Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Stellantis bez Tavarese: kdo zvládne řídit automobilku v těžkých časech?

Carlos Tavares, bývalý generální ředitel Stellantis, dlouho obhajoval tvrdý přístup k automobilovému průmyslu, který zahrnoval neustálé snižování nákladů a obnovu značek.

Michael Klos Autor: Michael Klos
3 prosince, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Carlos Tavares obhajoval tvrdý přístup k automobilovému průmyslu, ale jeho strategie se stala překážkou pro dlouhodobý růst Stellantis
  • Po Tavaresově odchodu převzal dočasně vedení John Elkann, který čelí výzvám modernizace a technologickým změnám
  • Západní automobilky čelí výzvám v přechodu na elektromobily, konkurenci čínských výrobců a přísným emisním regulacím

Jeho strategie, která se zprvu zdála být účinná, se však v průběhu času stala spíše překážkou než pomůckou pro udržení stabilního růstu automobilky.

V neděli se vedení Stellantis rozhodlo, že jeho neúprosný styl řízení již není pro budoucnost firmy udržitelný a dočasně převzal kormidlo John Elkann, předseda rodinného holdingu Exor NV, který je největším akcionářem Stellantis. Otázkou však zůstává, kdo bude schopný převzít tento těžký úkol a vést automobilku k úspěchu v dynamickém a stále se měnícím automobilovém průmyslu.

Tavares, šestašedesátiletý manažer, měl za sebou velmi úspěšnou kariéru. Během své doby ve vedení Peugeot a Opel se mu podařilo přetvořit tyto značky a následně dohlížet na jejich fúzi s Fiat Chrysler v roce 2021, čímž vytvořil jeden z největších automobilových konglomerátů na světě.

Zdroj: Bloomberg

Až do svého letošního pádu se Tavares obratně pohyboval mezi průmyslovými výzvami, jako byl nástup elektromobility a globální konkurence. Po jeho odchodu z vedení Stellantis se však ukázalo, že jeho strategie nebyla dlouhodobě udržitelná, což vedlo k výraznému zhoršení výsledků automobilky v některých klíčových regionech, především v Severní Americe.

I když Tavares na začátku letošního roku získal rekordní odměnu ve výši 36,5 milionu eur (38,4 milionu dolarů) za dosažené finanční úspěchy, nyní víme, že tyto výsledky byly v podstatě nereálné a nedokázaly udržet dlouhodobou stabilitu. Vedení Stellantis se nyní musí vypořádat s propadem ziskovosti a rostoucími problémy v řízení vztahů s klíčovými partnery a zákazníky.

Advertisement

Další problém nastal, když společnost začala příliš zvyšovat ceny svých vozů, zejména u modelů Ram a Jeep, což vedlo k přetížení zásob a následnému poklesu poptávky. Tento krok vyvolal napětí mezi automobilkou a jejími odbory, prodejci i dodavateli. V automobilovém průmyslu totiž tvrdé rozhodnutí není vždy to nejlepší řešení a v tomto případě se ukázalo, že řízení přes konflikty a boje není správná cesta.

Chcete využít této příležitosti?

Ve snaze obnovit stabilitu a zklidnit situaci v Stellantis se vedení rozhodlo povolat na pomoc Johna Elkanna, který by měl přebrat roli dočasného šéfa. Elkann, který se dříve podílel na strategických rozhodnutích v Exoru, rodinném holdingu, který je největším akcionářem Stellantis, bude mít za úkol vyřešit složité problémy spojené s vysokou konkurencí, regulacemi a technologickými změnami. Bude to výzva, která si žádá nejen silného lídra, ale i schopnost navigovat mezi politickými tlaky a složitými ekonomickými podmínkami.

Jedním z klíčových faktorů pro úspěch v automobilovém průmyslu v následujících letech bude přechod na elektromobily a nové technologie. V tomto směru se však západní automobilky potýkají s těžkým úkolem – zejména s potřebou plnit skličující emisní cíle a přizpůsobit se změněným preferencím spotřebitelů.

Na jedné straně je tu tlak na snížení emisí a přechod na ekologičtější vozidla, na druhé straně však existuje široká veřejnost, která není na tuto změnu připravena a preferuje tradiční automobily se spalovacími motory. K tomu se přidává rostoucí konkurence ze strany čínských výrobců, jako je BYD, kteří jsou velmi silní v oblasti elektromobilů a již dnes představují vážnou hrozbu pro tradiční automobilky.

Zdroj: Getty Images

Západní automobilky se tedy nacházejí v nepříjemné pozici, kde je potřeba vyvážit technologické inovace, výrobní náklady a stále přísnější regulace. Tavaresovým největším problémem bylo právě to, že přestože jeho firma čelila těmto výzvám, jeho způsob řízení nevytvářel dostatek flexibility na adaptaci na rychle se měnící trh.

Zatímco někteří lídři jako Elon Musk z Tesly nebo Wang Chuanfu z BYD úspěšně přetvářejí automobilový průmysl, západní automobilky stále zůstávají na křižovatce.

Zatímco John Elkann bude muset vyřešit okamžité problémy Stellantis, v dlouhodobé perspektivě bude kladeno důraz na schopnost najít někoho, kdo bude schopen vést automobilku v těžkých časech, kdy se průmysl rychle mění. K tomu bude třeba nejen schopnost vyvažovat inovace s finanční stabilitou, ale i připravenost na přijímání nových technologií a schopnost adaptovat se na nové obchodní modely. Ať už to bude kdokoli, bude to těžká výzva.

Jeho strategie, která se zprvu zdála být účinná, se však v průběhu času stala spíše překážkou než pomůckou pro udržení stabilního růstu automobilky. V neděli se vedení Stellantis rozhodlo, že jeho neúprosný styl řízení již není pro budoucnost firmy udržitelný a dočasně převzal kormidlo John Elkann, předseda rodinného holdingu Exor NV, který je největším akcionářem Stellantis. Otázkou však zůstává, kdo bude schopný převzít tento těžký úkol a vést automobilku k úspěchu v dynamickém a stále se měnícím automobilovém průmyslu.Tavares, šestašedesátiletý manažer, měl za sebou velmi úspěšnou kariéru. Během své doby ve vedení Peugeot a Opel se mu podařilo přetvořit tyto značky a následně dohlížet na jejich fúzi s Fiat Chrysler v roce 2021, čímž vytvořil jeden z největších automobilových konglomerátů na světě.Až do svého letošního pádu se Tavares obratně pohyboval mezi průmyslovými výzvami, jako byl nástup elektromobility a globální konkurence. Po jeho odchodu z vedení Stellantis se však ukázalo, že jeho strategie nebyla dlouhodobě udržitelná, což vedlo k výraznému zhoršení výsledků automobilky v některých klíčových regionech, především v Severní Americe.I když Tavares na začátku letošního roku získal rekordní odměnu ve výši 36,5 milionu eur za dosažené finanční úspěchy, nyní víme, že tyto výsledky byly v podstatě nereálné a nedokázaly udržet dlouhodobou stabilitu. Vedení Stellantis se nyní musí vypořádat s propadem ziskovosti a rostoucími problémy v řízení vztahů s klíčovými partnery a zákazníky. Další problém nastal, když společnost začala příliš zvyšovat ceny svých vozů, zejména u modelů Ram a Jeep, což vedlo k přetížení zásob a následnému poklesu poptávky. Tento krok vyvolal napětí mezi automobilkou a jejími odbory, prodejci i dodavateli. V automobilovém průmyslu totiž tvrdé rozhodnutí není vždy to nejlepší řešení a v tomto případě se ukázalo, že řízení přes konflikty a boje není správná cesta.Chcete využít této příležitosti?Ve snaze obnovit stabilitu a zklidnit situaci v Stellantis se vedení rozhodlo povolat na pomoc Johna Elkanna, který by měl přebrat roli dočasného šéfa. Elkann, který se dříve podílel na strategických rozhodnutích v Exoru, rodinném holdingu, který je největším akcionářem Stellantis, bude mít za úkol vyřešit složité problémy spojené s vysokou konkurencí, regulacemi a technologickými změnami. Bude to výzva, která si žádá nejen silného lídra, ale i schopnost navigovat mezi politickými tlaky a složitými ekonomickými podmínkami.Jedním z klíčových faktorů pro úspěch v automobilovém průmyslu v následujících letech bude přechod na elektromobily a nové technologie. V tomto směru se však západní automobilky potýkají s těžkým úkolem – zejména s potřebou plnit skličující emisní cíle a přizpůsobit se změněným preferencím spotřebitelů. Na jedné straně je tu tlak na snížení emisí a přechod na ekologičtější vozidla, na druhé straně však existuje široká veřejnost, která není na tuto změnu připravena a preferuje tradiční automobily se spalovacími motory. K tomu se přidává rostoucí konkurence ze strany čínských výrobců, jako je BYD, kteří jsou velmi silní v oblasti elektromobilů a již dnes představují vážnou hrozbu pro tradiční automobilky.Západní automobilky se tedy nacházejí v nepříjemné pozici, kde je potřeba vyvážit technologické inovace, výrobní náklady a stále přísnější regulace. Tavaresovým největším problémem bylo právě to, že přestože jeho firma čelila těmto výzvám, jeho způsob řízení nevytvářel dostatek flexibility na adaptaci na rychle se měnící trh. Zatímco někteří lídři jako Elon Musk z Tesly nebo Wang Chuanfu z BYD úspěšně přetvářejí automobilový průmysl, západní automobilky stále zůstávají na křižovatce.Zatímco John Elkann bude muset vyřešit okamžité problémy Stellantis, v dlouhodobé perspektivě bude kladeno důraz na schopnost najít někoho, kdo bude schopen vést automobilku v těžkých časech, kdy se průmysl rychle mění. K tomu bude třeba nejen schopnost vyvažovat inovace s finanční stabilitou, ale i připravenost na přijímání nových technologií a schopnost adaptovat se na nové obchodní modely. Ať už to bude kdokoli, bude to těžká výzva.
Tagy: automobilový průmyslCarlos TavaresStellantis


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. Stellantis zastavuje vývoj elektrického pick-upu, USA řeší zátěž sítí
    2. Stellantis získává důvěru analytiků díky stabilizaci v USA a novinkám
    3. Ferrari šéf Elkann: Rok služby za mír v daňové aféře
    Advertisement

    Breaking.

    23:40

    Insley, provozní ředitel Nextnav, prodal akcie NN za 155 000 dolarů.

    23:36

    Ruské akcie rostou při uzavření trhu; index MOEX Russia vzrostl o 3,22 %

    23:33

    Kolumbijské akcie klesly při uzavření trhu; index COLCAP se snížil o 0,39 %

    23:29

    Pohyb na trhu po uzavření: NVIDIA, CoreWeave, Palo Alto Networks a další

    23:27

    Jackson, SVP skupiny Silvaco, prodal akcie v hodnotě 35 000 dolarů.

    23:26

    Finanční ředitel Beeline Holdings Moe nakoupil akcie v hodnotě 33 000 dolarů.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Jefferies vidí prostor pro další růst akcií společnosti DoorDash

    19 listopadu, 2025

    Společnost Jefferies výrazně zlepšila svůj pohled na DoorDash, dominantního hráče v oblasti doručování jídla v USA i na několika zahraničních...

    Výrazný růst Quantgroup – černý kůň hongkongského IPO boomu

    19 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie s rychle rostoucími dividendami a silným cash flow lákají investory

    19 listopadu, 2025

    Hliníkový gigant Chuangxin míří na burzu s IPO za 5,5 miliardy HK$

    19 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Proč není příliš pozdě na nákup akcií společnosti Alphabet

    18 listopadu, 2025

    IPO Radar.

    Chuangxin Industries

    Datum IPO: 24 listopadu, 2025
    Potenciální ocenění: 20,36 miliard HKD až 21,98 miliard HKD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Nvidia čelí největšímu testu roku, který může otřást celým AI trhem

    18 listopadu, 2025

    Americké akcie klesají; pozornost se soustředí na klíčová ekonomická data

    17 listopadu, 2025

    Newyorská pobočka Fedu svolala schůzku s firmami z Wall Street

    15 listopadu, 2025

    S&P 500 klesá, optimistické sázky na budoucnost AI oslabují

    17 listopadu, 2025

    USA uzavřely obchodní dohodu se Švýcarskem, tvrdí úředníci

    15 listopadu, 2025

    Proměnlivá pozice amerického dolaru těsně před koncem roku

    18 listopadu, 2025

    Dolar mírně posiluje před klíčovými daty o zaměstnanosti z USA

    19 listopadu, 2025

    Dohoda Disney a YouTube TV potvrzuje rostoucí dominanci streamingu

    16 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie Alphabet rostou díky Buffettovi a trh čeká na klíčový AI katalyzátor

    18 listopadu, 2025

    Akcie společnosti Alphabet zažívají mimořádně silný rok a postupně se mění z technologického titulu, který byl ještě na začátku roku...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.