Klíčové body
- Unity (U) čelí krizi kvůli špatným rozhodnutím, včetně kontroverzních poplatků a neúspěšných akvizic
- Nový CEO zahájil úsporná opatření, zrušil poplatky a zvýšil ceny pro velké zákazníky
- Unity má dlouhodobý růstový potenciál díky dominantnímu postavení v herním průmyslu a mobilní reklamě
Unity je jedním ze dvou hlavních komerčních herních enginů, které spolu s Unreal Engine od Epic Games dominují trhu. Existuje spousta dalších možností, ale cestou nejmenšího odporu je Unity nebo Unreal.
Navzdory tomuto dominantnímu postavení učinila společnost Unity v posledních několika letech několik katastrofálních rozhodnutí, která zdecimovala její akcie. Zaprvé, akvizice společnosti ironSource, která se zabývá monetizací aplikací, za 4,4 miliardy dolarů nedokázala nastartovat růst reklamního byznysu společnosti Unity.
Společnost Grow Solutions, která zahrnuje reklamy a další monetizační nástroje pro mobilní hry, trpěla v posledních čtvrtletích poklesem příjmů.

Za druhé, pokus společnosti Unity o monetizaci zákaznické základny prostřednictvím poplatků vázaných na instalace aplikací byl špatně komunikovaný zmatek. Pověst společnosti se během několika dní zhoršila a toto utrpení nakonec vedlo k odvolání bývalého generálního ředitele Johna Riccitiella.
Akcie společnosti Unity se propadly o více než 90 % oproti svému historickému maximu, tržby klesají a hospodářský výsledek zůstává hluboko v červených číslech. Ačkoli to nemusí znít jako lákavá investiční příležitost, společnost konečně podniká správné kroky k obratu.
Náklady pod kontrolou
Brzy po odchodu bývalého generálního ředitele zahájila společnost Unity rozsáhlé snižování nákladů, které zahrnovalo výrazné propouštění a omezování ambicí společnosti. Společnost Unity počátkem tohoto roku propustila přibližně 25 % svých zaměstnanců a začala opouštět obory podnikání, které nebyly považovány za součást jejího „strategického portfolia“.
Ve třetím čtvrtletí roku 2024 klesly provozní náklady podle GAAP meziročně o 11 %, což je krok správným směrem.
Ačkoli společnost Unity není blízko ziskovosti, vytváří kladné volné peněžní toky. To jí dává flexibilitu investovat do svých klíčových produktů a vyhledávat růstové příležitosti, i když pracuje na zvyšování efektivity.
Obnovení důvěry
Nový generální ředitel Matthew Bromberg převzal funkci v květnu. Zatímco úsilí o snižování nákladů již bylo v plném proudu, Bromberg učinil zásadní krok a zcela zrušil poplatky, které rozzuřily vývojáře. Tyto poplatky již byly sníženy, ale skutečnost, že vůbec existovaly, byla albatrosem na krku společnosti Unity.
Důvěru vývojářů se nepodaří obnovit přes noc, ale Bromberg zřejmě pochopil, že snaha o okrádání vývojářské základny Unity není správný přístup. Místo poplatků společnost Unity zvýšila ceny předplatného pro své velké zákazníky a zároveň učinila svou bezplatnou úroveň velkorysejší. Někteří z vývojářů využívajících bezplatnou úroveň budou úspěšní a přejdou do některé z placených úrovní a společnost Unity bude z úspěchů těchto zákazníků těžit.
Návrat k základním hodnotám
Kromě získání zpět vývojářů se Unity znovu soustředí na své základní produkty. Nyní je k dispozici Unity 6, nejnovější verze herního enginu společnosti, která je nabitá vylepšeními výkonu a novými funkcemi. Objevují se zde funkce poháněné umělou inteligencí, které slibují zefektivnění práce vývojářů.

V oblasti reklamy se Unity plnou parou vrhá do restartu. Společnost přivedla nové vedoucí pracovníky, přebudovává svou infrastrukturu a schopnosti strojového učení a zrychlila tempo vylepšování produktů. Aby byl reklamní byznys společnosti Unity úspěšný, musí nabídnout platformu, která dokáže zákazníkům zajistit solidní návratnost výdajů na reklamu. Cílem těchto změn je právě to.
Závěr
Obrat společnosti Unity bude trvat dlouho a ziskovost podle GAAP může trvat ještě několik let. Dominantní postavení společnosti Unity v odvětví videoher, a zejména v odvětví mobilních her, jí však umožňuje dlouhodobě prosperovat, pokud se jí podaří dát se dohromady.
Společnost Unity je nyní oceněna na něco málo přes 7 miliard dolarů, což je méně než 50 miliard dolarů v době její největší slávy. Ačkoli akcie nemusí v dohledné době dosáhnout těchto výšin, postavení společnosti na trhu herních enginů a její potenciál na trhu s mobilní reklamou jí dávají dostatek příležitostí k dlouhodobému růstu.
Očekává se, že výdaje na reklamu ve hrách do roku 2032 překročí 20 miliard dolarů, protože porostou dvouciferným tempem. Společnost Unity tuto poptávku teprve začíná využívat.
Verze Unity, která je provozována efektivně, nezlobí vývojářskou základnu a nabízí efektivní platformu pro mobilní reklamu, která přináší inzerentům užitek, má pravděpodobně mnohem větší hodnotu než 7 miliard dolarů. I když obrat bude trvat nějakou dobu, Unity a jeho nové vedení se konečně vydalo správným směrem.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky