Harley-Davidson uvádí svůj nejvýkonnější motocykl v limitované edici
Společnost Harley-Davidson představila svůj dosud nejvýkonnější a zároveň nejdražší motocykl – CVO Road Glide RR 2025, který bude k dispozici za cenu 110 000 dolarů.
Harley-Davidson představuje nejvýkonnější motocykl CVO Road Glide RR za 110 000 dolarů
Vyrobeno bude pouze 131 kusů s motorem o výkonu 153 koní
Model čerpá inspiraci ze závodní série King of the Baggers
Tento model je závodní replikou založenou na cestovní platformě Harley-Davidson a je zaměřen na zákazníky, kteří hledají nejen špičkový výkon, ale také maximální exkluzivitu. Vyrobeno bude pouze 131 kusů, což z tohoto motocyklu činí jednu z nejvzácnějších sérií v historii společnosti.
CVO Road Glide RR je vybaven motorem o objemu 131 kubických palců(přibližně 2 147 cm³), který dosahuje výkonu 153 koní a točivého momentu 150 N.m. Tento motor vychází z cestovní platformy Harley-Davidson, ale jeho specifikace a ladění jsou zaměřené čistě na výkon a závodní charakteristiky. Motocykl byl slavnostně představen na tiskové akci v texaském Austinu za účasti klíčových představitelů firmy i závodníků.
Zdroj: Getty images
Inspirace závodní sérií „King of the Baggers“
Projekt CVO Road Glide RR je úzce spojen s účastí Harley-Davidson v motocyklové závodní sérii King of the Baggers, která byla zahájena v roce 2020. Tato série, pořádaná skupinou MotoAmerica, se rychle rozrostla na sedm kol zahrnujících 14 závodů a nyní zahrnuje i exhibice v Evropě a Asii. Závody představují souboj těžkých motocyklů, jako je Harley-Davidson, s modely konkurenční značky Indian Motorcycle, která patří společnosti Polaris Inc.
Ředitel závodní divize Harley-Davidson Jason Kehl uvedl, že bez plné podpory celé společnosti by nebylo možné vytvořit takto exkluzivní a technicky pokročilý motocykl. Připomněl také, že Harley-Davidson použil označení „tovární motocykl“ v souvislosti se závodními aktivitami poprvé již v roce 1914, a nový CVO Road Glide RR tuto tradici dále rozvíjí.
V konstrukci motocyklu byly využity nejmodernější materiály a technologie. Klíčovými prvky jsou například kyvná vidlice a trojitý strom vyfrézovaný z hliníku 7075, který nabízí vyšší pevnost a odolnost proti korozi než běžně používaný hliník 6061. Karoserie, kapotáž a sedlové brašny jsou vyrobeny z uhlíkových vláken s kevlarovým výpletem, přičemž na jejich výrobě se podílel dodavatel komponentů pro Nascar.
Výkonnostní prvky a exkluzivita
CVO Road Glide RR je osazen špičkovými komponenty. Závodní brzdové systémy dodává renomovaná společnost Brembo S.p.A., zatímco přední vidlice FGR253 byly zakázkově vyrobeny firmou Öhlins Racing AB. Významným prvkem je také titanový výfuk od společnosti Akrapovič, který oproti standardnímu výfuku motocyklu Road Glide snižuje hmotnost o výrazných 50 kilogramů.
Výkonný ředitel Harley-Davidson Jochen Zeitz při představení zdůraznil, že tento motocykl představuje „vrchol výkonnosti baggerů určených pro pouliční provoz“. Klíčovým slovem je právě „street-legal“, tedy schválený pro běžné silniční použití. V tomto směru má Harley-Davidson výhodu oproti svému rivalovi Indian Motorcycle, který v roce 2023 představil závodní repliku Challenger RR určenou pouze pro závodní tratě, a jeho prodejní úspěch byl omezený. Původní cena Indian Challenger RR byla 92 229 dolarů, přičemž některé kusy jsou dnes dostupné za nižší cenu.
Nový model Harley-Davidson má tedy ambici nejen nabídnout zákazníkům autentický zážitek ze závodních tratí, ale také rozšířit nabídku firmy v segmentu vysoce výkonných a exkluzivních motocyklů, které mohou oslovit movitou klientelu hledající něco výjimečného.
Vývoj prodeje a pozice Harley-Davidson
Přestože Harley-Davidson přichází s tímto inovativním modelem, firma jako celek v posledních letech čelí náročným podmínkám. Akcie Harley-Davidson se za posledních 12 měsíců propadly o 32 %, což souvisí se třetím rokem poklesu prodejů motocyklů. Vyšší ceny a rostoucí úrokové sazby odrazují potenciální kupce a tlačí na celkové výsledky společnosti.
Podobnou situaci zažívá i konkurenční Polaris Inc., jejíž akcie ve stejném období klesly o 54 %. Vývoj na trhu tedy naznačuje, že vyšší cenová hladina a ekonomické podmínky výrazně ovlivňují celý segment těžkých motocyklů.
Z uvedeného je patrné, že Harley-Davidson sází na prémiovou strategii – nabízet exkluzivní produkty pro specifickou skupinu zákazníků, která je ochotna za jedinečný zážitek zaplatit vysokou cenu. Model CVO Road Glide RR tak představuje nejen vrchol technické nabídky značky, ale také pokus o posílení prestiže Harley-Davidson v době, kdy běžné prodeje čelí poklesu.
Zdroj: Getty Images
Tento model je závodní replikou založenou na cestovní platformě Harley-Davidson a je zaměřen na zákazníky, kteří hledají nejen špičkový výkon, ale také maximální exkluzivitu. Vyrobeno bude pouze 131 kusů, což z tohoto motocyklu činí jednu z nejvzácnějších sérií v historii společnosti.CVO Road Glide RR je vybaven motorem o objemu 131 kubických palců , který dosahuje výkonu 153 koní a točivého momentu 150 N.m. Tento motor vychází z cestovní platformy Harley-Davidson, ale jeho specifikace a ladění jsou zaměřené čistě na výkon a závodní charakteristiky. Motocykl byl slavnostně představen na tiskové akci v texaském Austinu za účasti klíčových představitelů firmy i závodníků.Inspirace závodní sérií „King of the Baggers“Projekt CVO Road Glide RR je úzce spojen s účastí Harley-Davidson v motocyklové závodní sérii King of the Baggers, která byla zahájena v roce 2020. Tato série, pořádaná skupinou MotoAmerica, se rychle rozrostla na sedm kol zahrnujících 14 závodů a nyní zahrnuje i exhibice v Evropě a Asii. Závody představují souboj těžkých motocyklů, jako je Harley-Davidson, s modely konkurenční značky Indian Motorcycle, která patří společnosti Polaris Inc.Ředitel závodní divize Harley-Davidson Jason Kehl uvedl, že bez plné podpory celé společnosti by nebylo možné vytvořit takto exkluzivní a technicky pokročilý motocykl. Připomněl také, že Harley-Davidson použil označení „tovární motocykl“ v souvislosti se závodními aktivitami poprvé již v roce 1914, a nový CVO Road Glide RR tuto tradici dále rozvíjí.V konstrukci motocyklu byly využity nejmodernější materiály a technologie. Klíčovými prvky jsou například kyvná vidlice a trojitý strom vyfrézovaný z hliníku 7075, který nabízí vyšší pevnost a odolnost proti korozi než běžně používaný hliník 6061. Karoserie, kapotáž a sedlové brašny jsou vyrobeny z uhlíkových vláken s kevlarovým výpletem, přičemž na jejich výrobě se podílel dodavatel komponentů pro Nascar.Výkonnostní prvky a exkluzivitaCVO Road Glide RR je osazen špičkovými komponenty. Závodní brzdové systémy dodává renomovaná společnost Brembo S.p.A., zatímco přední vidlice FGR253 byly zakázkově vyrobeny firmou Öhlins Racing AB. Významným prvkem je také titanový výfuk od společnosti Akrapovič, který oproti standardnímu výfuku motocyklu Road Glide snižuje hmotnost o výrazných 50 kilogramů.Výkonný ředitel Harley-Davidson Jochen Zeitz při představení zdůraznil, že tento motocykl představuje „vrchol výkonnosti baggerů určených pro pouliční provoz“. Klíčovým slovem je právě „street-legal“, tedy schválený pro běžné silniční použití. V tomto směru má Harley-Davidson výhodu oproti svému rivalovi Indian Motorcycle, který v roce 2023 představil závodní repliku Challenger RR určenou pouze pro závodní tratě, a jeho prodejní úspěch byl omezený. Původní cena Indian Challenger RR byla 92 229 dolarů, přičemž některé kusy jsou dnes dostupné za nižší cenu.Nový model Harley-Davidson má tedy ambici nejen nabídnout zákazníkům autentický zážitek ze závodních tratí, ale také rozšířit nabídku firmy v segmentu vysoce výkonných a exkluzivních motocyklů, které mohou oslovit movitou klientelu hledající něco výjimečného.Vývoj prodeje a pozice Harley-DavidsonPřestože Harley-Davidson přichází s tímto inovativním modelem, firma jako celek v posledních letech čelí náročným podmínkám. Akcie Harley-Davidson se za posledních 12 měsíců propadly o 32 %, což souvisí se třetím rokem poklesu prodejů motocyklů. Vyšší ceny a rostoucí úrokové sazby odrazují potenciální kupce a tlačí na celkové výsledky společnosti.Podobnou situaci zažívá i konkurenční Polaris Inc., jejíž akcie ve stejném období klesly o 54 %. Vývoj na trhu tedy naznačuje, že vyšší cenová hladina a ekonomické podmínky výrazně ovlivňují celý segment těžkých motocyklů.Z uvedeného je patrné, že Harley-Davidson sází na prémiovou strategii – nabízet exkluzivní produkty pro specifickou skupinu zákazníků, která je ochotna za jedinečný zážitek zaplatit vysokou cenu. Model CVO Road Glide RR tak představuje nejen vrchol technické nabídky značky, ale také pokus o posílení prestiže Harley-Davidson v době, kdy běžné prodeje čelí poklesu.