Klíčové body
- Platforma EVA získala 2 miliony dolarů pro expanzi, protože roste zájem o živé akce
- EVA propojuje organizátory s místními umělci, což zjednodušuje rezervace pro různé typy akcí
- Díky novým investicím plánuje EVA expanzi do New Yorku a Los Angeles
Platforma EVA, která spojuje organizátory akcí s místními umělci, získala investici 2 miliony dolarů, protože zájem o živé akce se rychle vrací na předpandemickou úroveň.
Toto kolo, které podle nashvillského startupu představovalo více než dvojnásobek cílové částky, oceňuje společnost EVA na 15 milionů dolarů.
Nedávné kolo je načasované, protože organizátoři akcí jsou svědky prudkého nárůstu návštěvnosti osobních B2B konferencí. Podle studie společnosti Bizzabo, která se zabývá správou akcí, investovalo 86,4 % plánovačů do většího počtu osobních akcí v roce 2023.
Díky novému kapitálu plánuje společnost rozšířit své služby na nové trhy, počínaje New Yorkem na začátku prosince, krátce poté bude následovat Los Angeles v Kalifornii. V současné době je k dispozici na sedmi trzích: Atlanta, Austin, Dallas, Chicago, Charlotte, Nashville a New Orleans.
EVA umožňuje plánovačům akcí objednávat účinkující na různé akce, včetně firemních příležitostí, soukromých večírků, veřejných akcí, vysokoškolských akcí, festivalů a svateb. Po vytvoření účtu získají organizátoři přístup k široké nabídce bavičů, od Santa Clause pro vánoční večírky až po motivační řečníky, hudebníky, kouzelníky a dokonce i imitátory Taylor Swift.
Platforma také umožňuje plánovačům vytvářet akce zadáním podrobností, jako je místo, datum, počet hostů, rozpočet, doba trvání, požadované vybavení a oblečení a další údaje, na které se mohou účinkující přihlásit.
Po zadání podrobností o události navrhne algoritmus EVA nejvhodnější baviče a plánovač události si může před provedením rezervace prohlédnout jejich profily. Rozbočovač „Teams“ umožňuje všem členům týmu spolupracovat na různých událostech a spravovat faktury.
EVA si klade za cíl nejen revolučně změnit odvětví pořádání akcí, ale snaží se také poskytnout bavičům přístup k velkým akcím, kterých se dříve neměli možnost zúčastnit. Mnoho účinkujících na této platformě jsou začínající umělci, kteří se často snaží uživit svým řemeslem a obvykle jsou najímáni na malé akce, jako jsou narozeninové oslavy nebo vystoupení v místních barech. EVA by jim potenciálně mohla nabídnout větší publicitu a posloužit jako spolehlivý zdroj příjmů pro místní umělce.
Společnost prozradila, že za poslední čtyři roky pomohla umělcům vydělat dohromady 6 milionů dolarů. Minimální rezervační poplatek za akce je 400 dolarů, společnost však sdělila, že průměrná transakce se pohybuje od 600 do 7 500 dolarů.
Pořadatelé jsou povinni zaplatit umělci 50 % zálohy před akcí a druhou polovinu platby si pak umělci vyzvednou nejméně týden před jejím začátkem. Všichni účinkující musí před přijetím na platformu předložit profesionální video.
Společnost také oběma stranám poskytuje smlouvy o vystoupení a pojištění akce.
„Pro naše baviče i firemní klienty máme sjednané všeobecné pojištění, pojištění obecné odpovědnosti a pojištění profesní odpovědnosti,“ řekla nám spoluzakladatelka Makenzie Stokelová. „To byla další velká překážka, kterou měly korporace při snaze rezervovat si baviče individuálně, a to, že tito baviči obvykle nemají pojištění na 5 milionů dolarů. To je pro ně šílené, aby to museli mít u sebe, takže my to máme u každé akce, kterou děláme, sami.“
Koncept společnosti EVA vznikl v roce 2015 na základě osobní frustrace, kterou zažili spoluzakladatelé Stokel a Channing Moreland, když se během studia na Belmont College pokoušeli organizovat akce. Oba mají hudební vzdělání a všimli si, že mnoho jejich přátel umělců je zneužíváno.
„V jádru jsme cítili, že umělci a tvůrci si zaslouží, aby jim bylo za jejich řemeslo zaplaceno, a tak jsme se vydali touto cestou,“ řekl Moreland. „Nejprve jsme začali tím, že jsme vytvořili platformu pro vyhledávání akcí, která nám pomohla propagovat [naše přátele z univerzity]. To nás přivedlo k tomu, že jsme začali produkovat a propagovat vlastní akce a festivaly, což nás pak přivedlo k tomu, že jsme skutečně pochopili velký problém s rezervacemi a to, jak to není transparentní a snadné.“
V roce 2019 začala platforma nabízet své služby i korporacím. Významné společnosti, jako jsou Amazon, BMW, Dell, ESPN a LinkedIn, si zvolily EVA jako svého partnera pro plánování akcí a využívají platformu k propojení s baviči a interaktivními nabídkami, které zpestřují jejich akce.
Na platformě je k dispozici více než 2 500 bavičů.
Mezi investory posledního kola patří zakladatelé společnosti Songfinch – John Williamson, Josh Kaplan, Scott Kitun a Robert Lindquist – a také Justin Kalifowitz ze společnosti Downtown Music Holdings, Cascade Seed Fund, Stout Street Capital a další.
Společnost EVA odmítla sdělit svůj současný objem tržeb. Uvedla však, že si od pořadatelů bere 20% poplatek za služby platformy ze všech rezervovaných akcí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky