Klíčové body
- Abercrombie & Fitch zvýšila tržby ve druhém čtvrtletí o 21 %, překonávající očekávání trhu
- CEO varovala před ekonomickou nestabilitou, což vedlo k poklesu akcií o 15 %
- Společnost zvýšila celoroční výhled tržeb na 12-13 % navzdory nejistotám
- Mezinárodní trhy a značky Hollister a Abercrombie Kids významně přispěly k růstu
Tento nárůst tržeb následuje po 16% růstu ve stejném období loňského roku. Navzdory tomuto pokračujícímu zvyšování fiskálních výsledků, kdy růst dokonce překonal předchozí rok, zůstává celoroční výhled společnosti vyrovnaný s odhady, neboť se připravuje na ekonomické prostředí, které zažívá intenzivní výkyvy.
Zprávu oznámila generální ředitelka společnosti Abercrombie & Fitch Fran Horowitzová, která při diskusi o budoucích plánech rovněž naznačila možnost budoucí ekonomické nestability. Je to poprvé za poslední čtyři čtvrtletí, kdy se generální ředitelka zmínila o možnosti ekonomických turbulencí. Horowitzová se vyjádřila, že bez ohledu na tyto možné překážky se společnost soustředí na svou širší strategii.
Uvedla: “V prvním pololetí jsme dosáhli dobrých výsledků a zvyšujeme náš celoroční výhled. Přestože nadále působíme ve stále nejistějším prostředí, zůstáváme pevní v plnění našeho globálního plánu a udržujeme disciplínu v oblasti zásob a výdajů.”
Abercrombie & Fitch Co.
Horowitzová také jasně vyjádřila budoucí orientaci společnosti na strategické investice v digitální, marketingové a technologické oblasti podnikání spolu s vylepšováním prodejen s cílem kultivovat růst v dlouhodobém horizontu. Navzdory zprávám o růstu Abercrombie & Fitch akcie společnosti, které v tomto fiskálním roce do úterního závěru vzrostly o téměř 89 %, v úvodu středečního obchodování klesly o zhruba 15 %.
Fiskální výsledky Abercrombie překonaly očekávání Wall Street na základě průzkumu finančních analytiků společnosti LSEG, dříve známé jako Refinitiv. Zisk na akcii Abercrombie dosáhl 2,50 USD, zatímco odhad činil 2,22 USD, zatímco tržby za 2. čtvrtletí činily 1,13 miliardy USD a překonaly očekávanou hodnotu 1,10 miliardy USD.
Čistý zisk společnosti za čtvrtletí končící 3. srpnem činil 133 milionů dolarů, tj. 2,50 dolaru na akcii, což představuje výrazný nárůst oproti 57 milionům dolarů, tj. 1,10 dolaru na akcii, o rok dříve. Výrazně vzrostly také tržby značky, které dosáhly 1,13 miliardy dolarů, což představuje nárůst o zhruba 21 % oproti loňským 935 milionům dolarů.
Klíčem k tomuto výraznému růstu byl 18% nárůst prodejů ve stejných prodejnách, v čele s lepšími než očekávanými výsledky v letním prodejním období i v období předškolního vzdělávání. Abercrombie & Fitch předpověděla růst tržeb i pro probíhající čtvrtletí a očekává nízký dvouciferný procentní růst, což je zlepšení oproti 8,9% růstu předpovídanému analytiky LSEG.
Její celoroční výhled tržeb rovněž zaznamenal pozitivní změnu, když se posunul z 10% růstu na předpovídaný nárůst mezi 12 a 13 %, což se přibližně shoduje s 12% nárůstem, který předpovídali analytici LSEG.
Jedním z faktorů, který může ovlivnit celoroční výhled společnosti Abercrombie, je skutečnost, že její fiskální rok 2024 bude mít o jeden prodejní týden méně než fiskální rok 2023. Společnost odhaduje, že by to mohlo vést k potenciálnímu snížení tržeb o 80 milionů USD během prázdninového čtvrtletí, což představuje pokles o 5,5 procentního bodu. Pro celý rok Abercrombie předpovídá, že by to mohlo ovlivnit tržby o 50 milionů USD, tedy o 1,2 procentního bodu.
Pokračující růst společnosti Abercrombie & Fitch, která je mnohými analytiky považována za největší příběh návratu maloobchodu, je předmětem velkého zájmu investorů, kteří chtějí zjistit, zda si společnost dokáže udržet tuto pozitivní trajektorii.
Užitečnými faktory pro pokračující růst společnosti Abercrombie jsou mezinárodní trhy a značky Hollister a Abercrombie Kids. Ve druhém fiskálním čtvrtletí vzrostly tržby za sukni značky Hollister o 17 % a srovnatelné tržby o 15 %. Stejně tak tržby v divizi společnosti v Evropě, na Středním východě a v Africe zaznamenaly 16% nárůst.

V předchozích letech měla na výsledky společnosti Abercrombie negativní dopad nákladově náročná expanze na mezinárodní trhy. Společnost však nyní mění svůj přístup a nedávno oznámila partnerství s poskytovatelem licence na dětské oblečení, společností Haddad Brands. Cílem partnerství je vytvořit nové distribuční kanály pro Abercrombie Kids a rozšířit sortiment výrobků o kategorie kojeneckého a dětského oblečení.
Horowitzová ve svém prohlášení uvedla: “Vzhledem k tomu, že se snažíme diverzifikovat skladbu prodejních kanálů společnosti A&F Co. a dosáhnout udržitelného a ziskového růstu, jsme nadšeni, že můžeme navázat partnerství se společností Haddad Brands, abychom navázali na náš úspěch a vytvořili příležitost k růstu značky v nadcházejících letech díky zapojení nových zákazníků po celém světě.”
Výrobky Abercrombie Kids budou v showroomech Haddad Brands po celém světě k dispozici již příští měsíc, neboť Abercrombie & Fitch pokračuje ve své strategické cestě udržitelného růstu a zároveň provádí taktické dlouhodobé investice. V nadcházejícím nejistém ekonomickém prostředí budou investoři bedlivě sledovat, jak se tyto strategie vyvíjejí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky