Klíčové body
- Uber může těžit z partnerství s Waymo a růstu trhu autonomních taxíků, který by mohl do deseti let přesáhnout 2 biliony dolarů
- Plán Uberu stát se super aplikací zahrnuje nejen spolujízdu, ale i rozvoz jídla, rezervace cest a reklamní byznys s velkým růstovým potenciálem
- Očekává se, že volný peněžní tok Uberu vzroste o 23 % v roce 2025, což by mohlo podpořit zpětný odkup akcií a růst zisku
- I přes rizika, jako je konkurence Tesly a recese, analytici vidí dlouhodobý růstový potenciál Uberu jako silný
Investoři by ji měli využít.
Navzdory poklesu akcií společnosti Uber Technologies po oznámení společnosti Tesla o výrobě prvního robotického taxi v roce 2026 a rozšířeným obavám ohledně podnikání společnosti Waymo v oblasti autonomních vozidel odborníci z oboru tvrdí, že na tuto významnou společnost pro sdílení jízd je třeba pohlížet jako na pravděpodobného partnera v revoluci autonomních vozidel, nikoli jako na oběť. Společnost Uber, která nese potenciál pozitivně posunout debatu o autonomních vozidlech, by mohla získat výhodu, kdyby se ve vybraných městech spojila s konkurencí a využila své stávající partnerství se společností Waymo ze skupiny Alphabet v Atlantě a Austinu v Texasu.
Podle analytika společnosti Wedbush Scotta Devitta společnost, která má svou aplikaci nainstalovanou již na více než 171 milionech telefonů, vykazuje silnou diverzitu svého obchodního modelu prostřednictvím cest, jako je rozvoz jídla a reklama, a má dobrou pozici i mimo pouhé poskytování aut cestujícím.
Možnost, že autonomní vozidla zvýší popularitu sdílené jízdy, označují odborníci z oboru za budoucnost. Předpokládá se, že celosvětový trh samořízených taxíků, který v současnosti dosahuje přibližně 1 miliardy dolarů, může podle předpovědi společnosti Evercore během příštího desetiletí vzrůst na více než 2 biliony dolarů.

Tento potenciální růst však představuje pro společnost Uber riziko, především pokud budou nezávisle působit konkurenti jako Tesla a Waymo, což povede k výraznému poklesu tržního podílu společnosti Uber v oblasti spolujízdy. Prostor pro protiakci však existuje. Uber může zvýšit své příjmy zvýšením počtu celkových jízd, i když příjmy generované z podnikání bez řidičů bývají nižší.
Pozici společnosti Uber dále podporuje možné zvýšení počtu automobilů na silnicích společností Waymo a dalšími společnostmi, které by mohly rozšířit dosah sdílení jízd, i když všechny nebudou spolupracovat se společností Uber. Devitt tvrdí, že potenciální rozšíření trhu sdílení jízd prostřednictvím nárůstu případů použití naznačuje pro společnost Uber v dlouhodobém horizontu býčí časy.
Aspirace společnosti Uber sahají hlouběji, než že by byla uznávána pouze jako platforma pro sdílení jízd a rozvoz jídla. Jeho cílem je vyvinout se v super aplikaci poskytující řadu služeb včetně rezervace jízd, rozvozu jídla a rezervace cest. Ačkoli v současné době tato vize nemá na trhu významné postavení, není zcela nedosažitelná i bez akvizice společnosti Expedia Group. Získání menšího fragmentu trhu s cestováním může rozšířit působnost společnosti Uber a usnadnit prodej reklamy, která se v aplikaci objevuje.
Přestože reklama v současnosti tvoří minimální část celkových příjmů společnosti Uber, vyhlídky na její rozšíření jsou značné. Příjmy z reklamy zaznamenaly ve čtvrtletích před rokem 2024 roční nárůst v řádu jednociferných miliard, což odráží jejich schopnost významně ovlivnit příjmy společnosti Uber. Jason Ware, investiční ředitel společnosti Albion Financial Group, zdůrazňuje nezměrnou hodnotu integrace reklamní funkce do super aplikace.
Uber Technologies, Inc.
Finanční výsledky společnosti Uber vytvářejí optimistický obraz pro nejbližší vyhlídky. Za předpokladu, že tržby v roce 2025 porostou o 15 % a provozní náklady se nebudou rozšiřovat rychleji než 13 %, jak předpokládají analytici, může volný peněžní tok letos vzrůst o 23 % a dosáhnout 8,5 miliardy dolarů, přičemž v následujících letech se očekává další růst. Přebytečná hotovost by mohla být využita na zpětný odkup akcií, což by iniciovalo zvýšení zisku.
Akcie společnosti Uber by mohly čelit různým problémům, jako je recese, která by mohla přimět spotřebitele, aby nevyužívali doručovací služby nebo využívali spolujízdu, protože je to levnější varianta než vlastnictví vozidla. I v takovém případě analytik Morgan Stanley Brian Nowak investory ujišťuje, že cesta Uberu k cíli, i když možná hrbolatá, nebude zkrácena.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky