Mezinárodní konsorcium zahrnující společnosti Air Canada (TSX:AC), AtkinsRealis Group a francouzské SNCF získalo šestiletou zakázku v hodnotě 3,9 miliardy kanadských dolarů na pomoc při rozvoji vysokorychlostní osobní železniční sítě ve východní Kanadě, uvedla ve středu Ottawa.
Smlouva se vztahuje na první fázi plánování sítě, která by měla měřit přibližně 1 000 km z Quebecu do Toronta a umožnit vlakům dosahovat rychlosti až 186 mil za hodinu. Podle vlády by se současná cestovní doba zkrátila na polovinu, přičemž cesta z Montrealu do Toronta by trvala tři hodiny.
Ottawa neuvedla, jak dlouho by výstavba sítě trvala a kolik by stála. Vlády již desítky let hovoří o vyhrazené trati pro osobní vlaky, které musí sdílet trať s nákladními vlaky a často nabírají zpoždění.
Vláda ve svém prohlášení uvedla, že v koridoru Toronto-Quebec City žije 18 milionů lidí a tvoří 40 % národního HDP.
Konsorcium s názvem Cadence zahrnuje také penzijní fond provincie Quebec a francouzské firmy Keolis a Systra.
Mezinárodní konsorcium zahrnující společnosti Air Canada , AtkinsRealis Group a francouzské SNCF získalo šestiletou zakázku v hodnotě 3,9 miliardy kanadských dolarů na pomoc při rozvoji vysokorychlostní osobní železniční sítě ve východní Kanadě, uvedla ve středu Ottawa.
Smlouva se vztahuje na první fázi plánování sítě, která by měla měřit přibližně 1 000 km z Quebecu do Toronta a umožnit vlakům dosahovat rychlosti až 186 mil za hodinu. Podle vlády by se současná cestovní doba zkrátila na polovinu, přičemž cesta z Montrealu do Toronta by trvala tři hodiny.
Ottawa neuvedla, jak dlouho by výstavba sítě trvala a kolik by stála. Vlády již desítky let hovoří o vyhrazené trati pro osobní vlaky, které musí sdílet trať s nákladními vlaky a často nabírají zpoždění.
Vláda ve svém prohlášení uvedla, že v koridoru Toronto-Quebec City žije 18 milionů lidí a tvoří 40 % národního HDP.Konsorcium s názvem Cadence zahrnuje také penzijní fond provincie Quebec a francouzské firmy Keolis a Systra.