Čínská automobilka GAC zvažuje výrobu elektromobilů v Evropě, aby se vyhnula clům EU, uvedl generální ředitel jejího mezinárodního obchodu. GAC, jeden z největších čínských výrobců automobilů, plánuje do roku 2030 dosáhnout 500 000 zahraničních prodejů. Ačkoli společnost v současné době v Evropě elektromobily neprodává, na pařížském autosalonu představí elektrické SUV přizpůsobené pro evropský trh. Navzdory hrozbě cel uvalených Evropskou komisí GAC stále považuje Evropu za důležitý a “relativně otevřený” trh. Společnost se domnívá, že jedním z možných řešení, jak překonat dopad cel, je místní výroba. Jednání jsou v počáteční fázi a společnost GAC zvažuje, zda postavit novou továrnu, nebo koupit nějakou stávající. Model Aion V společnosti GAC s dojezdem 520 km a cenou nižší než 40 000 EUR (43 748 USD) by měl být uveden na některé evropské trhy v polovině roku 2025. V návaznosti na to plánuje GAC koncem roku 2025 uvést na trh malý elektrický hatchback.
Čínská automobilka GAC zvažuje výrobu elektromobilů v Evropě, aby se vyhnula clům EU, uvedl generální ředitel jejího mezinárodního obchodu. GAC, jeden z největších čínských výrobců automobilů, plánuje do roku 2030 dosáhnout 500 000 zahraničních prodejů. Ačkoli společnost v současné době v Evropě elektromobily neprodává, na pařížském autosalonu představí elektrické SUV přizpůsobené pro evropský trh. Navzdory hrozbě cel uvalených Evropskou komisí GAC stále považuje Evropu za důležitý a “relativně otevřený” trh. Společnost se domnívá, že jedním z možných řešení, jak překonat dopad cel, je místní výroba. Jednání jsou v počáteční fázi a společnost GAC zvažuje, zda postavit novou továrnu, nebo koupit nějakou stávající. Model Aion V společnosti GAC s dojezdem 520 km a cenou nižší než 40 000 EUR by měl být uveden na některé evropské trhy v polovině roku 2025. V návaznosti na to plánuje GAC koncem roku 2025 uvést na trh malý elektrický hatchback.