Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Stellantis bez Tavarese: kdo zvládne řídit automobilku v těžkých časech?

Carlos Tavares, bývalý generální ředitel Stellantis, dlouho obhajoval tvrdý přístup k automobilovému průmyslu, který zahrnoval neustálé snižování nákladů a obnovu značek.

Michael Klos Autor: Michael Klos
3 prosince, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Carlos Tavares obhajoval tvrdý přístup k automobilovému průmyslu, ale jeho strategie se stala překážkou pro dlouhodobý růst Stellantis
  • Po Tavaresově odchodu převzal dočasně vedení John Elkann, který čelí výzvám modernizace a technologickým změnám
  • Západní automobilky čelí výzvám v přechodu na elektromobily, konkurenci čínských výrobců a přísným emisním regulacím

Jeho strategie, která se zprvu zdála být účinná, se však v průběhu času stala spíše překážkou než pomůckou pro udržení stabilního růstu automobilky.

V neděli se vedení Stellantis rozhodlo, že jeho neúprosný styl řízení již není pro budoucnost firmy udržitelný a dočasně převzal kormidlo John Elkann, předseda rodinného holdingu Exor NV, který je největším akcionářem Stellantis. Otázkou však zůstává, kdo bude schopný převzít tento těžký úkol a vést automobilku k úspěchu v dynamickém a stále se měnícím automobilovém průmyslu.

Tavares, šestašedesátiletý manažer, měl za sebou velmi úspěšnou kariéru. Během své doby ve vedení Peugeot a Opel se mu podařilo přetvořit tyto značky a následně dohlížet na jejich fúzi s Fiat Chrysler v roce 2021, čímž vytvořil jeden z největších automobilových konglomerátů na světě.

Zdroj: Bloomberg

Až do svého letošního pádu se Tavares obratně pohyboval mezi průmyslovými výzvami, jako byl nástup elektromobility a globální konkurence. Po jeho odchodu z vedení Stellantis se však ukázalo, že jeho strategie nebyla dlouhodobě udržitelná, což vedlo k výraznému zhoršení výsledků automobilky v některých klíčových regionech, především v Severní Americe.

I když Tavares na začátku letošního roku získal rekordní odměnu ve výši 36,5 milionu eur (38,4 milionu dolarů) za dosažené finanční úspěchy, nyní víme, že tyto výsledky byly v podstatě nereálné a nedokázaly udržet dlouhodobou stabilitu. Vedení Stellantis se nyní musí vypořádat s propadem ziskovosti a rostoucími problémy v řízení vztahů s klíčovými partnery a zákazníky.

Advertisement

Další problém nastal, když společnost začala příliš zvyšovat ceny svých vozů, zejména u modelů Ram a Jeep, což vedlo k přetížení zásob a následnému poklesu poptávky. Tento krok vyvolal napětí mezi automobilkou a jejími odbory, prodejci i dodavateli. V automobilovém průmyslu totiž tvrdé rozhodnutí není vždy to nejlepší řešení a v tomto případě se ukázalo, že řízení přes konflikty a boje není správná cesta.

Chcete využít této příležitosti?

Ve snaze obnovit stabilitu a zklidnit situaci v Stellantis se vedení rozhodlo povolat na pomoc Johna Elkanna, který by měl přebrat roli dočasného šéfa. Elkann, který se dříve podílel na strategických rozhodnutích v Exoru, rodinném holdingu, který je největším akcionářem Stellantis, bude mít za úkol vyřešit složité problémy spojené s vysokou konkurencí, regulacemi a technologickými změnami. Bude to výzva, která si žádá nejen silného lídra, ale i schopnost navigovat mezi politickými tlaky a složitými ekonomickými podmínkami.

Jedním z klíčových faktorů pro úspěch v automobilovém průmyslu v následujících letech bude přechod na elektromobily a nové technologie. V tomto směru se však západní automobilky potýkají s těžkým úkolem – zejména s potřebou plnit skličující emisní cíle a přizpůsobit se změněným preferencím spotřebitelů.

Na jedné straně je tu tlak na snížení emisí a přechod na ekologičtější vozidla, na druhé straně však existuje široká veřejnost, která není na tuto změnu připravena a preferuje tradiční automobily se spalovacími motory. K tomu se přidává rostoucí konkurence ze strany čínských výrobců, jako je BYD, kteří jsou velmi silní v oblasti elektromobilů a již dnes představují vážnou hrozbu pro tradiční automobilky.

Zdroj: Getty Images

Západní automobilky se tedy nacházejí v nepříjemné pozici, kde je potřeba vyvážit technologické inovace, výrobní náklady a stále přísnější regulace. Tavaresovým největším problémem bylo právě to, že přestože jeho firma čelila těmto výzvám, jeho způsob řízení nevytvářel dostatek flexibility na adaptaci na rychle se měnící trh.

Zatímco někteří lídři jako Elon Musk z Tesly nebo Wang Chuanfu z BYD úspěšně přetvářejí automobilový průmysl, západní automobilky stále zůstávají na křižovatce.

Zatímco John Elkann bude muset vyřešit okamžité problémy Stellantis, v dlouhodobé perspektivě bude kladeno důraz na schopnost najít někoho, kdo bude schopen vést automobilku v těžkých časech, kdy se průmysl rychle mění. K tomu bude třeba nejen schopnost vyvažovat inovace s finanční stabilitou, ale i připravenost na přijímání nových technologií a schopnost adaptovat se na nové obchodní modely. Ať už to bude kdokoli, bude to těžká výzva.

Jeho strategie, která se zprvu zdála být účinná, se však v průběhu času stala spíše překážkou než pomůckou pro udržení stabilního růstu automobilky. V neděli se vedení Stellantis rozhodlo, že jeho neúprosný styl řízení již není pro budoucnost firmy udržitelný a dočasně převzal kormidlo John Elkann, předseda rodinného holdingu Exor NV, který je největším akcionářem Stellantis. Otázkou však zůstává, kdo bude schopný převzít tento těžký úkol a vést automobilku k úspěchu v dynamickém a stále se měnícím automobilovém průmyslu.Tavares, šestašedesátiletý manažer, měl za sebou velmi úspěšnou kariéru. Během své doby ve vedení Peugeot a Opel se mu podařilo přetvořit tyto značky a následně dohlížet na jejich fúzi s Fiat Chrysler v roce 2021, čímž vytvořil jeden z největších automobilových konglomerátů na světě.Až do svého letošního pádu se Tavares obratně pohyboval mezi průmyslovými výzvami, jako byl nástup elektromobility a globální konkurence. Po jeho odchodu z vedení Stellantis se však ukázalo, že jeho strategie nebyla dlouhodobě udržitelná, což vedlo k výraznému zhoršení výsledků automobilky v některých klíčových regionech, především v Severní Americe.I když Tavares na začátku letošního roku získal rekordní odměnu ve výši 36,5 milionu eur za dosažené finanční úspěchy, nyní víme, že tyto výsledky byly v podstatě nereálné a nedokázaly udržet dlouhodobou stabilitu. Vedení Stellantis se nyní musí vypořádat s propadem ziskovosti a rostoucími problémy v řízení vztahů s klíčovými partnery a zákazníky. Další problém nastal, když společnost začala příliš zvyšovat ceny svých vozů, zejména u modelů Ram a Jeep, což vedlo k přetížení zásob a následnému poklesu poptávky. Tento krok vyvolal napětí mezi automobilkou a jejími odbory, prodejci i dodavateli. V automobilovém průmyslu totiž tvrdé rozhodnutí není vždy to nejlepší řešení a v tomto případě se ukázalo, že řízení přes konflikty a boje není správná cesta.Chcete využít této příležitosti?Ve snaze obnovit stabilitu a zklidnit situaci v Stellantis se vedení rozhodlo povolat na pomoc Johna Elkanna, který by měl přebrat roli dočasného šéfa. Elkann, který se dříve podílel na strategických rozhodnutích v Exoru, rodinném holdingu, který je největším akcionářem Stellantis, bude mít za úkol vyřešit složité problémy spojené s vysokou konkurencí, regulacemi a technologickými změnami. Bude to výzva, která si žádá nejen silného lídra, ale i schopnost navigovat mezi politickými tlaky a složitými ekonomickými podmínkami.Jedním z klíčových faktorů pro úspěch v automobilovém průmyslu v následujících letech bude přechod na elektromobily a nové technologie. V tomto směru se však západní automobilky potýkají s těžkým úkolem – zejména s potřebou plnit skličující emisní cíle a přizpůsobit se změněným preferencím spotřebitelů. Na jedné straně je tu tlak na snížení emisí a přechod na ekologičtější vozidla, na druhé straně však existuje široká veřejnost, která není na tuto změnu připravena a preferuje tradiční automobily se spalovacími motory. K tomu se přidává rostoucí konkurence ze strany čínských výrobců, jako je BYD, kteří jsou velmi silní v oblasti elektromobilů a již dnes představují vážnou hrozbu pro tradiční automobilky.Západní automobilky se tedy nacházejí v nepříjemné pozici, kde je potřeba vyvážit technologické inovace, výrobní náklady a stále přísnější regulace. Tavaresovým největším problémem bylo právě to, že přestože jeho firma čelila těmto výzvám, jeho způsob řízení nevytvářel dostatek flexibility na adaptaci na rychle se měnící trh. Zatímco někteří lídři jako Elon Musk z Tesly nebo Wang Chuanfu z BYD úspěšně přetvářejí automobilový průmysl, západní automobilky stále zůstávají na křižovatce.Zatímco John Elkann bude muset vyřešit okamžité problémy Stellantis, v dlouhodobé perspektivě bude kladeno důraz na schopnost najít někoho, kdo bude schopen vést automobilku v těžkých časech, kdy se průmysl rychle mění. K tomu bude třeba nejen schopnost vyvažovat inovace s finanční stabilitou, ale i připravenost na přijímání nových technologií a schopnost adaptovat se na nové obchodní modely. Ať už to bude kdokoli, bude to těžká výzva.
Tagy: automobilový průmyslCarlos TavaresStellantis

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Trump hrozí novými cly od srpna, evropské automobilky se ocitají pod tlakem
      2. Stellantis zastavuje vývoj elektrického pick-upu, USA řeší zátěž sítí
      3. Stellantis je stále jedinečnou příležitostí navzdory globálním nejistotám
      4. Stellantis hlásí ztrátu, avizuje oživení a připravuje se na tvrdá rozhodnutí
      5. Stellantis varuje před šokující ztrátou 2,7 miliardy dolarů v důsledku cel
      6. Stellantis získává důvěru analytiků díky stabilizaci v USA a novinkám
      7. Ferrari šéf Elkann: Rok služby za mír v daňové aféře
      Advertisement

      Breaking.

      14:01

      Katar: Soukromý sektor roste, navzdory poklesu objednávek

      13:56

      Egyptský soukromý sektor čelí propadu zakázek a růstu cen

      13:52

      Kuvajtský soukromý sektor čelí nejpomalejšímu růstu za rok

      13:32

      Akvizice Foot Lockeru: Skrytý trumf pro růst Dick’s Sporting Goods?

      13:23

      Umělá inteligence mění pravidla hry na trhu s nemovitostmi

      12:55

      Americké oživení: Šance pro růst evropských úvěrových trhů?

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty images
      Akcie

      Goldman přidává Hershey na říjnový seznam „největších přesvědčení“

      5 října, 2025

      Investiční banka Goldman Sachs aktualizovala svůj slavný americký „Conviction List“, tedy seznam akcií, kterým věří nejvíce.

      Zdroj: Getty Images

      Akcie Freeport-McMoRan – zotavení po katastrofě může přinést růst

      5 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Bank of America vybrala pro říjen akcie s větším potenciálem růstu

      5 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Tesla dosáhla rekordu, Musk si připisuje astronomické bohatství

      3 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie těžařů zlata lámou rekordy, porážejí i boom akcií čipových firem

      3 října, 2025

      IPO Radar.

      Verisure Plc.

      Datum IPO: 8 října, 2025
      Potenciální ocenění: 12,9 - 13,9 miliard eur (přibližně 16,3 miliard dolarů).

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      QuantumScape získává pozornost trhu díky revoluci v bateriích

      4 října, 2025

      Tesla dosáhla rekordu, Musk si připisuje astronomické bohatství

      3 října, 2025

      S&P 500 uzavřel nad 6 700 body díky sázkám na omezený dopad shutdownu

      1 října, 2025

      S&P 500 zaznamenal týdenní růst navzdory shutdownu vlády USA

      3 října, 2025

      Zlato na maximech signalizuje slabý dolar a hrozbu korekce akcií i bitcoinu

      1 října, 2025

      Sektor služeb v USA slábne a zvyšuje tlak na snížení sazeb Fedu

      4 října, 2025

      Návrh jednodolarové mince s Donaldem Trumpem je prý skutečný

      5 října, 2025

      S&P 500 zaznamenal další rekordní uzavření navzdory pokračujícímu shutdownu

      2 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Tyto akcie AI vynikají jako vítězové v dodavatelském řetězci

      30 září, 2025

      Umělá inteligence se stala jedním z největších motorů růstu polovodičového průmyslu a každá zpráva o dodavatelském řetězci přitahuje pozornost investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.