oblasti remitencí pro další generaci Afričanů, kteří by měli do roku 2050 tvořit 35 % všech mladých lidí na světě.“
Dodala, že tým „má hluboké místní znalosti, odborné znalosti v oblasti fintech a jedinečné know-how v oblasti budování komunit, které umožní vybudovat přeshraniční platební koleje pro další miliardu lidí“.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky