Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    GEMI 12 září, 2025

    Americká regulovaná kryptoměnová burza

    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    GEMI 12 září, 2025

    Americká regulovaná kryptoměnová burza

    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Škoda Group vyrobila 60metrovou tramvaj pro Německo, je údajně nejdelší na světě

Škoda Group dnes představila v Plzni téměř šedesátimetrovou tramvaj Škoda ForCity Smart 38T.

David Škvára Autor: David Škvára
19 března, 2025
4 min. čtení
Zdroj: ČTK

Zdroj: ČTK

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Škoda Group láme nové rekordy
  • Bude tohle nová revoluce v přepravě MHD?
  • Jaká je budoucnost vývoje ve Škodovce?
  • Co si z toho odnést?

 

Navrhla ji a vyrobila pro německý dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv), který bude provozovat 12 těchto vozidel na tratích uvnitř nebo mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg ve třech spolkových zemích, a to Bádensku-Württembersku, Hesensku a Porýní-Falci. Podle firmy jde o nejdelší tramvaj na světě. Celkem, včetně kratších vozidel, jich Škoda Group dodá do německého trojměstí, kde žije přes milion lidí, 114, řekl ČTK mluvčí skupiny Jan Švehla. Hodnota kontraktu na 114 tramvají dosahuje téměř deseti miliard korun. V SRN už jich jezdí 45.

„Unikátní vlakotramvaj, která se může pohybovat po tramvajových i železničních kolejích (v trojměstí mají stejný rozchod 1000 milimetrů), je součástí modulárního vozového parku,“ řekl projektový manažer Michael Kocmich. Kapacita nízkopodlažního obousměrného vozidla je 368 cestujících a může jezdit až 80 km/h. Dnes představený vůz se přesune do depa v Ludwigshafenu příští týden.

Zdroj: ČTK

„Nejdelší tramvaj na světě je výsledkem úzké spolupráce s rnv a splňuje komplexní požadavky městské i regionální dopravy. Bude klíčovým prvkem budoucnosti mobility v rýnsko-neckarském okrese,“ řekl Jan Christoph Harder, prezident regionu Západ & Sever ve Škodě Group. Podle něj je více než 20 procent dílů z Německa. Kocmich řekl, že je uvnitř vozu přes 85 kilometrů kabelů a skládá se z desítek tisíc dílů od 214 výrobců, z nichž jsou téměř tři čtvrtiny z ČR. Hrubá stavba se vyrábí ve finském závodě Škody Group v Otanmäki a vůz se pak smontuje v Plzni. Výroba každé tramvaje podle Švehly trvá 18 týdnů, dvakrát tolik než polovičního vozu Škoda 36T.

„Je to největší tramvaj na metrovém rozhodu na světě a maximum možného v konstrukci. Skládá se ze šesti článků. Rozpojit jde v polovině,“ řekl Kocmich. Dosud nejdelší tramvaj jiného výrobce jezdí v Budapešti a podle techniků je o kratší o několik metrů. Škodovka dodala zatím nejdelší tramvaj do Rigy, její čtyřčlánková verze měří 41 metrů.

Firmě rnv, třetímu největšímu dopravnímu podniku v SRN, dodá 114 tramvají ve třech typech – 30metrové Škoda 36T, 40metrové Škoda 37T a 60metrové Škoda 38T. V Německu už je v provozu 36 čtyřicetimetrových a devět třicetimetrových vozů, výroba zbylých skončí příští rok. „Díky možnosti spřahování do sestav s délkou až 80 metrů se mohou ideálně přizpůsobit potřebám přepravců,“ uvedl Švehla. Podle Kocmicha nabízí vozidla minimálně devět kombinací spřažení, homologované jsou také na tratě v Rakousku a Švýcarsku.

„Všech 12 největších tramvají dodáme zákazníkovi během léta až začátku podzimu,“ uvedl Kocmich. Od loňského léta už se v Ludwigshafenu testuje prototyp. „Dnes jsem představili první vůz sériové výroby. S cestujícími se nasadí v řádu měsíců,“ řekl.

Advertisement

Šedesátimetrové tramvaje se podle něj hodí spíše na dlouhé rovné úseky bez oblouků a velkých stoupání. Mají počítadla cestujících, dopravce si tak může on-line kontrolovat, jestli jsou, nebo nejsou vytížené a podle toho zvolit délku soupravy. „Vezme třeba půlku této tramvaje a spojí ji se čtyřicetimetrovou (37T). Rozpojitelnost a zapojitelnost je plus minus do hodiny,“ uvedl Kocmich. V depu se vozy nemusí řídit pouze z kabiny, ale lze je také posunovat pomocí ovládacího panelu v polovině tramvaje.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: BurzovníSvět.cz

Skříň vozidla je z několika druhů materiálů. „Například z kortenu (ocel odolná vůči počasí), který i když ‚narezne‘, tak vytváří další ochrannou vrstvu, takže tam není hluboká koroze, a jsme schopni garantovat záruku 25 až 30 let na hrubé stavby,“ řekl Kocmich. Má škodovácký antikolizní systém. „A vzhledem k tomu, že je homologovaná také jako vlak, tak musí mít i zabezpečovač,“ uvedl. Světla disponují až 16 druhy svícení a je s nimi spárována klimatizace, která ohřívá nebo ochlazuje. Mezi sedadly jsou větší rozestupy, aby byl „tok“ pasažérů plynulejší. Díky superkapacitorům dokáže tramvaj dojet 1,6 kilometru na baterii, třeba při kolizí nebo posunování v depu, dodal.

<!– DIP popup–>

Navrhla ji a vyrobila pro německý dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr , který bude provozovat 12 těchto vozidel na tratích uvnitř nebo mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg ve třech spolkových zemích, a to Bádensku-Württembersku, Hesensku a Porýní-Falci. Podle firmy jde o nejdelší tramvaj na světě. Celkem, včetně kratších vozidel, jich Škoda Group dodá do německého trojměstí, kde žije přes milion lidí, 114, řekl ČTK mluvčí skupiny Jan Švehla. Hodnota kontraktu na 114 tramvají dosahuje téměř deseti miliard korun. V SRN už jich jezdí 45.„Unikátní vlakotramvaj, která se může pohybovat po tramvajových i železničních kolejích , je součástí modulárního vozového parku,“ řekl projektový manažer Michael Kocmich. Kapacita nízkopodlažního obousměrného vozidla je 368 cestujících a může jezdit až 80 km/h. Dnes představený vůz se přesune do depa v Ludwigshafenu příští týden.„Nejdelší tramvaj na světě je výsledkem úzké spolupráce s rnv a splňuje komplexní požadavky městské i regionální dopravy. Bude klíčovým prvkem budoucnosti mobility v rýnsko-neckarském okrese,“ řekl Jan Christoph Harder, prezident regionu Západ & Sever ve Škodě Group. Podle něj je více než 20 procent dílů z Německa. Kocmich řekl, že je uvnitř vozu přes 85 kilometrů kabelů a skládá se z desítek tisíc dílů od 214 výrobců, z nichž jsou téměř tři čtvrtiny z ČR. Hrubá stavba se vyrábí ve finském závodě Škody Group v Otanmäki a vůz se pak smontuje v Plzni. Výroba každé tramvaje podle Švehly trvá 18 týdnů, dvakrát tolik než polovičního vozu Škoda 36T.„Je to největší tramvaj na metrovém rozhodu na světě a maximum možného v konstrukci. Skládá se ze šesti článků. Rozpojit jde v polovině,“ řekl Kocmich. Dosud nejdelší tramvaj jiného výrobce jezdí v Budapešti a podle techniků je o kratší o několik metrů. Škodovka dodala zatím nejdelší tramvaj do Rigy, její čtyřčlánková verze měří 41 metrů.Firmě rnv, třetímu největšímu dopravnímu podniku v SRN, dodá 114 tramvají ve třech typech – 30metrové Škoda 36T, 40metrové Škoda 37T a 60metrové Škoda 38T. V Německu už je v provozu 36 čtyřicetimetrových a devět třicetimetrových vozů, výroba zbylých skončí příští rok. „Díky možnosti spřahování do sestav s délkou až 80 metrů se mohou ideálně přizpůsobit potřebám přepravců,“ uvedl Švehla. Podle Kocmicha nabízí vozidla minimálně devět kombinací spřažení, homologované jsou také na tratě v Rakousku a Švýcarsku.„Všech 12 největších tramvají dodáme zákazníkovi během léta až začátku podzimu,“ uvedl Kocmich. Od loňského léta už se v Ludwigshafenu testuje prototyp. „Dnes jsem představili první vůz sériové výroby. S cestujícími se nasadí v řádu měsíců,“ řekl.Šedesátimetrové tramvaje se podle něj hodí spíše na dlouhé rovné úseky bez oblouků a velkých stoupání. Mají počítadla cestujících, dopravce si tak může on-line kontrolovat, jestli jsou, nebo nejsou vytížené a podle toho zvolit délku soupravy. „Vezme třeba půlku této tramvaje a spojí ji se čtyřicetimetrovou . Rozpojitelnost a zapojitelnost je plus minus do hodiny,“ uvedl Kocmich. V depu se vozy nemusí řídit pouze z kabiny, ale lze je také posunovat pomocí ovládacího panelu v polovině tramvaje. Chcete využít této příležitosti?Skříň vozidla je z několika druhů materiálů. „Například z kortenu , který i když ‚narezne‘, tak vytváří další ochrannou vrstvu, takže tam není hluboká koroze, a jsme schopni garantovat záruku 25 až 30 let na hrubé stavby,“ řekl Kocmich. Má škodovácký antikolizní systém. „A vzhledem k tomu, že je homologovaná také jako vlak, tak musí mít i zabezpečovač,“ uvedl. Světla disponují až 16 druhy svícení a je s nimi spárována klimatizace, která ohřívá nebo ochlazuje. Mezi sedadly jsou větší rozestupy, aby byl „tok“ pasažérů plynulejší. Díky superkapacitorům dokáže tramvaj dojet 1,6 kilometru na baterii, třeba při kolizí nebo posunování v depu, dodal.<!– DIP popup–>
Tagy: škoda grouptramvaj

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      09:12

      ASML získává podíl v Mistral AI v hodnotě 1,5 miliardy dolarů

      09:00

      Ant Digital přesouvá energetická aktiva za 8 miliard USD na blockchain

      08:48

      Společnost Supabase jedná o zdvojnásobení své hodnoty

      08:36

      Japonský Nikkei dosáhl rekordní výše po rezignaci premiéra Ishiby

      08:24

      ANZ zredukuje přibližně 3 500 pracovních míst pod vedením nového CEO

      08:12

      FAA dosud nerozhodla o omezení výroby letadel Boeing 737 MAX

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Airbnb volí stále oblíbenější strategii „aplikace pro všechno“

      8 září, 2025

      Airbnb (ABNB) se během patnácti let proměnilo z malého start-upu na globální značku s miliardami dolarů ve volném cash flow...

      Zdroj: iStock

      Goldman Sachs tvrdí, že tyto akcie mají „ziskový potenciál“

      8 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Kupte si akcie této cloudové společnosti, doporučuje JPMorgan

      8 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Akcie ON Semiconductor se propadly o 24 %, je to příležitost?

      8 září, 2025
      Zdroj: Gemini

      Gemini Space Station – toto IPO může změnit kryptoměnový trh

      8 září, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Evercore očekává nové rekordy S&P 500 díky umělé inteligenci

      2 září, 2025

      Současný akciový trh je často přirovnáván k technologické rally z konce devadesátých let.

      Nejčtenější zprávy.

      Nasdaq dosáhl rekordní výše, akcie čipových společností posilují

      8 září, 2025

      Nvidia ztrácí na síle, S&P 500 se drží u maxim a zlato upevňuje svou pozici

      7 září, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci níže, zaměstnanost vyvolávají obavy

      5 září, 2025

      Slábnoucí trh práce v USA tlačí na rychlejší snížení sazeb Fedu

      7 září, 2025

      Nvidia může do 3 let výrazně posílit díky AI a datovým centrům

      5 září, 2025

      Nasdaq díky růstu akcií výrobců čipů uzavřel na rekordní úrovni

      8 září, 2025

      GameStop zveřejní výsledky, bitcoinová strategie nabývá na významu

      9 září, 2025

      Jak akcie Tesly zareagovaly na potenciální odměny pro Muska?

      6 září, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Gemini Space Station Inc.

      Datum IPO: 12 září, 2025
      Potenciální ocenění: 2,1 – 2,22 miliardy USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.