Akcie Peloton vzrostly o více než 15 %, plán na ozdravení začíná fungovat
Společnost Peloton, která se zabývá propojenými fitness zařízeními, oznámila, že se dostává z fiskálních problémů, a ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí vykázala mírný nárůst tržeb o 0,2 %.
Akcie Peloton vzrostly o více než 15 % po oznámení mírného nárůstu tržeb a snížení ztrát
Společnost Peloton se zaměřuje na ziskovost, snížila marketingové výdaje a zvýšila volný peněžní tok
Tržby z předplatného rostou navzdory poklesu prodeje fitness hardwaru, zejména díky sekundárním trhům
Peloton plánuje pokračovat v restrukturalizaci a zaměřit se na dlouhodobou ziskovost místo růstu
Mírný nárůst tržeb představuje první případ po devíti čtvrtletích, kdy se společnosti Peloton podařilo zvýšit tržby, přičemž poslední nárůst byl zaznamenán v prázdninovém čtvrtletí roku 2021. Kromě toho společnost Peloton snížila své celkové ztráty, přičemž ztráta v aktuálním čtvrtletí činila 30,5 milionu USD oproti předchozím 241,1 milionu USD v předchozím období.
Společnost navíc prozradila, že obrací svůj pohled k ziskovosti namísto růstu. Toto rozhodnutí vedlo k výrazným škrtům ve výdajích na marketing a prodej a zároveň ke zvýšení volného peněžního toku a upraveného zisku EBITDA. Tyto změny vedly k 15% nárůstu akcií společnosti během ranního obchodování.
Analytici ze skupiny London Stock Exchange Group (LSEG) očekávali ztrátu na akcii ve výši 17 centů, ale Peloton vykázal ztrátu pouze 8 centů na akcii. Pokud jde o tržby, prognóza byla 631 milionů dolarů, zatímco společnost vyinkasovala 644 milionů dolarů, což představuje meziroční nárůst. Tržby firmy vzrostly o 0,2 % a hrubý zisk byl za tříměsíční období, které skončilo 30. června, vykázán ve výši 643,6 milionu dolarů.
Ačkoli tržby z prodeje připojeného fitness hardwaru poklesly přibližně o 4 %, tržby z předplatného společnosti Peloton zaznamenaly nárůst o 2,3 %. Za zmínku stojí, že se společnosti podařilo zvýšit tržby v době, kdy obvykle dochází k jejich poklesu v důsledku léta, kdy se občané více věnují cestování a výletům než cvičení.
Navzdory poklesu prodeje hardwaru společnost Peloton zvýšila své příjmy z předplatného prostřednictvím sekundárních trhů. Zákazníci společnosti Peloton mohou na těchto sekundárních trzích zakoupit použitá stacionární kola za zlomek ceny nového kola, což je lákavá nabídka, která vedla k meziročnímu nárůstu předplatného na sekundárních trzích o 16 %. Společnost také poznamenala, že tito předplatitelé jsou zcela noví, a proto je pravděpodobnější, že zůstanou u společnosti déle než předplatitelé z půjčoven.
V daném fiskálním čtvrtletí vzrostly tržby z portfolia běžeckých pásů Peloton o 42 %. Není žádným tajemstvím, že prodej hardwaru společnosti Peloton byl pro její výsledky velkým problémem. Přesto skutečnost, že se jí podařilo zvýšit prodeje po překonání nákladného stažení z trhu, svědčí o optimistických náznakách pro budoucnost společnosti Peloton. Kromě toho program půjčování kol společnosti Peloton, který pomohl odstranit nadbytečné zásoby, také vykazuje slibný vývoj.
Společnost Peloton oznámila plán restrukturalizace, který má přinést volné peněžní toky a zajistit v rozvaze dostatek aktiv na pokrytí četných závazků. Tento vývoj přišel poté, co se společnost snažila přizpůsobit po pandemickém boomu. Široce pojatá restrukturalizační strategie zahrnovala snížení počtu zaměstnanců o 15 % s cílem dosáhnout do konce fiskálního roku 2025 ročních úspor ve výši 200 milionů USD.
V tomto čtvrtletí dosáhla společnost Peloton upraveného zisku EBITDA spolu s volným peněžním tokem již druhé čtvrtletí po sobě, což se jí od pandemie Covid-19 nepodařilo. Celkově společnost Peloton dosáhla upraveného zisku EBITDA ve výši 70 milionů USD, čímž překonala očekávání analytiků ve výši 53 milionů USD.
Kromě těchto finančních zlepšení se společnost Peloton zbavila velkého množství dluhů tím, že prošla rozsáhlým procesem refinancování dluhu. Tím se podařilo odložit splatnost dluhů na několik let do budoucna, a předejít tak potenciální krizi likvidity.
Zdroj: Getty Images
Do budoucna se společnost Peloton plánuje zaměřit z růstu na ziskovost a generování volného peněžního toku. Společnost je odhodlána zavést investice do svého hardwaru a softwaru pro lepší uživatelskou zkušenost, mimo jiné i v případě, že nemusí nutně přispět k růstu počtu předplatitelů v rámci fiskálního roku.
V rámci změny zaměření společnost Peloton snížila své výdaje na prodej a marketing o 25,5 milionu USD, tj. o 19 % oproti předchozímu roku, přičemž v průběhu fiskálního roku 2025 plánuje další snižování rozpočtu na marketing.
V aktuálním čtvrtletí společnost Peloton předpokládá tržby v rozmezí 560 až 580 milionů USD, zatímco podle LSEG očekává 609 milionů USD. Očekává, že vykáže upravený zisk EBITDA ve výši 50 až 60 milionů USD, zatímco odhady hovořily o 45 milionech USD. Analytici StreetAccount předpovídali, že počet předplatitelů připojených fitness se v aktuálním čtvrtletí dotkne 2,96 milionu; společnost však místo toho poukazuje na zhruba 2,88 až 2,89 milionu. A konečně, pro celý rok Peloton předpokládá tržby v rozmezí 2,4 až 2,5 miliardy dolarů oproti odhadům LSEG ve výši 2,7 miliardy dolarů.
Mírný nárůst tržeb představuje první případ po devíti čtvrtletích, kdy se společnosti Peloton podařilo zvýšit tržby, přičemž poslední nárůst byl zaznamenán v prázdninovém čtvrtletí roku 2021. Kromě toho společnost Peloton snížila své celkové ztráty, přičemž ztráta v aktuálním čtvrtletí činila 30,5 milionu USD oproti předchozím 241,1 milionu USD v předchozím období.Společnost navíc prozradila, že obrací svůj pohled k ziskovosti namísto růstu. Toto rozhodnutí vedlo k výrazným škrtům ve výdajích na marketing a prodej a zároveň ke zvýšení volného peněžního toku a upraveného zisku EBITDA. Tyto změny vedly k 15% nárůstu akcií společnosti během ranního obchodování.Analytici ze skupiny London Stock Exchange Group očekávali ztrátu na akcii ve výši 17 centů, ale Peloton vykázal ztrátu pouze 8 centů na akcii. Pokud jde o tržby, prognóza byla 631 milionů dolarů, zatímco společnost vyinkasovala 644 milionů dolarů, což představuje meziroční nárůst. Tržby firmy vzrostly o 0,2 % a hrubý zisk byl za tříměsíční období, které skončilo 30. června, vykázán ve výši 643,6 milionu dolarů.Peloton Interactive, Inc. Ačkoli tržby z prodeje připojeného fitness hardwaru poklesly přibližně o 4 %, tržby z předplatného společnosti Peloton zaznamenaly nárůst o 2,3 %. Za zmínku stojí, že se společnosti podařilo zvýšit tržby v době, kdy obvykle dochází k jejich poklesu v důsledku léta, kdy se občané více věnují cestování a výletům než cvičení.Navzdory poklesu prodeje hardwaru společnost Peloton zvýšila své příjmy z předplatného prostřednictvím sekundárních trhů. Zákazníci společnosti Peloton mohou na těchto sekundárních trzích zakoupit použitá stacionární kola za zlomek ceny nového kola, což je lákavá nabídka, která vedla k meziročnímu nárůstu předplatného na sekundárních trzích o 16 %. Společnost také poznamenala, že tito předplatitelé jsou zcela noví, a proto je pravděpodobnější, že zůstanou u společnosti déle než předplatitelé z půjčoven.V daném fiskálním čtvrtletí vzrostly tržby z portfolia běžeckých pásů Peloton o 42 %. Není žádným tajemstvím, že prodej hardwaru společnosti Peloton byl pro její výsledky velkým problémem. Přesto skutečnost, že se jí podařilo zvýšit prodeje po překonání nákladného stažení z trhu, svědčí o optimistických náznakách pro budoucnost společnosti Peloton. Kromě toho program půjčování kol společnosti Peloton, který pomohl odstranit nadbytečné zásoby, také vykazuje slibný vývoj.Společnost Peloton oznámila plán restrukturalizace, který má přinést volné peněžní toky a zajistit v rozvaze dostatek aktiv na pokrytí četných závazků. Tento vývoj přišel poté, co se společnost snažila přizpůsobit po pandemickém boomu. Široce pojatá restrukturalizační strategie zahrnovala snížení počtu zaměstnanců o 15 % s cílem dosáhnout do konce fiskálního roku 2025 ročních úspor ve výši 200 milionů USD.V tomto čtvrtletí dosáhla společnost Peloton upraveného zisku EBITDA spolu s volným peněžním tokem již druhé čtvrtletí po sobě, což se jí od pandemie Covid-19 nepodařilo. Celkově společnost Peloton dosáhla upraveného zisku EBITDA ve výši 70 milionů USD, čímž překonala očekávání analytiků ve výši 53 milionů USD.Kromě těchto finančních zlepšení se společnost Peloton zbavila velkého množství dluhů tím, že prošla rozsáhlým procesem refinancování dluhu. Tím se podařilo odložit splatnost dluhů na několik let do budoucna, a předejít tak potenciální krizi likvidity.Do budoucna se společnost Peloton plánuje zaměřit z růstu na ziskovost a generování volného peněžního toku. Společnost je odhodlána zavést investice do svého hardwaru a softwaru pro lepší uživatelskou zkušenost, mimo jiné i v případě, že nemusí nutně přispět k růstu počtu předplatitelů v rámci fiskálního roku.V rámci změny zaměření společnost Peloton snížila své výdaje na prodej a marketing o 25,5 milionu USD, tj. o 19 % oproti předchozímu roku, přičemž v průběhu fiskálního roku 2025 plánuje další snižování rozpočtu na marketing.V aktuálním čtvrtletí společnost Peloton předpokládá tržby v rozmezí 560 až 580 milionů USD, zatímco podle LSEG očekává 609 milionů USD. Očekává, že vykáže upravený zisk EBITDA ve výši 50 až 60 milionů USD, zatímco odhady hovořily o 45 milionech USD. Analytici StreetAccount předpovídali, že počet předplatitelů připojených fitness se v aktuálním čtvrtletí dotkne 2,96 milionu; společnost však místo toho poukazuje na zhruba 2,88 až 2,89 milionu. A konečně, pro celý rok Peloton předpokládá tržby v rozmezí 2,4 až 2,5 miliardy dolarů oproti odhadům LSEG ve výši 2,7 miliardy dolarů.