Agentura Moody’s (NYSE:MCO) Ratings oznámila snížení ratingu nezajištěných závazků společnosti Nissan Motor Co., Ltd. na stupeň Ba1. (TYO:7201) (Nissan (OTC:NSANY)) na Ba1 z Baa3. Současně agentura Moody’s přidělila společnosti Nissan rating Ba1 v rámci skupiny podniků (CFR) a stáhla rating emitenta Baa3. Výhled ratingu zůstává negativní.
Viceprezident a vedoucí analytik agentury Moody’s Dean Enjo uvedl, že snížení ratingu je důsledkem přetrvávající slabosti úvěrového profilu společnosti Nissan, zejména volného peněžního toku a marže EBIT jejího automobilového podniku. Negativní výhled zohledňuje rizika spojená s plánem restrukturalizace společnosti Nissan, obnovou její starší produktové řady a globální obchodní politikou.
Rozhodnutí o ratingu vychází ze špatné ziskovosti společnosti Nissan, která je z velké části způsobena sníženou poptávkou po starší modelové řadě. Největší konsolidovaný trh společnosti, USA, se v současné době potýká s problémy, jako jsou vysoké prodejní pobídky, vysoké zásoby a starší modely. Pozoruhodné je, že Nissan nemá na americkém trhu, v jehož segmentu dochází k růstu, žádné hybridní vozy. Nový restrukturalizační plán společnosti, jehož cílem je snížit náklady o 400 miliard JPY do konce fiskálního roku 2026, rovněž představuje rizika pro realizaci.
Agentura Moody’s Ratings oznámila snížení ratingu nezajištěných závazků společnosti Nissan Motor Co., Ltd. na stupeň Ba1. ) na Ba1 z Baa3. Současně agentura Moody’s přidělila společnosti Nissan rating Ba1 v rámci skupiny podniků a stáhla rating emitenta Baa3. Výhled ratingu zůstává negativní.
Viceprezident a vedoucí analytik agentury Moody’s Dean Enjo uvedl, že snížení ratingu je důsledkem přetrvávající slabosti úvěrového profilu společnosti Nissan, zejména volného peněžního toku a marže EBIT jejího automobilového podniku. Negativní výhled zohledňuje rizika spojená s plánem restrukturalizace společnosti Nissan, obnovou její starší produktové řady a globální obchodní politikou.
Rozhodnutí o ratingu vychází ze špatné ziskovosti společnosti Nissan, která je z velké části způsobena sníženou poptávkou po starší modelové řadě. Největší konsolidovaný trh společnosti, USA, se v současné době potýká s problémy, jako jsou vysoké prodejní pobídky, vysoké zásoby a starší modely. Pozoruhodné je, že Nissan nemá na americkém trhu, v jehož segmentu dochází k růstu, žádné hybridní vozy. Nový restrukturalizační plán společnosti, jehož cílem je snížit náklady o 400 miliard JPY do konce fiskálního roku 2026, rovněž představuje rizika pro realizaci.
