Klíčové body
- Xpeng očekává zdvojnásobení prodejů do roku 2024 a zisk ve čtvrtém čtvrtletí
- Analytici zvýšili cílové ceny akcií Xpeng díky úspěchu modelů Mona M03 a P7+
- Čínský trh s elektromobily se rychle posouvá k pokročilým asistenčním systémům L3
- Xpeng plánuje rozšířit technologii asistence řidiče i do levnějších modelů
Společnost Xpeng, kótovaná v USA a Hongkongu, dodala od listopadu více než 30 000 vozů měsíčně. Společnost minulý týden uvedla, že očekává, že toto tempo bude pokračovat a že se její prodeje do roku 2024 zdvojnásobí – a že ve čtvrtém čtvrtletí dosáhne ziskovosti.
Prodává se především levnější model Mona M03 a vůz P7+ s označením Xpeng, který bez příplatku obsahuje pokročilý software pro asistenty řidiče.
Vzhledem k plánům automobilky na modernizaci modelu P7 a uvedení dalších nových vozů v letošním roce analytici Bank of America 18. března uvedli, že „očekávají, že silná modelová řada podpoří silný růst objemu společnosti Xpeng v letech 2025-26“.
Analytici zvýšili cílovou cenu akcií na 27 USD z předchozích 18,60 USD. To představuje nárůst o více než 20 % oproti čtvrtečnímu závěru. Bank of America hodnotí společnost Xpeng jako kupující.

Akcie společnosti vyrábějící elektromobily mírně ustoupily poté, co na začátku tohoto měsíce krátce zdvojnásobily svou cenu na roční bázi.
Analytici Barclays ve čtvrteční zprávě uvedli, že společnost Xpeng v posledních 12 měsících „otočila dynamiku svých prodejů“ díky uvedení levnějších modelů M03 značky Mona a P7+ značky Xpeng.
„Ačkoli produktová řada vypadá působivě, není třeba dodávat, že konečné přijetí těchto nových modelů zákazníky závisí na mnoha faktorech na vysoce konkurenčním čínském trhu s elektromobily,“ uvedli analytici. Zvýšili svou cílovou cenu na 20 USD z předchozích 7 USD a zároveň ponechali rating underweight.
Zvýšení cílové ceny přichází v době, kdy průmyslový gigant BYD minulý týden oznámil technologii ultrarychlého nabíjení, která doplňuje únorové uvedení systémů asistence řidiče pro řadu jeho vozů – což signalizuje, že kdysi výklenková funkce se stává mainstreamovou. Akcie společnosti BYD od počátku roku v Hongkongu vzrostly přibližně o 45 %.
„Čínský trh se nachází ve zlomovém bodě autonomního řízení,“ uvedl Shay Natarajan, partner soukromého investičního fondu Mobility Impact Partners, který investuje do dopravy. Poukázala na to, že společnosti vyrábějící elektromobily v Číně nabízejí nejen základní asistenci řidiče známou jako L2, ale přecházejí k autonomnějším funkcím známým jako L3. Plně autonomní řízení bez lidského řidiče se nazývá L4.
„Pro výrobce automobilů, kteří dnes v Číně nenabízejí autonomii L2 zdarma
Společnost Xpeng učinila z asistence řidiče svůj prodejní artikl již od svých počátků; v roce 2023 její bývalý vedoucí oddělení autonomního řízení dokonce odešel pracovat do společnosti Nvidia, která prodává čipové sady pro asistované řízení. Automobily Xpeng některé z těchto čipů používají.
XPeng Inc.
Navzdory technologickým prvkům však rané vozy tohoto startupu nezískaly v Číně významnou popularitu až do uvedení masové značky Mona loni v létě. Verze pokročilejšího systému asistenta řidiče pro navigaci v městských ulicích se chystá i pro značku Mona, protože v květnu má být uvedena na trh vyšší verze M03 „Max“, uvedlo vedení společnosti Xpeng v hovoru k výsledkům, jak vyplývá z přepisu FactSet. Cena vozu se má pohybovat kolem 150 000 jüanů
„Konsensus 2025 pro zisk společnosti Xpeng byl za poslední měsíc zvýšen o 10 % a naše prognózy zůstávají nad úrovní Wall Street,“ uvedli ve středeční zprávě analytici J.P. Morgan Asia Pacific autos. Na akcie mají rating overweight.
„Revidujeme naše prognózy tak, aby odrážely vyšší objem prodeje, ale vyšší výdaje na výzkum a vývoj a také konzervativnější cenotvorbu,“ uvedli analytici. Cílovou cenu snížili na 31 dolarů za akcii z předchozích 35 dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky