Klíčové body
- Adidas zaznamenal ve čtvrtém čtvrtletí nárůst tržeb o 19 % a provozní zisk 57 milionů eur
- Klíčovým faktorem byl doprodej zbývajících zásob Yeezy
- Společnost očekává, že v roce 2025 dosáhne vysokého jednociferného růstu tržeb a provozního zisku až 1,8 miliardy eur
- Adidas se snaží najít nové růstové impulsy, protože dopad populárních kolekcí Samba a Gazelle slábne
Německý gigant v oblasti sportovního oblečení zaznamenal v tříměsíčním období 19% nárůst tržeb při neutrálním měnovém kurzu na 5,97 miliardy eur
Provozní zisk dosáhl ve čtvrtém čtvrtletí 57 milionů eur ve srovnání se ztrátou 377 milionů eur ve stejném období loňského roku.
Akcie Adidas krátce po otevření trhu ve středu klesly o 2,6 %.
Celoroční tržby vzrostly při měnově neutrálním kurzu o 12 % na 23,7 miliardy eur oproti očekávaným 23,5 miliardy eur. Provozní zisk dosáhl v roce 2024 celkem 1,34 miliardy eur oproti předpokládaným 1,27 miliardy eur.
Tyto údaje předčily vlastní výhled společnosti, který byl zvýšen v říjnu a který počítal s celoročním růstem tržeb o přibližně 10 % při neutrálních měnových kurzech a provozním ziskem ve výši přibližně 1,2 miliardy eur.

Generální ředitel Bjorn Gulden označil středeční výsledky za „mnohem lepší, než jsme očekávali“.
„I když ještě nejsme tam, kde chceme být dlouhodobě, byl to velmi úspěšný rok, který potvrdil sílu značky adidas, potenciál naší společnosti a to, jak fantastickou práci odvádějí naše týmy. Stále máme co zlepšovat, ale jsem velmi hrdý na to, čeho naši lidé v roce 2024 dosáhli,“ uvedl v prohlášení.
Při nastínění svých prognóz pro rok 2025 společnost uvedla, že očekává, že její měnově neutrální tržby porostou vysokým jednociferným tempem a provozní zisk se zvýší na 1,7 až 1,8 miliardy eur.
„Pro rok 2025 jsme ve velmi dobré kondici,“ uvedl Gulden. „Samozřejmě, že nyní panuje velká makroekonomická nejistota, ale s produkty, o kterých si myslíme, že jsou v trendu, a s přístupem být agilní a více lokální nevidím důvod, proč bychom neměli být úspěšní.“
Adidas se snaží zvýšit svůj podíl na trhu v Severní Americe v situaci, kdy klesají prodeje společnosti Nike a kdy dochází k širšímu odklonu maloobchodníků od přílišné závislosti na slabší Číně.
Tržby společnosti Adidas v Severní Americe klesly v roce 2024 o 1,6 % v měnově neutrálním kurzu, když se snažila vzpamatovat z ukončení prodeje kdysi lukrativní řady tenisek Yeezy. Sportovní gigant byl nucen zrušit řadu Yeezy poté, co ukončil spolupráci s rapperem Ye, dříve známým jako Kanye West, kvůli řadě antisemitských výroků, které rapper pronesl v roce 2022.
Společnost ve středu uvedla, že ve čtvrtém čtvrtletí prodala zbytek svých zásob Yeezy.
Gulden se od svého nástupu do čela v lednu 2023 snaží distancovat od ztrátové řady Yeezy a nastartovat širší obrat značky.

Yanmei Tang, analytik společnosti Third Bridge, zdůraznil postupné ukončení prodeje značky Yeezy a absenci významných sportovních událostí jako překážku pro nadcházející rok. Poznamenala také, že poukázala na potřebu dalších inovací nad rámec oblíbených tenisek Samba a Gazelle, které by podpořily růstové cíle.
„Ačkoli se společnosti Adidas podařilo znovu získat trakci v oblasti lifestylové obuvi, zejména díky řadě Terrace
„Značka se nyní zaměřuje na novější siluety, jako je SL 72 a potenciální obnovení modelu Superstar, ale ty pravděpodobně plně nevykompenzují očekávané zpomalení trendu Terrace,“ uvedl.
Podle údajů společnosti Globaldata, na které se odvolává agentura Reuters, společnost Adidas v posledních čtvrtletích získává náskok před hlavním rivalem Nike, přičemž podíl prvního jmenovaného na trhu v roce 2024 vzrostl na 8,9 % oproti 14,1 % druhého. Nicméně nástup novějších značek, včetně On, Hoka a New Balance, přinesl na globální trh se sportovním oblečením zvýšenou konkurenci, přičemž každá z nich si v uplynulém roce vydobyla svůj podíl.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky