Klíčové body
- Tencent vykázal nárůst zisku o 90 % díky vyšším příjmům z her a reklamy
- Společnost zvýšila kapitálové výdaje na více než trojnásobek, zaměřila se na umělou inteligenci
- Příjmy z AI a cloudových služeb vzrostly, ale rostoucí poptávka po GPU omezila růst
- Tencent intenzivně investuje do AI a reorganizuje týmy pro zrychlení inovací a produktivity
Společnost také zvýšila kapitálové výdaje, které se v roce 2024 více než ztrojnásobily, protože se v silné konkurenci čínských konkurentů, jako je Alibaba, snaží zvýšit své zaměření na umělou inteligenci. Tencent se pochlubil nárůstem příjmů souvisejících s umělou inteligencí v oblastech, jako je cloud computing a reklama.
Zde se dozvíte, jak si Tencent vedl ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 oproti odhadům společnosti Refinitiv:
- Tržby: 172,4 miliardy čínských jüanů
(23,9 miliardy USD) oproti očekávaným 168,9 miliardy jüanů. - Zisk připadající na akcionáře společnosti: 51,3 miliardy jüanů oproti očekávaným 46,03 miliardy jüanů.
Tržby meziročně vzrostly o 11 %, zatímco zisk se oproti stejnému období roku 2023 zvýšil o 90 %.
Společnost Tencent je známá jako jedna z největších herních firem na světě. Příjmy z domácích her v Číně ve čtvrtém čtvrtletí meziročně vzrostly o 23 % na 33,2 miliardy jüanů. Společnost Tencent uvedla, že tento nárůst byl způsoben nízkou základnou v předchozím období a také růstem některých jejích hitů, včetně her Honour of Kings a Peacekeeper Elite.

Meziroční tempo růstu domácích her se v prosincovém čtvrtletí ve srovnání s předchozím tříměsíčním obdobím zrychlilo .
Tržby z mezinárodních her meziročně vyskočily o 15 % na 16 mld. V posledních několika letech společnost Tencent zvýšila své úsilí v zahraničí díky hrám, jako je PUBG Mobile, protože domácí trh s hrami zpomalil kvůli makroekonomickým a regulačním překážkám.
Marketingové služby společnosti Tencent – neboli její reklamní byznys – vzrostly ve čtvrtém čtvrtletí meziročně o 17 % na 35 miliard jüanů. Tencent provozuje WeChat, největší čínskou aplikaci pro zasílání zpráv s více než 1,38 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Společnost pracuje na zpeněžení těchto uživatelů prostřednictvím různých reklamních produktů, jako je video a vyhledávání.
Rozvoj umělé inteligence
Společnost Tencent je jednou z největších herních společností na světě, ale tento technologický gigant se v posledních dvou letech také hodně zaměřil na to, aby se stal klíčovým hráčem v oblasti umělé inteligence v Číně, a uvedl na trh různé modely AI.
V úterý společnost uvedla na trh model Hunyuan3D-2.0, který dokáže přeměnit text nebo obrázky na 3D grafiku. V únoru společnost Tencent představila Turbo S, model umělé inteligence určený k co nejrychlejšímu zodpovídání dotazů uživatelů.
Společnost Tencent uvedla, že umělá inteligence je hnací silou zlepšování různých produktů uvnitř společnosti.
Společnost Tencent uvedla, že růst jejího podnikání v oblasti marketingových služeb byl způsoben „silnou“ poptávkou inzerentů a také „pokračujícím zdokonalováním naší reklamní infrastruktury využívající umělou inteligenci“. Modely umělé inteligence společnosti Tencent umožňují poskytovat uživatelům „relevantnější reklamní doporučení“, uvedla společnost.
Mezitím se příjmy z cloudových služeb AI v roce 2024 meziročně přibližně zdvojnásobily, uvedla společnost Tencent, ačkoli odmítla uvést konkrétní číslo tržeb.

Podnikání společnosti Tencent v oblasti cloud computingu spadá pod její divizi fintech a obchodních služeb, která ve čtvrtém čtvrtletí zaznamenala 3% meziroční růst na 56,1 miliardy jüanů.
Společnost Tencent však uvedla, že rostoucí využívání grafických procesorů pro interní účely „omezilo“ množství čipů, které jsou k dispozici pro externí klienty, a proto také zbrzdilo růst příjmů z cloudových služeb.
Grafické procesory jsou klíčové polovodiče potřebné pro trénink a používání aplikací umělé inteligence.
Společnost Tencent uvedla, že počínaje čtvrtým čtvrtletím „zintenzivnila“ nákupy GPU a v důsledku toho očekává „zrychlení příjmů“ za cloudové služby.
Zvyšování výdajů
Zaměření společnosti Tencent na AI s sebou nese zvýšené výdaje, přičemž kapitálové výdaje společnosti v roce 2024 dosáhnou 76,8 miliardy jüanů – více než trojnásobek oproti 23,89 miliardy v roce 2023. Společnost Tencent uvedla, že část těchto výdajů směřovala na servery a grafické procesory.
Společnost Tencent uvedla, že reorganizovala týmy a že zvýšené investice podpoří růst.
„Počínaje obdobím před několika měsíci jsme reorganizovali naše týmy zabývající se umělou inteligencí, abychom se více zaměřili jak na rychlé inovace produktů, tak na výzkum hloubkových modelů, zvýšili jsme kapitálové výdaje související s umělou inteligencí a zvýšili jsme naše úsilí v oblasti výzkumu a vývoje a marketingu našich produktů založených na umělé inteligenci,“ uvedla společnost Tencent ve svém prohlášení o výsledcích.
„Věříme, že tyto zvýšené investice přinesou průběžné výnosy prostřednictvím zvýšení produktivity v našem reklamním byznysu a dlouhé životnosti našich her, jakož i dlouhodobější hodnotu plynoucí ze zrychleného využívání našich aplikací AI spotřebiteli a přijetí našich služeb AI podniky.“
Investoři stále sledují, jak společnost Tencent plánuje zpeněžit své investice do AI, zejména u svých produktů zaměřených na spotřebitele, jako je WeChat.

Na této frontě Tencent pracuje s vlastními modely AI i s modely svých konkurentů. Společnost má svého vlastního chatbota s umělou inteligencí s názvem Yuanbao, který je založen na jejím vlastním základním modelu Hunyuan a také na modelu R1 společnosti DeepSeek. Společnost Tencent se také snaží integrovat technologii DeepSeek do některých svých dalších produktů, včetně vyhledávacích funkcí WeChat v Číně.
Společnost Tencent během hovoru k výsledkům hospodaření uvedla, že umělou inteligenci nasadila interně, ale je „připravena na průlomový růst v oblasti interakcí spotřebitelů s umělou inteligencí“ s produkty, jako jsou Yuanbao a WeChat.
Příjmy z vyhledávání v aplikaci Weixin, což je název WeChatu pro čínské uživatele, se v prosincovém čtvrtletí meziročně více než zdvojnásobily, uvedl Tencent.
Snaha firmy se sídlem v Šen-čenu o umělou inteligenci je příznačná pro současný stav konkurence mezi čínskými technologickými giganty, kterou podnítil startup DeepSeek a jeho vysoce efektivní model umělé inteligence, jenž byl uveden na trh na začátku tohoto roku.
Aktualizace umělé inteligence vydávají společnosti jako Alibaba a Baidu v rychlém sledu.
Minulý týden společnost Alibaba uvedla novou verzi své aplikace AI asistenta, která bude poháněna vlastním modelem uvažování Qwen AI. Společnost Baidu v neděli vydala dva nové modely včetně nového modelu uvažování.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky