Klíčové body
- Videoherní průmysl v Česku zažívá pokles
- Škoda Group dodá do Finska tramvaje a přídavné moduly za 1,75 mld. Kč
- Co tato spolupráce přináší na mezinárodním poli?
Obrat klesl o jedno procento na 5,54 miliardy korun. Data dnes na tiskové konferenci v Praze představili zástupci Asociace českých herních vývojářů. V Česku podle nich loni fungovalo 166 herních studií, nově jich vzniklo sedm.
Asociace upravila předchozí finanční výsledky. Důvodem je změna toku tržeb v dříve největší české herní společnosti Beat Games, kterou koupil Facebook, nyní Meta. „Od roku 2022 zůstávají tržby v mateřské společnosti,“ řekl dnes předseda Asociace českých herních vývojářů Pavel Barák. Předloni vývojáři her v Česku podle upravených výsledků vykázali zisk 2,1 miliardy korun a obrat 5,57 miliardy korun.
„Stagnace herního odvětví je důsledkem složitého období, kdy se český herní průmysl musel vypořádat s globálními změnami i vnitřními výzvami,“ řekl k loňskému vývoji Barák. V Česku podle něj například vzniká méně herních studií, než jaký je potenciál odvětví. Ze 166 herních studií v loňském roce jich polovina působila v Praze, pětina v Brně.
Herní společnosti v Česku loni vydaly 39 her. „Tento objem odpovídá výsledkům z předchozích let a ukazuje, že česká herní studia stále produkují tituly s globálním dosahem. Mezi klíčové hry roku 2023 patřily tituly Crime Boss: Rockay City, Last Train Home, Arma Reforger nebo nezávislá hra Hrot,“ řekl Barák.
Prodej herních konzolí na českém trhu v letošním třetím čtvrtletí klesl o 48 procent. Zaznamenal tak již třetí kvartální pokles v řadě. Důvodem je nasycenost trhu i chybějící novinka, která by zájem oživila, sdělil ČTK už dříve on-line srovnávač Heureka.cz.
<!– DIP popup–>
Škoda Group dodá do Finska tramvaje a přídavné moduly za 1,75 mld. Kč
Škoda Group dodá do Tampere sedm tramvají a osm přídavných modulů pro rozšíření vozového parku v třetím největším finském městě, v němž roste poptávka po hromadné dopravě. Kontrakt za 70 milionů eur
Sedm tramvají bude podle něj dodáno do poloviny roku 2027. Instalace přídavných modulů je naplánována do července 2028.
„Tampere jde investicemi do udržitelných a efektivních řešení veřejné dopravy příkladem městům po celém světě. Jsme hrdí na to, že můžeme navázat na úspěch tramvají, které jsou již v provozu,“ řekl Jan Harder, prezident regionu Západ & Sever ve Škodě Group.
Pekka Sirviö, generální ředitel Tampereen Raitiotie Oy, dodal, že prodloužení tramvají novými moduly je důležité pro efektivitu provozu a služby pro cestující. „Delší tramvaje mají o více než 30 procent větší kapacitu pro cestující než kratší, pojmou až 345 namísto 264 osob. Díky větší kapacitě pro cestující může tramvaj jezdit na celé síti s optimálním intervalem 7,5 minuty,“ uvedl.
Škodovácké tramvaje se už podle Švehly staly známou součástí tamperských ulic. „Nová zakázka navazuje na původní smlouvu, kterou Tampere uzavřelo se Škodovkou v roce 2017 a která zahrnovala opci až na 46 tramvají. Díky nejnovějšímu kontraktu získá tamní dopravce dalších sedm obousměrných tramvají, které doplní 28 dříve objednaných,“ řekl Švehla. Tato 37metrová vozidla jsou stoprocentně nízkopodlažní, mají otočné podvozky pro plynulejší jízdu a antikorozní konstrukcí, která odolá náročnému klimatu.
Osm přídavných modulů, jež si dopravce objednal, prodlouží délku současných vozů na 47 metrů. Do poloviny roku 2028 se tak zvýší počet prodloužených tramvají na 19. „Zvyšují kapacitu pro cestující o více než 30 procent, což zajistí, že systém bude moci držet krok s rostoucím počtem cestujících a zároveň zůstane zachována plná kompatibilita se stávajícím vozovým parkem,“ dodal mluvčí.
Původní obousměrný vůz Škoda ForCity Smart Tampere X34, dlouhý 37,3 metru, pojme až 264 cestujících. Podle Sirviöa to byl dosud největší tramvajový vůz vyráběný v severských zemích, navržený ve spolupráci s obyvateli města Tampere. Škoda Group má od roku 2015 výrobní závod ve finském Otanmäki, který je největším výrobcem kolejových vozidel v severských zemích.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky