Klíčové body
- Akcie Instacart vzrostly o 6,8 % po předpovědi, která překonala očekávání Wall Street
- Instacart předpověděl hrubou hodnotu transakcí mezi 8,1 a 8,25 miliardami USD pro třetí čtvrtletí, nad odhady analytiků
- Společnost zaznamenala čistý zisk 61 milionů USD a tržby 823 milionů USD, což je 15% meziroční nárůst
- Instacart rozšiřuje partnerství s maloobchodními prodejci a Uber Eats, což posiluje její dlouhodobý růstový potenciál
Společnost Maplebear Inc. se sídlem v San Francisku, která se zabývá online dodávkami potravin a je známá spíše pod názvem Instacart, v úterý zaznamenala prudký nárůst v prodlouženém obchodování. K tomuto nárůstu akcií došlo poté, co firma předpověděla důležitý obchodní ukazatel nad očekávání Wall Street. Projekce se objevila v souvislosti s tím, že společnost plánuje rozšířit své partnerství s významnými maloobchodními prodejci a finančními institucemi a prosazuje další objednávky restaurací prostřednictvím své aplikace.
Instacart, pod akciovým symbolem CART a aktuálně prezentovaným růstem o 1,03 %, předpověděl, že hrubá hodnota transakcí za třetí čtvrtletí, odpovídající prodejům produktů uskutečněným na jeho platformě, se bude pohybovat mezi 8,1 a 8,25 miliardami dolarů. Společnost potvrdila, že tento údaj zahrnuje “mírný příspěvek k růstu z objednávek restaurací”. Střední hodnota tohoto předpokládaného rozpětí překonává očekávání analytiků Wall Street, kteří spekulovali o 8,11 miliardy USD.
Maplebear Inc.
Při odhalování svých druhých čtvrtletních výsledků společnost vykázala čistý zisk ve výši 61 milionů USD, v přepočtu 20 centů na akcii. Tržby společnosti Instacart zaznamenaly meziroční nárůst o 15 % a dosáhly 823 milionů dolarů. Hrubá hodnota transakcí zaznamenala 10% nárůst a dosáhla 8,19 miliardy dolarů.
Tato čísla překonala předpovědi analytiků. Průzkum provedený společností FactSet odhalil očekávání, že společnost Instacart zaznamená ve druhém čtvrtletí zisk 13 centů na akcii při tržbách ve výši 806 milionů USD. Očekávaná hrubá hodnota transakcí činila 8,12 miliardy dolarů.
V úterý akcie po skončení obchodování zaznamenaly 6,8% nárůst. V letošním roce zatím akcie vzrostly o úctyhodných 33,9 %.
V souvislosti se zveřejněním finančních výsledků společnost vkládá kapitál do dlouhodobého růstu a předpokládá, že v následujících letech dojde k širšímu přijetí online nákupních a doručovacích služeb. Kromě potravinářských řetězců rozšířil Instacart své doručovací služby i na maloobchodní prodejce, jako je Home Depot Inc
Partnerství se společností Uber Technologies Inc. se službou Uber Eats také rozšiřuje nabídku společnosti Instacart, která kromě standardního doručování potravin může přidat i objednávky na odvoz z mnoha restaurací.
Představitelé společnosti ve svém úterním dopise akcionářům uvedli: “První údaje potvrzují naše přesvědčení, že restaurace mohou být inkrementální k potravinám tím, že přilákají nové zákazníky do našeho ekosystému a zvýší četnost objednávek u stávajících zákazníků, zejména členů Instacart+. U objednávek z restaurací také pozorujeme vyšší průměrnou velikost košíku než u objednávek na jiných platformách.”
Vzhledem k tomu, že na trhu panují obavy z obezřetného spotřebitele kvůli trvale vysokým cenám v obchodech s potravinami a restauracích, vynikají působivá čísla společnosti Instacart. Tento scénář se odráží i v nejnovějším prudkém růstu akcií společnosti Uber

Generální ředitel Uberu Dara Khosrowshahi se k tomuto trendu vyjádřil během hovoru k výsledkům společnosti slovy: “Ačkoli naši spotřebitelé mají tendenci mít vyšší příjmy, nepozorujeme žádnou slabost nebo pokles obchodování napříč jakoukoli příjmovou skupinou.” Tento sebevědomý výhled obou společností je staví do optimistické pozice navzdory bobtnajícím obavám z opatrnosti spotřebitelů v současném ekonomickém klimatu.
Tento finanční úspěch společnosti Instacart by mohl signalizovat pozitivní změnu v odvětví online doručování a potenciální vliv na nákupní zvyklosti spotřebitelů v dlouhodobém horizontu. Ukazuje také potenciální ziskovost partnerství mezi společnostmi při poskytování širší škály produktů a služeb. Jak potvrzují výsledky, tato inovativní strategie navzdory současným obavám trhu odhaluje atraktivní cestu pro další firmy v rámci gig ekonomiky, které by ji mohly zvážit a potenciálně si vytvořit vlastní příběh úspěchu. Při posilování odvětví by takový přístup mohl přinést trvalou ziskovost a růst. Tento přístup nejenže posiluje ekonomiku gig, ale také inspiruje k dalším inovacím a zlepšení služeb, což z dlouhodobého hlediska přinese prospěch nejen firmám, ale i jejich zákazníkům.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky