Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

28. srpna – General Motors odhalili první automobil na sluneční energii

Genral Motors je společnost, která nejednou psala v automobilovém průmyslu historii.

David Škvára Autor: David Škvára
28 srpna, 2025
8 min. čtení
Zdroj: BurzovníSvět.cz

Zdroj: BurzovníSvět.cz

8 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • General Motors (GM) je na americké scéně naprostým fenoménem
  • Jaká je historie tohoto giganta
  • Kam směřuje do budoucna

28. srpna roku 1955 William G. Cobb z General Motors Corporation (GM) v Chicagu úspěšně předvedl první automobil poháněný sluneční energií — Sunmobile. Pojďme se dnes podívat na příběh této legendární automobilky.

Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:

  • 1940 – Ve Velké Británii byla založena 306. stíhací peruť exilového polského letectva.
  • 1943 – Simeon II. se po smrti svého otce Borise III. stává v šesti letech bulharským carem.
  • 1963 – Martin Luther King přednesl svůj projev „I Have a Dream“ během pochodu na Washington, D.C. za práci a svobodu.
  • 1988 – Při letecké přehlídce na americké základně Ramstein v Německu se srazily proudové letouny a jejich trosky zabily 70 diváků a stovky jich těžce zranily.
  • 2015 – Turecké letectvo bombardovalo pozice Islámského státu v Sýrii a Turecko tak poprvé zaútočilo na islámské radikály v rámci koalice, která proti nim vede operace.
  • 2018 – Vědci v CERNu detekovali rozpad Higgsova bosonu na spodní kvarky, což podporuje standardní model fyziky částic.

A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:

  • 1991 – Ukrajina vyhlásila nezávislost na Sovětském svazu, čímž zahájila přechod k tržnímu hospodářství a novému podnikatelskému prostředí.
  • 1995 – Pierre Omidyar založil internetovou aukční a e-commerce platformu eBay.
  • 2014 – Společnost Apple Inc. oznámila závažné narušení bezpečnosti a odhalila, že řada účtů na iCloudu byla kompromitována, což vedlo k úniku soukromých fotografií dokonce i u některých celebrit.
  • 2015 – Společnost Blue Origin Jeffa Bezose, která se zabývá průzkumem vesmíru, oznámila své plány na výrobu raket a jejich vypouštění z floridského pobřeží.

Jak se úsala historie uvnitř společnosti General Motors

Advertisement

General Motors (GM) je americká korporace, která byla po většinu 20. a počátek 21. století největším výrobcem motorových vozidel na světě. Provozuje výrobní a montážní závody a distribuční centra po celých Spojených státech, Kanadě a mnoha dalších zemích. Mezi hlavní produkty společnosti patří osobní a nákladní automobily, automobilové komponenty a motory a zabývá se také finančními službami. Sídlo GM se nachází v Detroitu.

Chcete využít této příležitosti?

Pod vedením Williama C. Duranta byla v roce 1908 založena společnost General Motors Company, která sloučila několik automobilových společností vyrábějících vozy Buick, Oldsmobile, Cadillac, Oakland (později Pontiac), Ewing, Marquette a další automobily a také nákladní vozy Reliance a Rapid. Společnost GM zavedla ve svém voze Cadillac z roku 1912 komerčně elektrický samočinný startér a tento vynález brzy učinil ruční kliku zastaralou. Společnost GM zůstala sídlit v Detroitu a v roce 1916 byla znovu zaregistrována a pojmenována General Motors Corporation. V roce 1918 se ke GM připojily automobilky Chevrolet a Delco Products a v roce 1919 společnosti Fisher Body Company a Frigidaire (ta byla prodána v roce 1979).

Durant byl v roce 1920 donucen ze společnosti odejít a jeho nástupcem se stal Alfred P. Sloan mladší, který působil jako prezident (1923-37) a poté jako předseda představenstva (1937-56). Sloan reorganizoval GM z rozlehlého a nekoordinovaného souboru obchodních jednotek v jediný podnik sestávající z pěti hlavních automobilových divizí – Cadillac, Buick, Pontiac, Oldsmobile a Chevrolet – jejichž činnost koordinovala centrální firemní kancelář vybavená rozsáhlým poradním a finančním personálem. Jednotlivé provozní divize si v rámci celkové politiky zachovaly značnou míru autonomie; tato decentralizovaná koncepce řízení se stala vzorem pro velké průmyslové podniky ve Spojených státech. Sloan také výrazně posílil prodejní organizaci GM, byl průkopníkem každoročních stylových změn modelů automobilů a zavedl inovace v oblasti spotřebitelského financování.

Zdroj: Reuters

Do roku 1929 General Motors předstihl Ford Motor Company a stal se vedoucím americkým výrobcem osobních automobilů. V roce 1925 rozšířila své působení v zámoří o anglický Vauxhall, v roce 1929 o německý Adam Opel a v roce 1931 o australský Holden. Mezi nově založenými americkými divizemi a dceřinými společnostmi byla i Yellow Truck & Coach Manufacturing Co. (nyní GMC Truck & Coach Division), která byla založena v roce 1925. V roce 1931 se GM stala největším světovým výrobcem motorových vozidel. Do roku 1941 vyráběla 44 % všech automobilů ve Spojených státech a stala se jednou z největších průmyslových korporací na světě.

V padesátých a šedesátých letech rostla společnost General Motors spolu s americkou ekonomikou a nadále držela 40-45 procent celkového prodeje automobilů v USA. V roce 1984 koupila společnost Electronic Data Systems Corporation, velkou firmu zabývající se zpracováním dat, a v roce 1986 získala společnost Hughes Aircraft Company, výrobce zbraňových systémů a komunikačních satelitů.

Spolu s ostatními americkými výrobci automobilů čelila společnost v 70. a 80. letech stále silnější konkurenci japonských výrobců automobilů a v roce 1984 zahájila GM výrobu nové automobilové divize Saturn, která využívala vysoce automatizované závody k výrobě subkompaktních vozů, aby mohla konkurovat japonským dovozcům. I když modernizační úsilí GM vykazovalo určité úspěchy, velké ztráty na počátku 90. let přinutily společnost uzavřít mnoho závodů a snížit počet zaměstnanců o desítky tisíc.

Stejně jako ostatní americké automobilky se však GM v polovině desetiletí výrazně zotavila a opět se zaměřila na své automobilové aktivity. V roce 1996 prodala společnost Electronic Data Systems a v roce 1997 prodala obranné jednotky své dceřiné společnosti Hughes Electronics společnosti Raytheon Company, čímž opustila oblast počítačových služeb a obranného a leteckého průmyslu, aby se mohla soustředit na své automobilové podniky. V roce 2000 se společnost General Motors stala jediným vlastníkem společnosti Saab Automobile AB. Na počátku 21. století měla společnost GM majetkové podíly v řadě automobilových společností, včetně společností Fiat, Isuzu, Fuji Heavy Industries (Subaru) a Suzuki. V roce 2004 však ukončila výrobu značky Oldsmobile. O čtyři roky později byla společnost GM předstižena společností Toyota Motor Corporation na pozici největšího výrobce automobilů na světě.

V této době se GM také snažila snížit své podíly ve finančních službách prostřednictvím různých transakcí týkajících se společnosti General Motors Acceptance Corporation (GMAC) a jejích souvisejících divizí. Společnost GMAC byla založena v roce 1919 za účelem financování a pojištění splátkového prodeje výrobků GM a později se rozšířila i do dalších oblastí podnikání. V roce 2006 prodala společnost GM 51% podíl v GMAC společnosti Cerberus Capital Management a GMAC byla později přejmenována na Ally Financial. Kromě toho byly následně prodány hypoteční a realitní jednotky společnosti GMAC.

Zdroj: Getty Images

V prosinci 2008 vyhlásil prezident George W. Bush nouzový plán finanční pomoci „velké trojce“ výrobců automobilů – společnostem Chrysler LLC, General Motors a Ford – s cílem zabránit kolapsu automobilového průmyslu v zemi, který se potýká s problémy. Plán okamžitě uvolnil 13,4 miliardy dolarů ve formě vládních půjček z programu na záchranu problémových aktiv (TARP), což je fond ve výši 700 miliard dolarů, který Kongres schválil na pomoc finančnímu průmyslu po krizi rizikových hypoték. Půjčky by automobilkám umožnily pokračovat v činnosti do března 2009, do kdy musí podle plánu prokázat „finanční životaschopnost“ nebo peníze do 30 dnů vrátit. Další podmínka vyžadovala, aby společnosti prošly restrukturalizací. Peníze byly původně poskytnuty společnostem General Motors a Chrysler; Ford tvrdil, že má dostatečné prostředky na další provoz, a proto o vládní pomoc nepožádal. S narůstajícími finančními problémy – společnost tvrdila, že dluží přibližně 173 miliard dolarů – požádala GM v červnu 2009 o ochranu před bankrotem podle kapitoly 11. Z reorganizace vyšla následující měsíc. V roce 2010 společnost oficiálně ukončila výrobu obou značek Pontiac a Saturn a prodala Saab. Po redukci zůstaly společnosti GM čtyři automobilové divize: Buick, Cadillac, Chevrolet a GMC. V listopadu 2010 se GM vrátila na burzu s jednou z největších IPO v historii USA. Následující rok GM znovu získal titul největšího výrobce automobilů na světě.

Silné oživení GM se však v roce 2014 potýkalo s neúspěchem, když vyšlo najevo, že společnost zhruba deset let tajila skutečnost, že několik modelů automobilů mělo vadné spínače zapalování; mělo se za to, že vadný díl způsobil více než 120 úmrtí. Řešení skandálu, na které dohlížela Mary Barra, první žena na pozici generální ředitelky GM, bylo široce chváleno a GM dosáhl v letech 2014-2016 vysokých zisků a rekordních prodejů. Její evropská divize se však nadále potýkala s problémy a v roce 2017 GM prodala značky Opel a Vauxhall skupině PSA, francouzskému výrobci automobilů Peugeot a Citroën. Tento krok, který byl oceněn na více než 2 miliardy USD, byl považován za faktické ukončení evropských aktivit GM.

28. srpna roku 1955 William G. Cobb z General Motors Corporation v Chicagu úspěšně předvedl první automobil poháněný sluneční energií — Sunmobile. Pojďme se dnes podívat na příběh této legendární automobilky. Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více: 1940 – Ve Velké Británii byla založena 306. stíhací peruť exilového polského letectva. 1943 – Simeon II. se po smrti svého otce Borise III. stává v šesti letech bulharským carem. 1963 – Martin Luther King přednesl svůj projev „I Have a Dream“ během pochodu na Washington, D.C. za práci a svobodu. 1988 – Při letecké přehlídce na americké základně Ramstein v Německu se srazily proudové letouny a jejich trosky zabily 70 diváků a stovky jich těžce zranily. 2015 – Turecké letectvo bombardovalo pozice Islámského státu v Sýrii a Turecko tak poprvé zaútočilo na islámské radikály v rámci koalice, která proti nim vede operace. 2018 – Vědci v CERNu detekovali rozpad Higgsova bosonu na spodní kvarky, což podporuje standardní model fyziky částic. A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky: 1991 – Ukrajina vyhlásila nezávislost na Sovětském svazu, čímž zahájila přechod k tržnímu hospodářství a novému podnikatelskému prostředí. 1995 – Pierre Omidyar založil internetovou aukční a e-commerce platformu eBay. 2014 – Společnost Apple Inc. oznámila závažné narušení bezpečnosti a odhalila, že řada účtů na iCloudu byla kompromitována, což vedlo k úniku soukromých fotografií dokonce i u některých celebrit. 2015 – Společnost Blue Origin Jeffa Bezose, která se zabývá průzkumem vesmíru, oznámila své plány na výrobu raket a jejich vypouštění z floridského pobřeží. General Motors je americká korporace, která byla po většinu 20. a počátek 21. století největším výrobcem motorových vozidel na světě. Provozuje výrobní a montážní závody a distribuční centra po celých Spojených státech, Kanadě a mnoha dalších zemích. Mezi hlavní produkty společnosti patří osobní a nákladní automobily, automobilové komponenty a motory a zabývá se také finančními službami. Sídlo GM se nachází v Detroitu.Chcete využít této příležitosti?Pod vedením Williama C. Duranta byla v roce 1908 založena společnost General Motors Company, která sloučila několik automobilových společností vyrábějících vozy Buick, Oldsmobile, Cadillac, Oakland , Ewing, Marquette a další automobily a také nákladní vozy Reliance a Rapid. Společnost GM zavedla ve svém voze Cadillac z roku 1912 komerčně elektrický samočinný startér a tento vynález brzy učinil ruční kliku zastaralou. Společnost GM zůstala sídlit v Detroitu a v roce 1916 byla znovu zaregistrována a pojmenována General Motors Corporation. V roce 1918 se ke GM připojily automobilky Chevrolet a Delco Products a v roce 1919 společnosti Fisher Body Company a Frigidaire .Durant byl v roce 1920 donucen ze společnosti odejít a jeho nástupcem se stal Alfred P. Sloan mladší, který působil jako prezident a poté jako předseda představenstva . Sloan reorganizoval GM z rozlehlého a nekoordinovaného souboru obchodních jednotek v jediný podnik sestávající z pěti hlavních automobilových divizí – Cadillac, Buick, Pontiac, Oldsmobile a Chevrolet – jejichž činnost koordinovala centrální firemní kancelář vybavená rozsáhlým poradním a finančním personálem. Jednotlivé provozní divize si v rámci celkové politiky zachovaly značnou míru autonomie; tato decentralizovaná koncepce řízení se stala vzorem pro velké průmyslové podniky ve Spojených státech. Sloan také výrazně posílil prodejní organizaci GM, byl průkopníkem každoročních stylových změn modelů automobilů a zavedl inovace v oblasti spotřebitelského financování.Do roku 1929 General Motors předstihl Ford Motor Company a stal se vedoucím americkým výrobcem osobních automobilů. V roce 1925 rozšířila své působení v zámoří o anglický Vauxhall, v roce 1929 o německý Adam Opel a v roce 1931 o australský Holden. Mezi nově založenými americkými divizemi a dceřinými společnostmi byla i Yellow Truck & Coach Manufacturing Co. , která byla založena v roce 1925. V roce 1931 se GM stala největším světovým výrobcem motorových vozidel. Do roku 1941 vyráběla 44 % všech automobilů ve Spojených státech a stala se jednou z největších průmyslových korporací na světě.V padesátých a šedesátých letech rostla společnost General Motors spolu s americkou ekonomikou a nadále držela 40-45 procent celkového prodeje automobilů v USA. V roce 1984 koupila společnost Electronic Data Systems Corporation, velkou firmu zabývající se zpracováním dat, a v roce 1986 získala společnost Hughes Aircraft Company, výrobce zbraňových systémů a komunikačních satelitů.Spolu s ostatními americkými výrobci automobilů čelila společnost v 70. a 80. letech stále silnější konkurenci japonských výrobců automobilů a v roce 1984 zahájila GM výrobu nové automobilové divize Saturn, která využívala vysoce automatizované závody k výrobě subkompaktních vozů, aby mohla konkurovat japonským dovozcům. I když modernizační úsilí GM vykazovalo určité úspěchy, velké ztráty na počátku 90. let přinutily společnost uzavřít mnoho závodů a snížit počet zaměstnanců o desítky tisíc.Stejně jako ostatní americké automobilky se však GM v polovině desetiletí výrazně zotavila a opět se zaměřila na své automobilové aktivity. V roce 1996 prodala společnost Electronic Data Systems a v roce 1997 prodala obranné jednotky své dceřiné společnosti Hughes Electronics společnosti Raytheon Company, čímž opustila oblast počítačových služeb a obranného a leteckého průmyslu, aby se mohla soustředit na své automobilové podniky. V roce 2000 se společnost General Motors stala jediným vlastníkem společnosti Saab Automobile AB. Na počátku 21. století měla společnost GM majetkové podíly v řadě automobilových společností, včetně společností Fiat, Isuzu, Fuji Heavy Industries a Suzuki. V roce 2004 však ukončila výrobu značky Oldsmobile. O čtyři roky později byla společnost GM předstižena společností Toyota Motor Corporation na pozici největšího výrobce automobilů na světě.V této době se GM také snažila snížit své podíly ve finančních službách prostřednictvím různých transakcí týkajících se společnosti General Motors Acceptance Corporation a jejích souvisejících divizí. Společnost GMAC byla založena v roce 1919 za účelem financování a pojištění splátkového prodeje výrobků GM a později se rozšířila i do dalších oblastí podnikání. V roce 2006 prodala společnost GM 51% podíl v GMAC společnosti Cerberus Capital Management a GMAC byla později přejmenována na Ally Financial. Kromě toho byly následně prodány hypoteční a realitní jednotky společnosti GMAC.V prosinci 2008 vyhlásil prezident George W. Bush nouzový plán finanční pomoci „velké trojce“ výrobců automobilů – společnostem Chrysler LLC, General Motors a Ford – s cílem zabránit kolapsu automobilového průmyslu v zemi, který se potýká s problémy. Plán okamžitě uvolnil 13,4 miliardy dolarů ve formě vládních půjček z programu na záchranu problémových aktiv , což je fond ve výši 700 miliard dolarů, který Kongres schválil na pomoc finančnímu průmyslu po krizi rizikových hypoték. Půjčky by automobilkám umožnily pokračovat v činnosti do března 2009, do kdy musí podle plánu prokázat „finanční životaschopnost“ nebo peníze do 30 dnů vrátit. Další podmínka vyžadovala, aby společnosti prošly restrukturalizací. Peníze byly původně poskytnuty společnostem General Motors a Chrysler; Ford tvrdil, že má dostatečné prostředky na další provoz, a proto o vládní pomoc nepožádal. S narůstajícími finančními problémy – společnost tvrdila, že dluží přibližně 173 miliard dolarů – požádala GM v červnu 2009 o ochranu před bankrotem podle kapitoly 11. Z reorganizace vyšla následující měsíc. V roce 2010 společnost oficiálně ukončila výrobu obou značek Pontiac a Saturn a prodala Saab. Po redukci zůstaly společnosti GM čtyři automobilové divize: Buick, Cadillac, Chevrolet a GMC. V listopadu 2010 se GM vrátila na burzu s jednou z největších IPO v historii USA. Následující rok GM znovu získal titul největšího výrobce automobilů na světě.Silné oživení GM se však v roce 2014 potýkalo s neúspěchem, když vyšlo najevo, že společnost zhruba deset let tajila skutečnost, že několik modelů automobilů mělo vadné spínače zapalování; mělo se za to, že vadný díl způsobil více než 120 úmrtí. Řešení skandálu, na které dohlížela Mary Barra, první žena na pozici generální ředitelky GM, bylo široce chváleno a GM dosáhl v letech 2014-2016 vysokých zisků a rekordních prodejů. Její evropská divize se však nadále potýkala s problémy a v roce 2017 GM prodala značky Opel a Vauxhall skupině PSA, francouzskému výrobci automobilů Peugeot a Citroën. Tento krok, který byl oceněn na více než 2 miliardy USD, byl považován za faktické ukončení evropských aktivit GM.
Tagy: general motorsGMsunmobile


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    09:30

    Big Yellow očekává zvýšení sazeb o 1,8 milionu liber kvůli novému ocenění ve Spojeném království.

    09:27

    NextEnergy Solar Fund oznamuje pokles NAV o 3,2 % za výsledky první poloviny roku.

    09:23

    Spire Healthcare očekává, že EBITDA za FY25 bude na dolním konci svého předpokládaného rozmezí.

    09:19

    Předpověď těžby a ocelářství v EMEA: JPMorgan odhaluje nejlepší volby pro rok 2026

    09:14

    Mony Group udržuje prognózu po zotavení ve druhé polovině roku a dosažení milníku 2 milionů členů SuperSaveClub.

    09:08

    S&P povyšuje Vistra Corp. na investiční stupeň díky vylepšenému rizikovému profilu.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Wall Street je nakloněna akciím tohoto výrobce elektrických letadel

    3 prosince, 2025

    Analytici z Wall Street se v posledních týdnech výrazně zaměřili na nováčka na trhu – společnost Beta Technologies, která vyvíjí...

    Zdroj: Getty Images

    Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

    2 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Proč jedna z nejžhavějších AI akcií roku dále navyšuje své obrovské zisky

    2 prosince, 2025
    Zdroj: Pixabay

    UBS potvrzuje nákupní doporučení pro Chevron díky silnému cash flow

    2 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Carvana zásadně mění trh s ojetinami. Může však získat ještě větší podíl na trhu?

    2 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Cardinal Infrastructure Group Inc.

    Datum IPO: 10 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 768 milionů USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

    2 prosince, 2025

    Trump vybírá šéfa Fedu, který prosadí rychlejší snížení sazeb

    1 prosince, 2025

    Čína upevňuje globální dominanci ve výrobě i technologiích

    29 listopadu, 2025

    Index S&P 500 zahajuje prosinec s mírnými ztrátami, investoři sledují Fed

    1 prosince, 2025

    Wall Street spoléhá na ochranu Fedu. Je to ale opravdu na místě?

    29 listopadu, 2025

    S&P 500 posiluje díky obnovení zájmu o technologické akcie

    2 prosince, 2025

    Zlato zůstává stabilní, trhy vyčkávají na zásadní data z USA i krok Fedu

    3 prosince, 2025

    Salesforce po výrazném propadu otevírá prostor pro obrat v roce 2026

    30 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost