Světový cestovní ruch letos pravděpodobně překročí 11 bilionů dolarů, podpořený zvýšenou poptávkou po zážitcích
Startup Tourlane získal 25 milionů eur pro expanzi a posílení svého AI systému pro lepší plánování zájezdů
Tourlane kombinuje AI s lidskými agenty, aby zákazníkům poskytl intuitivní a personalizované cestovní zážitky
Spotřebitelé se vyvíjejí od takzvaného „cestování z pomsty“ z let po COVID-19 a věnují stále větší část svého rozpočtu na širší škálu zážitků mimo domov. Když k tomu přidáme umělou inteligenci, máme tu obnovený zájem investorů o startupy, které chtějí narušit prostředí něčím novým.
Berlínská společnost Tourlane, která se veze na cestovatelské vlně a která je platformou ve stylu agenta, jenž uživatelům umožňuje plánovat a rozpočtovat výlety a spojuje lety, ubytování, aktivity a vstupenky, získala čerstvě 25 milionů eur (26 milionů dolarů) v naději, že se jí podaří těchto trendů využít.
Série D, vedená společností Sequoia Capital, je zamýšlena jako most, který společnosti pomůže dosáhnout ziskovosti, uvedl Julian Weselek, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Tourlane. Startup použije prostředky také na rozšíření svých technologií, zdvojnásobení AI a potenciální expanzi na další trhy původu mimo své současné základny ve Francii a Německu.
Právě investice do AI může být tím detailem, který vás zaujme. Weselek uvedl, že společnost zavádí generativní AI kolem přední části služby, aby vytvořila intuitivnější způsoby, jak pomoci uživatelům nasměrovat je k možnostem toho, co chtějí.
Nebude to však podle něj znamenat plnou náhradu lidí. „Je možné vytvořit technologii, která by zákazníkům poskytovala plně automatizovanou nabídku? Ano, určitě to lze udělat,“ řekl Weselek. „Myslím, že otázka zní, pokud víte, že vaše manželství závisí na této příští dovolené, chcete [to, nebo] mít konzultaci s někým, kdo byl v zemi, aby podepsal rezervaci?“
Tourlane také významně sází na zadní stranu, kde umělá inteligence pomůže vyhodnotit tisíce permutací letů, ubytování, aut, aktivit, ročního období a dalších proměnných, aby maximalizovala šance, že uživatelé dostanou to, co chtějí – a Tourlane díky tomu také větší příjmy.
Weselek dodal, že společnost má přibližně 500 zaměstnanců, z nichž asi 150 jsou zákazničtí agenti. Řekl, že jako „relativní číslo“ toto číslo „klesá“ ve srovnání s tím, kolika zákazníkům každý agent pomáhá. „Jsou stále efektivnější.“
Kromě umělé inteligence je pro Tourlane možná stejně významná otázka rozsahu. Startup byl založen v roce 2015, je tedy téměř desetiletý a k dnešnímu dni podle svých slov rezervoval zájezdy pro 100 000 osob (každá osoba v rezervaci se počítá jako jednotlivec).
Obsluhuje také stále více zákazníků: Weselek uvedl, že loňský rok byl pětkrát silnější než poslední rok před úderem COVID-19.
Přesto, relativně vzato, není 100 000 žádné velké číslo. Údaje OSN odhadují, že v prvních sedmi měsících roku 2024 činil počet cestujících na celém světě 790 milionů.
A není jasné, co se Tourlane vyplatí. Stejně jako tradiční cestovní kanceláře má Tourlane z prodaných služeb provizi, její výši však nezveřejňuje a místo toho uvádí, že se liší v závislosti na různých faktorech a partnerech.
Přesto se zjevně jedná o sázku, která se podle Sequoia Capital vyplatí. Tato riziková společnost je nyní největším externím investorem společnosti Tourlane.
„Toto je jedinečný okamžik v historii cestování. Díky umělé inteligenci bude mít každý cestovatel možnost poznat svět prostřednictvím personalizovaných zážitků z cestování na míru,“ uvedl v prohlášení Andrew Reed, partner společnosti Sequoia, který tuto investici vedl.
„Společnost Tourlane je připravena v následujících letech potěšit miliony cestovatelů.“
Sequoia je zajímavé jméno na stole s kapitalizací, vzhledem k úspěchům, které tato historická riziková firma v oblasti cestování dosud zaznamenala. Mezi její dřívější investice patřily Airbnb (jeden z prvních investorů, Sequoia se stala jedním z největších vítězů při IPO), Skyscanner (jedna z prvních investic Sequoia v Evropě, nyní součást Trip.com), Klook a Kayak (nyní součást Bookingu) a mnoho dalších menších startupů v této oblasti.
Mezi další investory, kteří se účastní série D, patří Target Global (nový sponzor), Jared Smith (spoluzakladatel Qualtrics) a HV Capital. Společnost Tourlane nezveřejňuje své aktuální ocenění, ale pro kontext: když naposledy získávala peníze – v rámci prodlouženého kola Series C ve výši 20 milionů dolarů – měla ocenění 242 milionů dolarů, což je stejné ocenění, jaké měla ve své původní sérii C ve výši 47 milionů dolarů.
První tranše tohoto kola Series C byla uzavřena jen několik měsíců před vypuknutím pandemie a druhá byla uzavřena uprostřed ní, kdy společnost Tourlane získala peníze, aby vydržela, než lidé opět začnou cestovat.
Možná kvůli horské dráze, kterou Tourlane dosud prožila, nebo proto, že i tentokrát je ocenění skromné, Weselek řekl, že toto číslo nepovažuje za hlavní ani prioritní.
„Ocenění společností na soukromém trhu je velmi volatilní a silně ovlivněné několika vnějšími faktory, které nemůžeme ovlivnit, jako jsou náklady na kapitál, cykly investičního hypeu a vnímaná míra rizika,“ řekl.
„V tuto chvíli je pro nás důležitá skutečnost, že se nám podařilo získat 25 milionů eur od prvotřídních investorů, což nám umožňuje překlenout cestu k ziskovosti a zároveň dále investovat do našeho produktu, našich služeb a našeho růstu. Pokud se nám podaří naplnit naše ambice, budeme v příštích letech generovat velkou hodnotu pro akcionáře.“
Spotřebitelé se vyvíjejí od takzvaného „cestování z pomsty“ z let po COVID-19 a věnují stále větší část svého rozpočtu na širší škálu zážitků mimo domov. Když k tomu přidáme umělou inteligenci, máme tu obnovený zájem investorů o startupy, které chtějí narušit prostředí něčím novým.Berlínská společnost Tourlane, která se veze na cestovatelské vlně a která je platformou ve stylu agenta, jenž uživatelům umožňuje plánovat a rozpočtovat výlety a spojuje lety, ubytování, aktivity a vstupenky, získala čerstvě 25 milionů eur v naději, že se jí podaří těchto trendů využít.Série D, vedená společností Sequoia Capital, je zamýšlena jako most, který společnosti pomůže dosáhnout ziskovosti, uvedl Julian Weselek, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Tourlane. Startup použije prostředky také na rozšíření svých technologií, zdvojnásobení AI a potenciální expanzi na další trhy původu mimo své současné základny ve Francii a Německu.Právě investice do AI může být tím detailem, který vás zaujme. Weselek uvedl, že společnost zavádí generativní AI kolem přední části služby, aby vytvořila intuitivnější způsoby, jak pomoci uživatelům nasměrovat je k možnostem toho, co chtějí.Nebude to však podle něj znamenat plnou náhradu lidí. „Je možné vytvořit technologii, která by zákazníkům poskytovala plně automatizovanou nabídku? Ano, určitě to lze udělat,“ řekl Weselek. „Myslím, že otázka zní, pokud víte, že vaše manželství závisí na této příští dovolené, chcete [to, nebo] mít konzultaci s někým, kdo byl v zemi, aby podepsal rezervaci?“Tourlane také významně sází na zadní stranu, kde umělá inteligence pomůže vyhodnotit tisíce permutací letů, ubytování, aut, aktivit, ročního období a dalších proměnných, aby maximalizovala šance, že uživatelé dostanou to, co chtějí – a Tourlane díky tomu také větší příjmy.Weselek dodal, že společnost má přibližně 500 zaměstnanců, z nichž asi 150 jsou zákazničtí agenti. Řekl, že jako „relativní číslo“ toto číslo „klesá“ ve srovnání s tím, kolika zákazníkům každý agent pomáhá. „Jsou stále efektivnější.“Kromě umělé inteligence je pro Tourlane možná stejně významná otázka rozsahu. Startup byl založen v roce 2015, je tedy téměř desetiletý a k dnešnímu dni podle svých slov rezervoval zájezdy pro 100 000 osob .Obsluhuje také stále více zákazníků: Weselek uvedl, že loňský rok byl pětkrát silnější než poslední rok před úderem COVID-19.Přesto, relativně vzato, není 100 000 žádné velké číslo. Údaje OSN odhadují, že v prvních sedmi měsících roku 2024 činil počet cestujících na celém světě 790 milionů.A není jasné, co se Tourlane vyplatí. Stejně jako tradiční cestovní kanceláře má Tourlane z prodaných služeb provizi, její výši však nezveřejňuje a místo toho uvádí, že se liší v závislosti na různých faktorech a partnerech.Přesto se zjevně jedná o sázku, která se podle Sequoia Capital vyplatí. Tato riziková společnost je nyní největším externím investorem společnosti Tourlane.„Toto je jedinečný okamžik v historii cestování. Díky umělé inteligenci bude mít každý cestovatel možnost poznat svět prostřednictvím personalizovaných zážitků z cestování na míru,“ uvedl v prohlášení Andrew Reed, partner společnosti Sequoia, který tuto investici vedl. „Společnost Tourlane je připravena v následujících letech potěšit miliony cestovatelů.“Sequoia je zajímavé jméno na stole s kapitalizací, vzhledem k úspěchům, které tato historická riziková firma v oblasti cestování dosud zaznamenala. Mezi její dřívější investice patřily Airbnb , Skyscanner , Klook a Kayak a mnoho dalších menších startupů v této oblasti.Mezi další investory, kteří se účastní série D, patří Target Global , Jared Smith a HV Capital.Společnost Tourlane nezveřejňuje své aktuální ocenění, ale pro kontext: když naposledy získávala peníze – v rámci prodlouženého kola Series C ve výši 20 milionů dolarů – měla ocenění 242 milionů dolarů, což je stejné ocenění, jaké měla ve své původní sérii C ve výši 47 milionů dolarů. První tranše tohoto kola Series C byla uzavřena jen několik měsíců před vypuknutím pandemie a druhá byla uzavřena uprostřed ní, kdy společnost Tourlane získala peníze, aby vydržela, než lidé opět začnou cestovat.Možná kvůli horské dráze, kterou Tourlane dosud prožila, nebo proto, že i tentokrát je ocenění skromné, Weselek řekl, že toto číslo nepovažuje za hlavní ani prioritní.„Ocenění společností na soukromém trhu je velmi volatilní a silně ovlivněné několika vnějšími faktory, které nemůžeme ovlivnit, jako jsou náklady na kapitál, cykly investičního hypeu a vnímaná míra rizika,“ řekl. „V tuto chvíli je pro nás důležitá skutečnost, že se nám podařilo získat 25 milionů eur od prvotřídních investorů, což nám umožňuje překlenout cestu k ziskovosti a zároveň dále investovat do našeho produktu, našich služeb a našeho růstu. Pokud se nám podaří naplnit naše ambice, budeme v příštích letech generovat velkou hodnotu pro akcionáře.“
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...