Shopify zaznamenala 31% růst tržeb ve čtvrtém čtvrtletí, překonala očekávání analytiků a posílila svou pozici na trhu
Příjmy z obchodních řešení rostly rychleji než předplatná, hlavně díky nárůstu využití služby Shop Pay
Podnikový segment a mezinárodní expanze výrazně přispěly k růstu hrubého objemu zboží (GMV)
Navzdory silným výsledkům čelí Shopify riziku cel a změn v přepravních výjimkách de minimis
Akcie této softwarové platformy pro elektronické obchodování vzrostly za poslední rok o téměř 40 %.
Společnost by však mohla pocítit určitý tlak ze strany potenciálních cel. Podívejme se na nejnovější výsledky a výhledy společnosti, abychom zjistili, zda je nyní vhodná doba k nákupu akcií.
Silný růst tržeb
Ve čtvrtletí společnost Shopify zaznamenala nárůst tržeb o 31 % na 2,81 miliardy USD. To výrazně překonalo očekávání analytiků, kteří počítali s tržbami ve výši 2,73 miliardy dolarů, jak je sestavila společnost LSEG. Jednalo se o sedmé čtvrtletí v řadě, kdy společnost zaznamenala více než 25% nárůst tržeb, bez započtení logistického byznysu, kterého se dříve zbavila. Příjmy z předplatného s vysokou marží vzrostly o 27 % na 666 milionů USD, zatímco příjmy z obchodních řešení se zvýšily o 33 % na 2,15 miliardy USD.
Hrubý zisk se zvýšil o 27 % na 1,35 miliardy dolarů. Očištěný zisk na akcii (EPS) vzrostl o 29 % na 0,44 USD a těsně předstihl konsensus ve výši 0,43 USD.
Zdroj: Shutterstock
Hrubý objem zboží (GMV), což je celková hodnota transakcí v dolarech uskutečněných prostřednictvím platformy, vzrostl o 26 % na 94,5 miliardy dolarů. Jednalo se o nejvyšší tempo růstu GMV od roku 2021. Společnost tento výkon přičítá solidnímu růstu tržeb svých zákazníků ve stejných prodejnách, zvýšení počtu obchodníků na své platformě a dobrým mezinárodním výsledkům.
Společnost zaznamenala silný růst GMV v řadě segmentů. Největší pozornost si zaslouží GMV v segmentu Business-to-Business (B2B), který ve 4. čtvrtletí meziročně vzrostl o 132 %. Jednalo se o šesté čtvrtletí v řadě, kdy GMV B2B vzrostl o více než 100 %. Silný byl také mezinárodní růst GMV, který ve čtvrtletí vzrostl o 33 %, v čele s 37% nárůstem GMV v regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika). Offline GMV mezitím vzrostl o 26 %.
Motorem růstu je i nadále rostoucí zavádění služby Shop Pay. Shop Pay je řešení společnosti pro online pokladny a zpracování plateb. V roce 2024 Shop Pay zpracoval 38 % GMV společnosti Shopify, což je nárůst oproti 33 % v roce 2023. Ve 4. čtvrtletí Shop Pay zpracoval GMV v hodnotě 27 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o 50 %.
Ačkoli je společnost Shopify zpočátku známá tím, že slouží malým a středním podnikům, nadále se silně prosazuje i u podnikových zákazníků. Mezi nové podnikové zákazníky, které společnost ve čtvrtletí získala, patří Reebok, Champion, Bark, Dooney & Burke, společnost Goop zabývající se zdravím a krásou, Hunter Douglas a Warner Music Group. Do své platformy také přidala fotbalový gigant FC Barcelona, čímž rozšířila počet sportovních týmů, které využívají její služby.
Společnost ve čtvrtletí vygenerovala volný peněžní tok ve výši 611 milionů dolarů a za celý rok 1,6 miliardy dolarů.
Při pohledu do budoucna společnost Shopify předpověděla, že její tržby v prvním čtvrtletí porostou tempem v rozmezí dvaceti procent. To bylo v souladu s 24,4% růstem tržeb, který v prvním čtvrtletí očekávali analytici. Zároveň očekává, že hrubý zisk v dolarech poroste tempem nízkých dvaceti procent.
Pro rok 2025 se očekává, že příjmy z obchodních řešení porostou rychleji než příjmy z předplatného, a to díky přijetí služby Shop Pay. Mezitím dřívější přechod na tříměsíční zkušební období z jednoho měsíce na některých trzích negativně ovlivní příjmy z předplatného v prvním pololetí. Společnost i nadále plánuje investice do klíčových růstových oblastí, jako jsou podniky, mezinárodní a offline služby.
Na dotaz ohledně vlivu cel a výjimek z přepravních sazeb de minimis společnost uvedla, že tyto záležitosti ovlivňují skutečné podnikatele. Uvedla však, že obchodníci nyní mohou zobrazovat a účtovat cla při placení a díky aplikaci Shop App mohou zákazníci nakupovat u obchodníků ze své domovské země pomocí filtru.
Zdroj: Shutterstock
Je nákup akcií Shopify výhodný?
Společnost Shopify si i nadále vede skvěle, když získává nové zákazníky a pomáhá jim rozvíjet jejich podnikání. Udělala velké pokroky při přechodu k podnikovým zákazníkům a zároveň se silně prosadila v oblasti B2B a offline. Dobře se jí také daří zvyšovat míru přijetí služby Shop Pay, což jí pomáhá růst spolu s jejími zákazníky.
Společnost také odvedla velmi dobrou práci na straně nákladů, což pomáhá vést k silné ziskovosti a růstu volného peněžního toku. Podařilo se jí snížit provozní náklady v poměru k tržbám z 52 % ve 4. čtvrtletí 2022 na 32 % ve 4. čtvrtletí 2024. To je působivé řízení nákladů.
Z hlediska ocenění se akcie obchodují s forwardovým poměrem ceny k zisku (P/E) 81 na základě konsensu analytiků pro rok 2025 a s forwardovým poměrem ceny k tržbám (P/S) 14,3krát. Vzhledem k rozdílu v hrubé marži mezi obchodními řešeními a řešeními předplatného si však myslím, že je lepší oceňovat společnost na základě hrubého zisku než na základě tržeb. I když je běžné používat násobek P/S k ocenění akcií společností poskytujících software jako službu (SaaS), obvykle mají velmi vysoké celkové hrubé marže.
Za předpokladu 20% růstu hrubého zisku, vzhledem k tomu, že se očekává, že tržby z obchodních řešení porostou v roce 2025 rychleji než předplatné, by to odpovídalo zhruba 5,4 miliardy dolarů hrubého zisku v tomto roce. Na základě toho by se společnost Shopify obchodovala přibližně na 29násobku hrubého zisku v roce 2025. To je poněkud zvýšený násobek.
Společnost odvádí dobrou práci jak na straně růstu, tak na straně nákladů, ale na základě ocenění bych zde akcie nehonil. Mezitím čelí určitému riziku v souvislosti s cly a ještě více s jakoukoli změnou výjimek v oblasti přepravy de minimis, což by poškodilo podnikání v oblasti drop ship na její platformě.
Akcie této softwarové platformy pro elektronické obchodování vzrostly za poslední rok o téměř 40 %.Společnost by však mohla pocítit určitý tlak ze strany potenciálních cel. Podívejme se na nejnovější výsledky a výhledy společnosti, abychom zjistili, zda je nyní vhodná doba k nákupu akcií.Silný růst tržebVe čtvrtletí společnost Shopify zaznamenala nárůst tržeb o 31 % na 2,81 miliardy USD. To výrazně překonalo očekávání analytiků, kteří počítali s tržbami ve výši 2,73 miliardy dolarů, jak je sestavila společnost LSEG. Jednalo se o sedmé čtvrtletí v řadě, kdy společnost zaznamenala více než 25% nárůst tržeb, bez započtení logistického byznysu, kterého se dříve zbavila. Příjmy z předplatného s vysokou marží vzrostly o 27 % na 666 milionů USD, zatímco příjmy z obchodních řešení se zvýšily o 33 % na 2,15 miliardy USD.Hrubý zisk se zvýšil o 27 % na 1,35 miliardy dolarů. Očištěný zisk na akcii vzrostl o 29 % na 0,44 USD a těsně předstihl konsensus ve výši 0,43 USD.Hrubý objem zboží , což je celková hodnota transakcí v dolarech uskutečněných prostřednictvím platformy, vzrostl o 26 % na 94,5 miliardy dolarů. Jednalo se o nejvyšší tempo růstu GMV od roku 2021. Společnost tento výkon přičítá solidnímu růstu tržeb svých zákazníků ve stejných prodejnách, zvýšení počtu obchodníků na své platformě a dobrým mezinárodním výsledkům.Společnost zaznamenala silný růst GMV v řadě segmentů. Největší pozornost si zaslouží GMV v segmentu Business-to-Business , který ve 4. čtvrtletí meziročně vzrostl o 132 %. Jednalo se o šesté čtvrtletí v řadě, kdy GMV B2B vzrostl o více než 100 %. Silný byl také mezinárodní růst GMV, který ve čtvrtletí vzrostl o 33 %, v čele s 37% nárůstem GMV v regionu EMEA . Offline GMV mezitím vzrostl o 26 %.Motorem růstu je i nadále rostoucí zavádění služby Shop Pay. Shop Pay je řešení společnosti pro online pokladny a zpracování plateb. V roce 2024 Shop Pay zpracoval 38 % GMV společnosti Shopify, což je nárůst oproti 33 % v roce 2023. Ve 4. čtvrtletí Shop Pay zpracoval GMV v hodnotě 27 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o 50 %.Ačkoli je společnost Shopify zpočátku známá tím, že slouží malým a středním podnikům, nadále se silně prosazuje i u podnikových zákazníků. Mezi nové podnikové zákazníky, které společnost ve čtvrtletí získala, patří Reebok, Champion, Bark, Dooney & Burke, společnost Goop zabývající se zdravím a krásou, Hunter Douglas a Warner Music Group. Do své platformy také přidala fotbalový gigant FC Barcelona, čímž rozšířila počet sportovních týmů, které využívají její služby.Společnost ve čtvrtletí vygenerovala volný peněžní tok ve výši 611 milionů dolarů a za celý rok 1,6 miliardy dolarů.Při pohledu do budoucna společnost Shopify předpověděla, že její tržby v prvním čtvrtletí porostou tempem v rozmezí dvaceti procent. To bylo v souladu s 24,4% růstem tržeb, který v prvním čtvrtletí očekávali analytici. Zároveň očekává, že hrubý zisk v dolarech poroste tempem nízkých dvaceti procent.Pro rok 2025 se očekává, že příjmy z obchodních řešení porostou rychleji než příjmy z předplatného, a to díky přijetí služby Shop Pay. Mezitím dřívější přechod na tříměsíční zkušební období z jednoho měsíce na některých trzích negativně ovlivní příjmy z předplatného v prvním pololetí. Společnost i nadále plánuje investice do klíčových růstových oblastí, jako jsou podniky, mezinárodní a offline služby.Na dotaz ohledně vlivu cel a výjimek z přepravních sazeb de minimis společnost uvedla, že tyto záležitosti ovlivňují skutečné podnikatele. Uvedla však, že obchodníci nyní mohou zobrazovat a účtovat cla při placení a díky aplikaci Shop App mohou zákazníci nakupovat u obchodníků ze své domovské země pomocí filtru.Je nákup akcií Shopify výhodný?Společnost Shopify si i nadále vede skvěle, když získává nové zákazníky a pomáhá jim rozvíjet jejich podnikání. Udělala velké pokroky při přechodu k podnikovým zákazníkům a zároveň se silně prosadila v oblasti B2B a offline. Dobře se jí také daří zvyšovat míru přijetí služby Shop Pay, což jí pomáhá růst spolu s jejími zákazníky.Společnost také odvedla velmi dobrou práci na straně nákladů, což pomáhá vést k silné ziskovosti a růstu volného peněžního toku. Podařilo se jí snížit provozní náklady v poměru k tržbám z 52 % ve 4. čtvrtletí 2022 na 32 % ve 4. čtvrtletí 2024. To je působivé řízení nákladů.Z hlediska ocenění se akcie obchodují s forwardovým poměrem ceny k zisku 81 na základě konsensu analytiků pro rok 2025 a s forwardovým poměrem ceny k tržbám 14,3krát. Vzhledem k rozdílu v hrubé marži mezi obchodními řešeními a řešeními předplatného si však myslím, že je lepší oceňovat společnost na základě hrubého zisku než na základě tržeb. I když je běžné používat násobek P/S k ocenění akcií společností poskytujících software jako službu , obvykle mají velmi vysoké celkové hrubé marže.Shopify Inc. Za předpokladu 20% růstu hrubého zisku, vzhledem k tomu, že se očekává, že tržby z obchodních řešení porostou v roce 2025 rychleji než předplatné, by to odpovídalo zhruba 5,4 miliardy dolarů hrubého zisku v tomto roce. Na základě toho by se společnost Shopify obchodovala přibližně na 29násobku hrubého zisku v roce 2025. To je poněkud zvýšený násobek.Společnost odvádí dobrou práci jak na straně růstu, tak na straně nákladů, ale na základě ocenění bych zde akcie nehonil. Mezitím čelí určitému riziku v souvislosti s cly a ještě více s jakoukoli změnou výjimek v oblasti přepravy de minimis, což by poškodilo podnikání v oblasti drop ship na její platformě.
Akcie Shake Shack, známého amerického řetězce rychlého občerstvení, prošly v posledních měsících obdobím výprodeje, který podle analytiků nebyl vůbec opodstatněný.