RRTV chce registraci youtuberů s alespoň 500 000 zhlédnutími a příjmem nad 50 000 Kč
Youtubeři a influenceři by se měli registrovat u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), pokud jejich videa dosáhnou nejméně 500.000 zhlédnutí za rok, bude jich nejméně 52 a přesáhne-li roční příjem tvůrce 50.000 Kč.
Youtubeři musí registrovat RRTV při 500 tisících zhlédnutí a příjmu nad 50 tisíc
Podmínkou je podnikání, zábavný či informační obsah a veřejný dosah
Ministerstvo kultury podpořilo vyjasnění pravidel po debatě s RRTV
Omezení se týká hlavně velkých tvůrců, běžní influenceři zůstanou mimo povinnost
Rada, která je ze zákona dozorovým orgánem na trhu audiovizuálních služeb, toto stanovisko vydala na úterním zasedání a dnes o něm informovala v tiskové zprávě. Povinná registrace tvůrců komerčního audiovizuálního obsahu na internetu vzbudila loni na podzim vlnu nevole tvůrců nebo ministra kultury.
Hlavním účelem služeb podléhajících registraci podle aktuálního výkladu RRTV musí být poskytování pořadů široké veřejnosti za účelem informování, zábavy nebo vzdělávání. Musí jít o podnikatelskou činnost, která je konkurenceschopná dosahu televizního vysílání.
Ministr kultury Martin Baxa (ODS) podle své mluvčí Jany Malíkové před pár měsíci inicioval debatu s RRTV k této problematice a zároveň prosadil zrušení povinnosti tvůrců audiovizuálního obsahu se registrovat s tím, že je třeba, aby byla vydiskutována pravidla pro registraci ze strany RRTV se samotnými tvůrci. „Pravidla jsou dle našich informací výsledkem této diskuse, tedy vítáme, že se situace vyjasnila,“ řekla ČTK Malíková .
Podle mediálního experta Jana Potůčka jsou nastavené limity dosti vysoké, což povinnost omezí z desítek tisíc tvůrců obsahu spíše na jednotlivce.“Budou to spíš jednotlivé případy. Tedy až na velké mediální domy. A běžní influenceři si přestanou stěžovat,“ řekl ČTK.
Pro naplnění podmínky soutěže s televizním vysíláním je podle rady rozhodnou hodnotou dosažení 500.000 zhlédnutí v průměru na jednu zveřejněnou videonahrávku na jedné poskytovatelem využívané platformě za jeden rok. Současně je nezbytné dosáhnout minimálního počtu 52 zveřejněných videonahrávek na jedné poskytovatelem využívané platformě za jeden rok.
Zdroj: Unsplash
Služba naplňuje kritérium povahy činnosti hospodářské, pokud roční příjem poskytovatele z této činnosti přesáhne 50.000 Kč za jeden rok. „Podmínka hospodářské činnosti zpravidla není splněna u institucí a organizací, které mají charakter či účel činnosti vzdělávací, osvětové, kulturní, správní, náboženské a podobně. Těmito institucemi a organizacemi mohou být například školy, mimoškolní vzdělávací instituce a výzkumné instituce;Muzea, divadla, knihovny, galerie a další kulturní instituce;Instituce veřejné správy,“ uvedla rada.
Rada zavedením povinné registrace loni na podzim podle svého vysvětlení reagovala na transpozici evropské audiovizuální směrnice, která usiluje o ochranu dětí na internetu a stanovuje pravidla pro šíření obchodních sdělení kvůli ochraně spotřebitelů.
Od května 2025 nabývá účinnosti velká mediální novela, která upravuje úřední evidenci digitálních tvůrců tak, že už se nebudou muset aktivně hlásit do rejstříku vysílací rady, ale ta je bude sama vyhledávat a vyhodnocovat splnění parametrů pro evidenci. Parametry chce rada pravidelně vyhodnocovat a případně upravovat.
<!– DIP popup–>
Zdroj: Shutterstock
Čtvrtletní zisk Škody Auto mírně vzrostl, zisk koncernu VW výrazně klesl
Automobilka Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk o zhruba dvě procenta na 546 milionů eur (asi 13,6 miliardy Kč) z 535 milionů eur před rokem. Její tržby vzrostly o 10,4 procenta na téměř 7,3 miliardy eur. Ve své výsledkové zprávě to oznámil mateřský automobilový koncern Volkswagen.
Škoda Auto podle zprávy v prvním čtvrtletí zvýšila prodej na zhruba 276.000 vozů z 268.000 před rokem. „Výrazné nárůsty zaznamenaly modely Fabia a Kodiaq,“ píše se ve zprávě.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice; má také výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem. Celosvětově zaměstnává přibližně 40.000 lidí a působí na téměř 100 trzích.
Škoda v současnosti nabízí zákazníkům dvanáct modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq.
Koncernu Volkswagen klesl čtvrtletní zisk o více než 40 procent
Čistý zisk německého automobilového koncernu Volkswagen se v prvním čtvrtletí meziročně propadl o 40,6 procenta na 2,19 miliardy eur (zhruba 54,5 miliardy Kč). Firma o tom informovala v tiskové zprávě. Čtvrtletní tržby se ale meziročně zvýšily o 2,8 procenta na téměř 77,6 miliardy eur.
V celém letošním roce očekává Volkswagen až pětiprocentní nárůst tržeb. Čtvrtletní prodej koncernu meziročně vzrostl o 0,9 procenta na 2,1 milionu vozů.
„Skupina Volkswagen podle očekávání zažila smíšený začátek roku,“ uvedl finanční ředitel koncernu Arno Antlitz. Na ziskovost koncernu má podle něj negativní vliv zvyšování prodeje elektromobilů.
Zdroj: Getty Images
Provozní zisk ve čtvrtletí meziročně klesl téměř o 37 procent na 2,87 miliardy eur. Koncern rovněž oznámil, že samotná Škoda Auto zvýšila provozní zisk zhruba o dvě procenta na 546 milionů eur.
Rada, která je ze zákona dozorovým orgánem na trhu audiovizuálních služeb, toto stanovisko vydala na úterním zasedání a dnes o něm informovala v tiskové zprávě. Povinná registrace tvůrců komerčního audiovizuálního obsahu na internetu vzbudila loni na podzim vlnu nevole tvůrců nebo ministra kultury.Hlavním účelem služeb podléhajících registraci podle aktuálního výkladu RRTV musí být poskytování pořadů široké veřejnosti za účelem informování, zábavy nebo vzdělávání. Musí jít o podnikatelskou činnost, která je konkurenceschopná dosahu televizního vysílání.Ministr kultury Martin Baxa podle své mluvčí Jany Malíkové před pár měsíci inicioval debatu s RRTV k této problematice a zároveň prosadil zrušení povinnosti tvůrců audiovizuálního obsahu se registrovat s tím, že je třeba, aby byla vydiskutována pravidla pro registraci ze strany RRTV se samotnými tvůrci. „Pravidla jsou dle našich informací výsledkem této diskuse, tedy vítáme, že se situace vyjasnila,“ řekla ČTK Malíková .Podle mediálního experta Jana Potůčka jsou nastavené limity dosti vysoké, což povinnost omezí z desítek tisíc tvůrců obsahu spíše na jednotlivce.“Budou to spíš jednotlivé případy. Tedy až na velké mediální domy. A běžní influenceři si přestanou stěžovat,“ řekl ČTK.Pro naplnění podmínky soutěže s televizním vysíláním je podle rady rozhodnou hodnotou dosažení 500.000 zhlédnutí v průměru na jednu zveřejněnou videonahrávku na jedné poskytovatelem využívané platformě za jeden rok. Současně je nezbytné dosáhnout minimálního počtu 52 zveřejněných videonahrávek na jedné poskytovatelem využívané platformě za jeden rok.Služba naplňuje kritérium povahy činnosti hospodářské, pokud roční příjem poskytovatele z této činnosti přesáhne 50.000 Kč za jeden rok. „Podmínka hospodářské činnosti zpravidla není splněna u institucí a organizací, které mají charakter či účel činnosti vzdělávací, osvětové, kulturní, správní, náboženské a podobně. Těmito institucemi a organizacemi mohou být například školy, mimoškolní vzdělávací instituce a výzkumné instituce;Muzea, divadla, knihovny, galerie a další kulturní instituce;Instituce veřejné správy,“ uvedla rada.Rada zavedením povinné registrace loni na podzim podle svého vysvětlení reagovala na transpozici evropské audiovizuální směrnice, která usiluje o ochranu dětí na internetu a stanovuje pravidla pro šíření obchodních sdělení kvůli ochraně spotřebitelů.Od května 2025 nabývá účinnosti velká mediální novela, která upravuje úřední evidenci digitálních tvůrců tak, že už se nebudou muset aktivně hlásit do rejstříku vysílací rady, ale ta je bude sama vyhledávat a vyhodnocovat splnění parametrů pro evidenci. Parametry chce rada pravidelně vyhodnocovat a případně upravovat.<!– DIP popup–>Automobilka Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk o zhruba dvě procenta na 546 milionů eur z 535 milionů eur před rokem. Její tržby vzrostly o 10,4 procenta na téměř 7,3 miliardy eur. Ve své výsledkové zprávě to oznámil mateřský automobilový koncern Volkswagen.Škoda Auto podle zprávy v prvním čtvrtletí zvýšila prodej na zhruba 276.000 vozů z 268.000 před rokem. „Výrazné nárůsty zaznamenaly modely Fabia a Kodiaq,“ píše se ve zprávě.Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice; má také výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem. Celosvětově zaměstnává přibližně 40.000 lidí a působí na téměř 100 trzích.Škoda v současnosti nabízí zákazníkům dvanáct modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq.Koncernu Volkswagen klesl čtvrtletní zisk o více než 40 procentČistý zisk německého automobilového koncernu Volkswagen se v prvním čtvrtletí meziročně propadl o 40,6 procenta na 2,19 miliardy eur . Firma o tom informovala v tiskové zprávě. Čtvrtletní tržby se ale meziročně zvýšily o 2,8 procenta na téměř 77,6 miliardy eur.V celém letošním roce očekává Volkswagen až pětiprocentní nárůst tržeb. Čtvrtletní prodej koncernu meziročně vzrostl o 0,9 procenta na 2,1 milionu vozů.„Skupina Volkswagen podle očekávání zažila smíšený začátek roku,“ uvedl finanční ředitel koncernu Arno Antlitz. Na ziskovost koncernu má podle něj negativní vliv zvyšování prodeje elektromobilů.Provozní zisk ve čtvrtletí meziročně klesl téměř o 37 procent na 2,87 miliardy eur. Koncern rovněž oznámil, že samotná Škoda Auto zvýšila provozní zisk zhruba o dvě procenta na 546 milionů eur.