Rekordní objemy v přístavech Los Angeles a Long Beach: dovoz posilují obavy z cel
Přístavy Los Angeles a Long Beach, které dohromady tvoří největší kontejnerový komplex ve Spojených státech, dosáhly ve třetím čtvrtletí roku rekordních objemů přepraveného zboží.
Rekordní objem kontejnerů: Přístavy Los Angeles a Long Beach odbavily ve třetím čtvrtletí roku rekordních 2,8 milionu kontejnerů
Zvýšený dovoz kvůli obavám z cel: Obavy z možného zvýšení cel po prezidentských volbách vedly k urychlení dovozů zboží
Automatizace a modernizace: Automatizace by mohla výrazně zvýšit efektivitu přístavů, ale představuje hrozbu pro zaměstnanost přístavních pracovníků
Tento výsledek je výsledkem zvýšené poptávky po dovozu, který se zrychlil kvůli obavám z možného zvýšení cel a snahou firem vyhnout se přerušení práce v jiných přístavech.
Gene Seroka, výkonný ředitel přístavu Los Angeles, uvedl, že tento přístav dosáhl nejlepšího září v historii, když efektivně odbavil 955 000 kontejnerových jednotek. Přístavy Los Angeles a Long Beach odbavily více než 2,8 milionu kontejnerů během třetího čtvrtletí, což je rekordní číslo pro tuto dobu.
Rekordní objemy nákladní dopravy
Přístavy na západním pobřeží se po pandemii potýkaly s prudkým nárůstem objemů nákladů. Rok 2021 byl charakterizován masivními zdrženími lodí na moři a problémy s přeplněnými kontejnery na terminálech, což vedlo k narušení dodavatelských řetězců. Přestože v roce 2024 byly objemy opět vysoké, tentokrát nedošlo k žádným zpožděním nebo přetížení terminálů. Seroka vyzdvihl efektivitu provozu, který umožnil bezproblémovou manipulaci s rekordním počtem kontejnerů.
Zdroj: Bloomberg
Vedle přístavu Los Angeles také sousední přístav Long Beach dosáhl nejvyššího čtvrtletního výkonu v historii, když přepravil 2,6 milionu dvacetistopých kontejnerových ekvivalentů (TEU). Long Beach v září odbavil 416 999 TEU a dalších 88 289 TEU exportních kontejnerů.
Jedním z hlavních faktorů, které přispěly k těmto rekordním objemům, byly obavy dovozců z nových cel, která by mohla být zavedena po prezidentských volbách, plánovaných na příští měsíc. Tyto obavy připomínají situaci z roku 2019, kdy podniky urychlovaly dovoz zboží, aby se vyhnuly možným tarifním nákladům.
Seroka vysvětlil, že objemy dovozu budou pravděpodobně vysoké až do konce roku, kdy dovozci přivezou zboží před lunárním Novým rokem, který nastane brzy v roce 2025. Tento brzký termín také přispívá k tomu, že firmy chtějí mít zboží na skladě před sezónním útlumem a potenciálními narušeními.
Pracovní spory a automatizace přístavů
Jedním z hlavních problémů, který by mohl ohrozit plynulý provoz přístavů, jsou probíhající pracovní spory mezi Mezinárodní asociací lodních dopravců (ILA) a Námořní aliancí USA (USMX). ILA se nedávno dohodla na 61,5% zvýšení mezd, které začne platit po uzavření nové šestileté smlouvy. Přesto je tu stále nevyřešený spor o automatizaci přístavních terminálů, který je považován za mnohem spornější bod jednání.
Prezident Národní maloobchodní federace Matt Shay v souvislosti s tímto problémem zdůraznil, že obě strany musí co nejrychleji dosáhnout dohody, aby nedošlo k dalšímu přerušení provozu, které by mohlo způsobit zdržení dovozů v době před prezidentskou inaugurací a lunárním Novým rokem. Automatizace je hlavním bodem neshod, protože může výrazně zvýšit efektivitu přístavů, ale zároveň představuje hrozbu pro zaměstnanost pracovníků v přístavních terminálech.
Zdroj: Getty images
Automatizace je velkým tématem v logistice po celém světě a přístavy nejsou výjimkou. Plně automatizované terminály by mohly výrazně zrychlit procesy vykládání a nakládání lodí, což by zkrátilo dobu strávenou v přístavech. Přístavy na západním pobřeží USA jsou však v této oblasti pozadu ve srovnání s ostatními globálními hráči, jako jsou přístavy v Evropě a Asii.
Jednou z hlavních překážek automatizace je odpor odborů, které se obávají o pracovní místa. Moderní technologie by totiž mohla snížit počet potřebných pracovníků, což by vedlo k propouštění. Proto je důležité, aby obě strany našly řešení, které bude zahrnovat jak modernizaci přístavů, tak ochranu pracovních míst.
Očekávání do budoucna
Gene Seroka předpokládá, že objemy v přístavech se mírně sníží do konce roku, ale zůstanou na vyšší úrovni než je běžné po vrcholu sezóny. Nárůst objemů souvisí nejen s prezidentskými volbami a obavami z cel, ale také s nejistotou kolem pracovních sporů v jiných přístavech. Tyto faktory mohou vést k tomu, že podniky budou dál navyšovat své dovozy, aby se vyhnuly potenciálním problémům v dodavatelských řetězcích.
Budoucnost přístavů Los Angeles a Long Beach závisí na schopnosti vyřešit probíhající pracovní spory a implementovat modernizační opatření. Automatizace bude pravděpodobně nevyhnutelná, ale její zavedení musí být pečlivě naplánováno, aby se minimalizovaly negativní dopady na pracovní sílu.
Tento výsledek je výsledkem zvýšené poptávky po dovozu, který se zrychlil kvůli obavám z možného zvýšení cel a snahou firem vyhnout se přerušení práce v jiných přístavech.Gene Seroka, výkonný ředitel přístavu Los Angeles, uvedl, že tento přístav dosáhl nejlepšího září v historii, když efektivně odbavil 955 000 kontejnerových jednotek. Přístavy Los Angeles a Long Beach odbavily více než 2,8 milionu kontejnerů během třetího čtvrtletí, což je rekordní číslo pro tuto dobu.Rekordní objemy nákladní dopravyPřístavy na západním pobřeží se po pandemii potýkaly s prudkým nárůstem objemů nákladů. Rok 2021 byl charakterizován masivními zdrženími lodí na moři a problémy s přeplněnými kontejnery na terminálech, což vedlo k narušení dodavatelských řetězců. Přestože v roce 2024 byly objemy opět vysoké, tentokrát nedošlo k žádným zpožděním nebo přetížení terminálů. Seroka vyzdvihl efektivitu provozu, který umožnil bezproblémovou manipulaci s rekordním počtem kontejnerů.Vedle přístavu Los Angeles také sousední přístav Long Beach dosáhl nejvyššího čtvrtletního výkonu v historii, když přepravil 2,6 milionu dvacetistopých kontejnerových ekvivalentů . Long Beach v září odbavil 416 999 TEU a dalších 88 289 TEU exportních kontejnerů.Jedním z hlavních faktorů, které přispěly k těmto rekordním objemům, byly obavy dovozců z nových cel, která by mohla být zavedena po prezidentských volbách, plánovaných na příští měsíc. Tyto obavy připomínají situaci z roku 2019, kdy podniky urychlovaly dovoz zboží, aby se vyhnuly možným tarifním nákladům.Seroka vysvětlil, že objemy dovozu budou pravděpodobně vysoké až do konce roku, kdy dovozci přivezou zboží před lunárním Novým rokem, který nastane brzy v roce 2025. Tento brzký termín také přispívá k tomu, že firmy chtějí mít zboží na skladě před sezónním útlumem a potenciálními narušeními.Pracovní spory a automatizace přístavůJedním z hlavních problémů, který by mohl ohrozit plynulý provoz přístavů, jsou probíhající pracovní spory mezi Mezinárodní asociací lodních dopravců a Námořní aliancí USA . ILA se nedávno dohodla na 61,5% zvýšení mezd, které začne platit po uzavření nové šestileté smlouvy. Přesto je tu stále nevyřešený spor o automatizaci přístavních terminálů, který je považován za mnohem spornější bod jednání.Prezident Národní maloobchodní federace Matt Shay v souvislosti s tímto problémem zdůraznil, že obě strany musí co nejrychleji dosáhnout dohody, aby nedošlo k dalšímu přerušení provozu, které by mohlo způsobit zdržení dovozů v době před prezidentskou inaugurací a lunárním Novým rokem. Automatizace je hlavním bodem neshod, protože může výrazně zvýšit efektivitu přístavů, ale zároveň představuje hrozbu pro zaměstnanost pracovníků v přístavních terminálech.Automatizace je velkým tématem v logistice po celém světě a přístavy nejsou výjimkou. Plně automatizované terminály by mohly výrazně zrychlit procesy vykládání a nakládání lodí, což by zkrátilo dobu strávenou v přístavech. Přístavy na západním pobřeží USA jsou však v této oblasti pozadu ve srovnání s ostatními globálními hráči, jako jsou přístavy v Evropě a Asii.Jednou z hlavních překážek automatizace je odpor odborů, které se obávají o pracovní místa. Moderní technologie by totiž mohla snížit počet potřebných pracovníků, což by vedlo k propouštění. Proto je důležité, aby obě strany našly řešení, které bude zahrnovat jak modernizaci přístavů, tak ochranu pracovních míst.Očekávání do budoucnaGene Seroka předpokládá, že objemy v přístavech se mírně sníží do konce roku, ale zůstanou na vyšší úrovni než je běžné po vrcholu sezóny. Nárůst objemů souvisí nejen s prezidentskými volbami a obavami z cel, ale také s nejistotou kolem pracovních sporů v jiných přístavech. Tyto faktory mohou vést k tomu, že podniky budou dál navyšovat své dovozy, aby se vyhnuly potenciálním problémům v dodavatelských řetězcích.Budoucnost přístavů Los Angeles a Long Beach závisí na schopnosti vyřešit probíhající pracovní spory a implementovat modernizační opatření. Automatizace bude pravděpodobně nevyhnutelná, ale její zavedení musí být pečlivě naplánováno, aby se minimalizovaly negativní dopady na pracovní sílu.