Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Škoda Group vyrobila 60metrovou tramvaj pro Německo, je údajně nejdelší na světě

Škoda Group dnes představila v Plzni téměř šedesátimetrovou tramvaj Škoda ForCity Smart 38T.

David Škvára Autor: David Škvára
19 března, 2025
4 min. čtení
Zdroj: ČTK

Zdroj: ČTK

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Škoda Group láme nové rekordy
  • Bude tohle nová revoluce v přepravě MHD?
  • Jaká je budoucnost vývoje ve Škodovce?
  • Co si z toho odnést?

 

Navrhla ji a vyrobila pro německý dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv), který bude provozovat 12 těchto vozidel na tratích uvnitř nebo mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg ve třech spolkových zemích, a to Bádensku-Württembersku, Hesensku a Porýní-Falci. Podle firmy jde o nejdelší tramvaj na světě. Celkem, včetně kratších vozidel, jich Škoda Group dodá do německého trojměstí, kde žije přes milion lidí, 114, řekl ČTK mluvčí skupiny Jan Švehla. Hodnota kontraktu na 114 tramvají dosahuje téměř deseti miliard korun. V SRN už jich jezdí 45.

„Unikátní vlakotramvaj, která se může pohybovat po tramvajových i železničních kolejích (v trojměstí mají stejný rozchod 1000 milimetrů), je součástí modulárního vozového parku,“ řekl projektový manažer Michael Kocmich. Kapacita nízkopodlažního obousměrného vozidla je 368 cestujících a může jezdit až 80 km/h. Dnes představený vůz se přesune do depa v Ludwigshafenu příští týden.

Zdroj: ČTK

„Nejdelší tramvaj na světě je výsledkem úzké spolupráce s rnv a splňuje komplexní požadavky městské i regionální dopravy. Bude klíčovým prvkem budoucnosti mobility v rýnsko-neckarském okrese,“ řekl Jan Christoph Harder, prezident regionu Západ & Sever ve Škodě Group. Podle něj je více než 20 procent dílů z Německa. Kocmich řekl, že je uvnitř vozu přes 85 kilometrů kabelů a skládá se z desítek tisíc dílů od 214 výrobců, z nichž jsou téměř tři čtvrtiny z ČR. Hrubá stavba se vyrábí ve finském závodě Škody Group v Otanmäki a vůz se pak smontuje v Plzni. Výroba každé tramvaje podle Švehly trvá 18 týdnů, dvakrát tolik než polovičního vozu Škoda 36T.

„Je to největší tramvaj na metrovém rozhodu na světě a maximum možného v konstrukci. Skládá se ze šesti článků. Rozpojit jde v polovině,“ řekl Kocmich. Dosud nejdelší tramvaj jiného výrobce jezdí v Budapešti a podle techniků je o kratší o několik metrů. Škodovka dodala zatím nejdelší tramvaj do Rigy, její čtyřčlánková verze měří 41 metrů.

Firmě rnv, třetímu největšímu dopravnímu podniku v SRN, dodá 114 tramvají ve třech typech – 30metrové Škoda 36T, 40metrové Škoda 37T a 60metrové Škoda 38T. V Německu už je v provozu 36 čtyřicetimetrových a devět třicetimetrových vozů, výroba zbylých skončí příští rok. „Díky možnosti spřahování do sestav s délkou až 80 metrů se mohou ideálně přizpůsobit potřebám přepravců,“ uvedl Švehla. Podle Kocmicha nabízí vozidla minimálně devět kombinací spřažení, homologované jsou také na tratě v Rakousku a Švýcarsku.

„Všech 12 největších tramvají dodáme zákazníkovi během léta až začátku podzimu,“ uvedl Kocmich. Od loňského léta už se v Ludwigshafenu testuje prototyp. „Dnes jsem představili první vůz sériové výroby. S cestujícími se nasadí v řádu měsíců,“ řekl.

Advertisement

Šedesátimetrové tramvaje se podle něj hodí spíše na dlouhé rovné úseky bez oblouků a velkých stoupání. Mají počítadla cestujících, dopravce si tak může on-line kontrolovat, jestli jsou, nebo nejsou vytížené a podle toho zvolit délku soupravy. „Vezme třeba půlku této tramvaje a spojí ji se čtyřicetimetrovou (37T). Rozpojitelnost a zapojitelnost je plus minus do hodiny,“ uvedl Kocmich. V depu se vozy nemusí řídit pouze z kabiny, ale lze je také posunovat pomocí ovládacího panelu v polovině tramvaje.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: BurzovníSvět.cz

Skříň vozidla je z několika druhů materiálů. „Například z kortenu (ocel odolná vůči počasí), který i když ‚narezne‘, tak vytváří další ochrannou vrstvu, takže tam není hluboká koroze, a jsme schopni garantovat záruku 25 až 30 let na hrubé stavby,“ řekl Kocmich. Má škodovácký antikolizní systém. „A vzhledem k tomu, že je homologovaná také jako vlak, tak musí mít i zabezpečovač,“ uvedl. Světla disponují až 16 druhy svícení a je s nimi spárována klimatizace, která ohřívá nebo ochlazuje. Mezi sedadly jsou větší rozestupy, aby byl „tok“ pasažérů plynulejší. Díky superkapacitorům dokáže tramvaj dojet 1,6 kilometru na baterii, třeba při kolizí nebo posunování v depu, dodal.

<!– DIP popup–>

Navrhla ji a vyrobila pro německý dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr , který bude provozovat 12 těchto vozidel na tratích uvnitř nebo mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg ve třech spolkových zemích, a to Bádensku-Württembersku, Hesensku a Porýní-Falci. Podle firmy jde o nejdelší tramvaj na světě. Celkem, včetně kratších vozidel, jich Škoda Group dodá do německého trojměstí, kde žije přes milion lidí, 114, řekl ČTK mluvčí skupiny Jan Švehla. Hodnota kontraktu na 114 tramvají dosahuje téměř deseti miliard korun. V SRN už jich jezdí 45.„Unikátní vlakotramvaj, která se může pohybovat po tramvajových i železničních kolejích , je součástí modulárního vozového parku,“ řekl projektový manažer Michael Kocmich. Kapacita nízkopodlažního obousměrného vozidla je 368 cestujících a může jezdit až 80 km/h. Dnes představený vůz se přesune do depa v Ludwigshafenu příští týden.„Nejdelší tramvaj na světě je výsledkem úzké spolupráce s rnv a splňuje komplexní požadavky městské i regionální dopravy. Bude klíčovým prvkem budoucnosti mobility v rýnsko-neckarském okrese,“ řekl Jan Christoph Harder, prezident regionu Západ & Sever ve Škodě Group. Podle něj je více než 20 procent dílů z Německa. Kocmich řekl, že je uvnitř vozu přes 85 kilometrů kabelů a skládá se z desítek tisíc dílů od 214 výrobců, z nichž jsou téměř tři čtvrtiny z ČR. Hrubá stavba se vyrábí ve finském závodě Škody Group v Otanmäki a vůz se pak smontuje v Plzni. Výroba každé tramvaje podle Švehly trvá 18 týdnů, dvakrát tolik než polovičního vozu Škoda 36T.„Je to největší tramvaj na metrovém rozhodu na světě a maximum možného v konstrukci. Skládá se ze šesti článků. Rozpojit jde v polovině,“ řekl Kocmich. Dosud nejdelší tramvaj jiného výrobce jezdí v Budapešti a podle techniků je o kratší o několik metrů. Škodovka dodala zatím nejdelší tramvaj do Rigy, její čtyřčlánková verze měří 41 metrů.Firmě rnv, třetímu největšímu dopravnímu podniku v SRN, dodá 114 tramvají ve třech typech – 30metrové Škoda 36T, 40metrové Škoda 37T a 60metrové Škoda 38T. V Německu už je v provozu 36 čtyřicetimetrových a devět třicetimetrových vozů, výroba zbylých skončí příští rok. „Díky možnosti spřahování do sestav s délkou až 80 metrů se mohou ideálně přizpůsobit potřebám přepravců,“ uvedl Švehla. Podle Kocmicha nabízí vozidla minimálně devět kombinací spřažení, homologované jsou také na tratě v Rakousku a Švýcarsku.„Všech 12 největších tramvají dodáme zákazníkovi během léta až začátku podzimu,“ uvedl Kocmich. Od loňského léta už se v Ludwigshafenu testuje prototyp. „Dnes jsem představili první vůz sériové výroby. S cestujícími se nasadí v řádu měsíců,“ řekl.Šedesátimetrové tramvaje se podle něj hodí spíše na dlouhé rovné úseky bez oblouků a velkých stoupání. Mají počítadla cestujících, dopravce si tak může on-line kontrolovat, jestli jsou, nebo nejsou vytížené a podle toho zvolit délku soupravy. „Vezme třeba půlku této tramvaje a spojí ji se čtyřicetimetrovou . Rozpojitelnost a zapojitelnost je plus minus do hodiny,“ uvedl Kocmich. V depu se vozy nemusí řídit pouze z kabiny, ale lze je také posunovat pomocí ovládacího panelu v polovině tramvaje.Chcete využít této příležitosti?Skříň vozidla je z několika druhů materiálů. „Například z kortenu , který i když ‚narezne‘, tak vytváří další ochrannou vrstvu, takže tam není hluboká koroze, a jsme schopni garantovat záruku 25 až 30 let na hrubé stavby,“ řekl Kocmich. Má škodovácký antikolizní systém. „A vzhledem k tomu, že je homologovaná také jako vlak, tak musí mít i zabezpečovač,“ uvedl. Světla disponují až 16 druhy svícení a je s nimi spárována klimatizace, která ohřívá nebo ochlazuje. Mezi sedadly jsou větší rozestupy, aby byl „tok“ pasažérů plynulejší. Díky superkapacitorům dokáže tramvaj dojet 1,6 kilometru na baterii, třeba při kolizí nebo posunování v depu, dodal.<!– DIP popup–>
Tagy: škoda grouptramvaj


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    22:57

    Pendle dosahuje rekordního růstu pro rok 2025 s ročními tržbami 40 milionů dolarů a strategickým vstupem na trhy úrokových sazeb.

    22:54

    Citi zvyšuje cílovou cenu pro Apple kvůli silnějšímu cyklu upgradu a výkonu iPhone 17.

    22:49

    Wells Fargo očekává snížení počtu pracovních míst a zvýšení nákladů na odstupné v roce 2026.

    22:46

    Austrálie zavádí první světový zákaz sociálních médií.

    22:41

    Aktivita zasvěcenců v pondělí: Vedoucí pracovníci Adverum vedou nákupy, prodej Diamondback dominuje.

    22:33

    Akcie Akari Therapeutics rostou díky povzbudivým výsledkům studie léku na rakovinu slinivky.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Deutsche Bank očekává před zveřejněním výsledků další růst akcií Micron

    9 prosince, 2025

    Deutsche Bank zůstává výrazně optimistická ohledně vyhlídek výrobce paměťových čipů Micron Technology.

    Zdroj: Bloomberg

    Akcie provozovatele výletních plaveb Viking Holdings dál září

    9 prosince, 2025

    IPO Medline Industries – zdravotnický gigant míří pro 5 miliard USD

    9 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    BofA výrazně zvyšuje cílovou cenu Carvany po vstupu do indexu S&P 500

    8 prosince, 2025

    IPO NS Group: revoluce v realitních zárukách otevírá investiční příležitost

    8 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 klesá kvůli opatrnému obchodování před klíčovým zasedáním Fedu

    8 prosince, 2025

    Akcie Victoria’s Secret rostou, výsledky potvrzují úspěch strategie oživení

    7 prosince, 2025

    Index S&P 500 dále posiluje, pozornost investorů se upírá na Fed

    5 prosince, 2025

    Goldman Sachs vidí další růst u akcií Nvidia, Wynn Resorts i dalších titulů

    7 prosince, 2025

    S&P 500 sílí, nejnovější data o inflaci potvrzují očekávání snížení sazeb Fedu

    5 prosince, 2025

    Regulátoři vyzývají k přijetí opatření proti „front-runningu“ od tvůrců trhu

    8 prosince, 2025

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    Jak Netflix ukradl Warner Bros Davidu Ellisonovi a co to znamená v praxi

    6 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost