Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Překvapivý příběh o vzniku iPhonu ukazuje, jak změnit názor svého šéfa

Příběh vzniku iPhonu je fascinujícím příkladem toho, jak inovace, odhodlání a schopnost změnit názor mohou vést k zásadním průlomům v technologickém světě.

Michael Klos Autor: Michael Klos
15 října, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Vznik iPhonu ukazuje, jak inovace a schopnost změnit názor mohou vést k průlomovým úspěchům
  • Steve Jobs zpočátku nevěřil v úspěch chytrých telefonů, ale tým Applu na projektu iPhone trval
  • iPhone představený v roce 2007 změnil celý technologický průmysl a stal se symbolem inovace

Tento příběh nejenže ukazuje, jak obtížné může být prosadit novou myšlenku, ale také odhaluje, jak klíčová je vize a odvaha čelit nesouhlasu, dokonce i od těch nejvyšších autorit ve společnosti.

V roce 2004 byla společnost Apple na vrcholu díky obrovskému úspěchu iPodu, který tvořil více než polovinu celkových tržeb společnosti. V té době začaly chytré telefony získávat na popularitě, především díky novým funkcím, jako je přehrávání hudby a fotografování. Modely jako Nokia 5310 umožňovaly přehrávání MP3 a hudební přehrávače integrované do telefonů začínaly ohrožovat iPod jako hlavní zařízení pro poslech hudby.

Tento trend nezůstal bez povšimnutí designérů a inženýrů společnosti Apple, kteří začali zvažovat, jak by se firma mohla přizpůsobit tomuto novému vývoji.

V této době se však zakladatel a generální ředitel společnosti Apple Steve Jobs zdráhal vstoupit na trh mobilních telefonů. Nevěřil, že Apple má dostatečné kompetence na to, aby v tomto odvětví uspěl. Jobsova hlavní obava spočívala v tom, že telefonní operátoři, jako Verizon a AT&T, měli kontrolu nad tím, jaké telefony mohou fungovat v jejich sítích, a tím pádem i nad tím, jaké telefony mohou zákazníci používat.

Zdroj: Getty images

Kromě toho nebyl Jobs přesvědčen, že chytré telefony mohou dosáhnout masového trhu. Viděl je spíše jako zařízení pro firemní uživatele, kteří potřebují přístup k e-mailu a dalším firemním funkcím, což omezovalo jejich širší využití mezi běžnými spotřebiteli.

Advertisement

Navzdory jeho váhání se tým designérů a inženýrů Applu rozhodl pokračovat v experimentálním vývoji vlastního chytrého telefonu. V té době byl Tony Fadell, hlavní konstruktér iPodu, jedním z klíčových členů tohoto týmu. Fadell a jeho kolegové si uvědomili, že pokud Apple nepřijde s vlastním telefonem, riskuje ztrátu tržního podílu ve prospěch jiných výrobců mobilních telefonů, jako je Nokia. Začali tedy pracovat na projektu, který měl kombinovat funkce iPodu s telefonem.

Steve Jobs nakonec souhlasil s tím, že Apple zkusí vytvořit telefon, ale zpočátku chtěl jít cestou spolupráce s jinou firmou. V roce 2005 se Apple spojil s Motorolou a společně uvedli na trh telefon Moto ROKR, který měl kombinovat funkce mobilního telefonu a iPodu.

Tento telefon však naprosto selhal. Moto ROKR byl kritizován za své omezené funkce, nedostatek inovací a neuspokojivý uživatelský zážitek. Tento neúspěch nakonec přiměl Jobse přehodnotit svůj přístup k chytrým telefonům.

Po neúspěchu Moto ROKR se Jobs rozhodl, že Apple by měl vytvořit svůj vlastní telefon, který bude plně pod kontrolou společnosti. To znamenalo, že Apple bude mít nejen kontrolu nad hardwarem, ale také nad softwarem a uživatelským prostředím. Tým Applu začal pracovat na návrhu telefonu, který by byl jednoduchý, intuitivní a zároveň technicky pokročilý.

Přestože se zpočátku pokoušeli vycházet z úspěšného designu iPodu, tento přístup se ukázal jako nepraktický. Design telefonu s ovládacím kolečkem, který byl u iPodu velmi populární, nefungoval pro telefonování a psaní zpráv.

Po několika měsících pokusů a omylů se tým Applu rozhodl změnit svůj přístup a začal pracovat na návrhu dotykového displeje, který by odstranil potřebu fyzických tlačítek. Tento přístup byl revoluční a představoval zásadní změnu v designu mobilních telefonů. Kromě technických výzev, kterým tým čelil, bylo také důležité vytvořit uživatelské prostředí, které by bylo jednoduché a přístupné pro širokou veřejnost, nikoli pouze pro technicky zdatné uživatele.

iPhone byl oficiálně představen světu v roce 2007. Steve Jobs, známý svým mistrovským prezentačním stylem, předvedl nový telefon na konferenci Macworld, kde sklidil bouřlivý potlesk.

Zdroj: Medium

iPhone přinesl revoluci v oblasti mobilních telefonů díky kombinaci inovativního designu, jednoduchého uživatelského rozhraní a pokročilých funkcí, jako je dotykový displej, internetový prohlížeč a přístup k aplikacím. Byl to první telefon, který skutečně spojil funkce hudebního přehrávače, telefonu a počítače v jednom zařízení.

Úspěch iPhonu změnil nejen společnost Apple, ale i celý technologický průmysl. iPhone se stal nejúspěšnějším produktem v historii Applu a položil základy pro moderní éru chytrých telefonů. Tento příběh ukazuje, jak důležité je mít otevřenou mysl a být ochoten změnit názor, i když to znamená čelit počátečnímu odporu. Zároveň ukazuje, jak klíčové je spojení zvědavosti a odhodlání při řešení problémů a hledání nových inovativních řešení.

iPhone je dnes symbolem technologického pokroku a kreativity. Jeho vznik je příkladem toho, jak lze spojit technickou dovednost, design a inovaci do jednoho produktu, který má obrovský dopad na svět. Tento příběh zároveň ukazuje, jak důležité je nebát se riskovat a jít proti proudu, pokud věříme v potenciál nového nápadu.

Tento příběh nejenže ukazuje, jak obtížné může být prosadit novou myšlenku, ale také odhaluje, jak klíčová je vize a odvaha čelit nesouhlasu, dokonce i od těch nejvyšších autorit ve společnosti.V roce 2004 byla společnost Apple na vrcholu díky obrovskému úspěchu iPodu, který tvořil více než polovinu celkových tržeb společnosti. V té době začaly chytré telefony získávat na popularitě, především díky novým funkcím, jako je přehrávání hudby a fotografování. Modely jako Nokia 5310 umožňovaly přehrávání MP3 a hudební přehrávače integrované do telefonů začínaly ohrožovat iPod jako hlavní zařízení pro poslech hudby. Tento trend nezůstal bez povšimnutí designérů a inženýrů společnosti Apple, kteří začali zvažovat, jak by se firma mohla přizpůsobit tomuto novému vývoji.V této době se však zakladatel a generální ředitel společnosti Apple Steve Jobs zdráhal vstoupit na trh mobilních telefonů. Nevěřil, že Apple má dostatečné kompetence na to, aby v tomto odvětví uspěl. Jobsova hlavní obava spočívala v tom, že telefonní operátoři, jako Verizon a AT&T, měli kontrolu nad tím, jaké telefony mohou fungovat v jejich sítích, a tím pádem i nad tím, jaké telefony mohou zákazníci používat.Kromě toho nebyl Jobs přesvědčen, že chytré telefony mohou dosáhnout masového trhu. Viděl je spíše jako zařízení pro firemní uživatele, kteří potřebují přístup k e-mailu a dalším firemním funkcím, což omezovalo jejich širší využití mezi běžnými spotřebiteli.Navzdory jeho váhání se tým designérů a inženýrů Applu rozhodl pokračovat v experimentálním vývoji vlastního chytrého telefonu. V té době byl Tony Fadell, hlavní konstruktér iPodu, jedním z klíčových členů tohoto týmu. Fadell a jeho kolegové si uvědomili, že pokud Apple nepřijde s vlastním telefonem, riskuje ztrátu tržního podílu ve prospěch jiných výrobců mobilních telefonů, jako je Nokia. Začali tedy pracovat na projektu, který měl kombinovat funkce iPodu s telefonem.Steve Jobs nakonec souhlasil s tím, že Apple zkusí vytvořit telefon, ale zpočátku chtěl jít cestou spolupráce s jinou firmou. V roce 2005 se Apple spojil s Motorolou a společně uvedli na trh telefon Moto ROKR, který měl kombinovat funkce mobilního telefonu a iPodu. Tento telefon však naprosto selhal. Moto ROKR byl kritizován za své omezené funkce, nedostatek inovací a neuspokojivý uživatelský zážitek. Tento neúspěch nakonec přiměl Jobse přehodnotit svůj přístup k chytrým telefonům.Po neúspěchu Moto ROKR se Jobs rozhodl, že Apple by měl vytvořit svůj vlastní telefon, který bude plně pod kontrolou společnosti. To znamenalo, že Apple bude mít nejen kontrolu nad hardwarem, ale také nad softwarem a uživatelským prostředím. Tým Applu začal pracovat na návrhu telefonu, který by byl jednoduchý, intuitivní a zároveň technicky pokročilý. Přestože se zpočátku pokoušeli vycházet z úspěšného designu iPodu, tento přístup se ukázal jako nepraktický. Design telefonu s ovládacím kolečkem, který byl u iPodu velmi populární, nefungoval pro telefonování a psaní zpráv.Po několika měsících pokusů a omylů se tým Applu rozhodl změnit svůj přístup a začal pracovat na návrhu dotykového displeje, který by odstranil potřebu fyzických tlačítek. Tento přístup byl revoluční a představoval zásadní změnu v designu mobilních telefonů. Kromě technických výzev, kterým tým čelil, bylo také důležité vytvořit uživatelské prostředí, které by bylo jednoduché a přístupné pro širokou veřejnost, nikoli pouze pro technicky zdatné uživatele.iPhone byl oficiálně představen světu v roce 2007. Steve Jobs, známý svým mistrovským prezentačním stylem, předvedl nový telefon na konferenci Macworld, kde sklidil bouřlivý potlesk. iPhone přinesl revoluci v oblasti mobilních telefonů díky kombinaci inovativního designu, jednoduchého uživatelského rozhraní a pokročilých funkcí, jako je dotykový displej, internetový prohlížeč a přístup k aplikacím. Byl to první telefon, který skutečně spojil funkce hudebního přehrávače, telefonu a počítače v jednom zařízení.Úspěch iPhonu změnil nejen společnost Apple, ale i celý technologický průmysl. iPhone se stal nejúspěšnějším produktem v historii Applu a položil základy pro moderní éru chytrých telefonů. Tento příběh ukazuje, jak důležité je mít otevřenou mysl a být ochoten změnit názor, i když to znamená čelit počátečnímu odporu. Zároveň ukazuje, jak klíčové je spojení zvědavosti a odhodlání při řešení problémů a hledání nových inovativních řešení.iPhone je dnes symbolem technologického pokroku a kreativity. Jeho vznik je příkladem toho, jak lze spojit technickou dovednost, design a inovaci do jednoho produktu, který má obrovský dopad na svět. Tento příběh zároveň ukazuje, jak důležité je nebát se riskovat a jít proti proudu, pokud věříme v potenciál nového nápadu.
Tagy: applefiremní kulturaiphonesteve jobs

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 22. července – Na pulty se dostává první sériově vyráběný počítač Apple
      Advertisement

      Breaking.

      16:36

      BYD odloží sériovou výrobu v nové maďarské továrně a sníží produkci elektromobilů, tvrdí zdroje

      16:24

      Trumpova cla snížila zisky GM o 1 miliardu dolarů

      16:12

      Propad dolaru přinesl nečekaný zisk americkým nadnárodním firmám

      16:00

      Zisk Halliburton klesá kvůli slabé poptávce po vrtech v Severní Americe a na Blízkém východě

      15:48

      Zdražení u Lindt snížilo objemy, ale evropské tržby podpořily výhled

      15:36

      Northrop Grumman zvyšuje prognózu zisku na rok 2025 díky silné poptávce po zbraních

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      UBS doporučuje akcie Albertsons ke koupi a předpovídá až 35% růst

      22 července, 2025

      Zdravotnické služby, digitalizace i privátní značky by měly výrazně zvýšit zisky.

      Zdroj: Getty Images

      JPMorgan i po 22% růstu dál láká investory. Přidají se další zisky v roce 2025?

      22 července, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Analytici vidí příležitosti v akciích QXO Inc. a Pinterest

      22 července, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Netflix: Výrazné tržby a vyšší marže. Jaký bude dlouhodobý trend?

      21 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      35bilionová tržní příležitost SoFi, které investoři (zatím) nevěnují pozornost

      21 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Figma míří na tržní hodnotu 16,4 miliardy dolarů díky oživení technologických IPO

      21 července, 2025

      Společnost Figma, známá jako jeden z lídrů v oblasti cloudového designového softwaru, se chystá vstoupit na newyorskou burzu s plánovanou...

      Nejčtenější zprávy.

      35bilionová tržní příležitost SoFi, které investoři (zatím) nevěnují pozornost

      21 července, 2025

      Nájmy v Česku 2. čtvrtletí zdražily meziročně o 9 % na 17 586 Kč

      20 července, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci beze změny kvůli novým obavám z obchodní války

      18 července, 2025

      Wall Street zvyšuje nároky. Ani dobré výsledky už investorům nestačí

      20 července, 2025

      Čínský grafit je pro baterie elektromobilů zásadní. Trump na něj uvalil clo 93,5 %

      18 července, 2025

      S&P 500 poprvé uzavřel nad 6 300 body; pozornost se upírá na výsledky

      21 července, 2025

      Společnost D.R. Horton zveřejnila lepší než očekávané výsledky

      22 července, 2025

      TSMC překvapila silným růstem zisku a vstoupila do klubu bilionových firem

      19 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.