Druhý monopolní proces se společností Google má začít příští týden u okresního soudu ve Virginii. Na rozdíl od probíhajícího soudního procesu ve věci Search se analytici domnívají, že investoři nemusí být tímto případem příliš znepokojeni, kromě případného negativního mediálního pokrytí. Konkrétní zkoumaná skupina reklamních technologií se na hrubém zisku společnosti Google podílí méně než 5 %, přičemž daná oblast tvoří jen asi 1 % hrubého zisku. Soudní řízení proběhne letos na podzim, rozhodnutí se očekává na začátku roku 2025 a případná následná nápravná opatření budou následovat. Analytici spekulují, že by společnost Google mohla být nucena “oddělit některé klíčové prvky svého podnikání v oblasti reklamních technologií, zejména směrování zobrazení prostřednictvím reklamního serveru vydavatele do své reklamní burzy (a od konkurence)”. Dále poznamenávají, že odstranění tohoto svazku by mělo jen malý dopad na celkové příjmy. Kromě toho by menší problém mohly představovat postupy shromažďování údajů, konkrétně týkající se projektu Narnia-2. Zrušení konsolidace uživatelských profilů, kterou společnost Google zavedla v roce 2016 pro účely cílení, by mohlo v budoucnu mírně ovlivnit příjmy z YouTube a vyhledávání. Minulý měsíc federální soudce rozhodl, že společnost Google porušila antimonopolní zákony USA tím, že si udržovala monopolní kontrolu na trhu vyhledávání a reklamy. Přestože soudce nepodpořil všechny argumenty vlády, znamenalo toto rozhodnutí významné vítězství ministerstva spravedlnosti (DOJ). Soudce se ztotožnil s tvrzeními vlády, že společnost Google má monopol na “obecné vyhledávací služby” a “obecnou textovou reklamu ve vyhledávání”, a zároveň odmítl tvrzení o monopolní síle ve specifickém segmentu reklamního trhu.
Druhý monopolní proces se společností Google má začít příští týden u okresního soudu ve Virginii. Na rozdíl od probíhajícího soudního procesu ve věci Search se analytici domnívají, že investoři nemusí být tímto případem příliš znepokojeni, kromě případného negativního mediálního pokrytí. Konkrétní zkoumaná skupina reklamních technologií se na hrubém zisku společnosti Google podílí méně než 5 %, přičemž daná oblast tvoří jen asi 1 % hrubého zisku. Soudní řízení proběhne letos na podzim, rozhodnutí se očekává na začátku roku 2025 a případná následná nápravná opatření budou následovat. Analytici spekulují, že by společnost Google mohla být nucena “oddělit některé klíčové prvky svého podnikání v oblasti reklamních technologií, zejména směrování zobrazení prostřednictvím reklamního serveru vydavatele do své reklamní burzy ”. Dále poznamenávají, že odstranění tohoto svazku by mělo jen malý dopad na celkové příjmy. Kromě toho by menší problém mohly představovat postupy shromažďování údajů, konkrétně týkající se projektu Narnia-2. Zrušení konsolidace uživatelských profilů, kterou společnost Google zavedla v roce 2016 pro účely cílení, by mohlo v budoucnu mírně ovlivnit příjmy z YouTube a vyhledávání. Minulý měsíc federální soudce rozhodl, že společnost Google porušila antimonopolní zákony USA tím, že si udržovala monopolní kontrolu na trhu vyhledávání a reklamy. Přestože soudce nepodpořil všechny argumenty vlády, znamenalo toto rozhodnutí významné vítězství ministerstva spravedlnosti . Soudce se ztotožnil s tvrzeními vlády, že společnost Google má monopol na “obecné vyhledávací služby” a “obecnou textovou reklamu ve vyhledávání”, a zároveň odmítl tvrzení o monopolní síle ve specifickém segmentu reklamního trhu.
