Amazon byl britskými dodavateli potravin opět hodnocen jako zdaleka nejhorší maloobchodník s potravinami, pokud jde o dodržování kodexu chování v tomto odvětví, i když tento gigant elektronického obchodování oproti roku 2024 zaznamenal zlepšení.
Britský regulační orgán pro potraviny, Groceries Code Adjudicator (GCA), ve středu uvedl, že jeho průzkum z roku 2025 zjistil, že 66,4 % respondentů dodávajících Amazonu (NASDAQ:AMZN) se domnívá, že Amazon „trvale“ nebo „většinou“ dodržuje kodex správné obchodní praxe pro dodávky potravin (GSCOP).
I když to bylo zlepšení oproti 47 % v průzkumu z roku 2024, Amazon si udržel poslední místo mezi 14 britskými maloobchodníky s potravinami, s odstupem 24,6 procentních bodů za Lidl, který se s 91,1 % umístil na 13. místě.
Amazon prodává potraviny v Británii prostřednictvím svého vlastního webu a svých obchodů Amazon Fresh.
Kodex má za cíl zajistit, aby britští maloobchodníci s potravinami, včetně lídra trhu Tesco (OTC:TSCDY), Sainsbury (LON:SBRY), Marks & Spencer (OTC:MAKSY) a Ocado (LON:OCDO), zacházeli se svými dodavateli spravedlivě. Amazon se jím řídí od roku 2022.
Minulý týden, před zveřejněním výsledků průzkumu, zahájila GCA vyšetřování Amazonu, aby prošetřila, zda v průběhu tří let porušil kodex v oblasti včasných plateb dodavatelům.
Mluvčí Amazonu uvedl, že je potěšen, že výsledky průzkumu odrážejí zlepšení, kterého společnost dosáhla.
Amazon byl britskými dodavateli potravin opět hodnocen jako zdaleka nejhorší maloobchodník s potravinami, pokud jde o dodržování kodexu chování v tomto odvětví, i když tento gigant elektronického obchodování oproti roku 2024 zaznamenal zlepšení.
Britský regulační orgán pro potraviny, Groceries Code Adjudicator , ve středu uvedl, že jeho průzkum z roku 2025 zjistil, že 66,4 % respondentů dodávajících Amazonu se domnívá, že Amazon „trvale“ nebo „většinou“ dodržuje kodex správné obchodní praxe pro dodávky potravin .
I když to bylo zlepšení oproti 47 % v průzkumu z roku 2024, Amazon si udržel poslední místo mezi 14 britskými maloobchodníky s potravinami, s odstupem 24,6 procentních bodů za Lidl, který se s 91,1 % umístil na 13. místě.
Amazon prodává potraviny v Británii prostřednictvím svého vlastního webu a svých obchodů Amazon Fresh.
Kodex má za cíl zajistit, aby britští maloobchodníci s potravinami, včetně lídra trhu Tesco , Sainsbury , Marks & Spencer a Ocado , zacházeli se svými dodavateli spravedlivě. Amazon se jím řídí od roku 2022.
Minulý týden, před zveřejněním výsledků průzkumu, zahájila GCA vyšetřování Amazonu, aby prošetřila, zda v průběhu tří let porušil kodex v oblasti včasných plateb dodavatelům.
Mluvčí Amazonu uvedl, že je potěšen, že výsledky průzkumu odrážejí zlepšení, kterého společnost dosáhla.