Boeing nezajistil adekvátní školení, pokyny a dohled, aby zabránil prasknutí panelu kabiny nového letadla 737 MAX 9 ve vzduchu v lednu 2024, což uvrhlo výrobce letadel do vážné krize, uvedla v úterý Národní rada pro bezpečnost dopravy (NTSB).
Komise ostře kritizovala bezpečnostní kulturu společnosti Boeing (NYSE:BA) a její opomenutí namontovat čtyři klíčové šrouby do nového letadla MAX 9 společnosti Alaska Airlines během výroby, stejně jako neúčinný dohled Federálního úřadu pro letectví.
Předsedkyně NTSB Jennifer Homendy na zasedání rady uvedla, že nehodě se dalo zcela zabránit, protože výrobce letadel měl řešit neoprávněnou výrobu, která byla zjištěna v četných interních auditech, zprávách a na jiných fórech společnosti Boeing po dobu nejméně 10 let.
„Bezpečnostní nedostatky, které vedly k této nehodě, měly být společnosti Boeing a FAA zřejmé,“ uvedla Homendy. „Je zázrak, že nikdo nezemřel ani neutrpěl vážná zranění.“
Podle NTSB bylo školení zaměstnanců společnosti Boeing nedostatečné a výrobce letadel pracuje na vylepšení konstrukce, které zajistí, že dveřní zástrčka nebude možné zavřít, dokud nebude pevně zajištěna.
Nehoda vedla ministerstvo spravedlnosti k zahájení trestního vyšetřování a prohlášení, že společnost Boeing nedodržela dohodu o odložení trestního stíhání z roku 2021. Generální ředitel Dave Calhoun oznámil, že odstoupí z funkce do několika měsíců od prasknutí panelu za letu.

Boeing nezajistil adekvátní školení, pokyny a dohled, aby zabránil prasknutí panelu kabiny nového letadla 737 MAX 9 ve vzduchu v lednu 2024, což uvrhlo výrobce letadel do vážné krize, uvedla v úterý Národní rada pro bezpečnost dopravy .
Komise ostře kritizovala bezpečnostní kulturu společnosti Boeing a její opomenutí namontovat čtyři klíčové šrouby do nového letadla MAX 9 společnosti Alaska Airlines během výroby, stejně jako neúčinný dohled Federálního úřadu pro letectví.
Předsedkyně NTSB Jennifer Homendy na zasedání rady uvedla, že nehodě se dalo zcela zabránit, protože výrobce letadel měl řešit neoprávněnou výrobu, která byla zjištěna v četných interních auditech, zprávách a na jiných fórech společnosti Boeing po dobu nejméně 10 let.
„Bezpečnostní nedostatky, které vedly k této nehodě, měly být společnosti Boeing a FAA zřejmé,“ uvedla Homendy. „Je zázrak, že nikdo nezemřel ani neutrpěl vážná zranění.“
Podle NTSB bylo školení zaměstnanců společnosti Boeing nedostatečné a výrobce letadel pracuje na vylepšení konstrukce, které zajistí, že dveřní zástrčka nebude možné zavřít, dokud nebude pevně zajištěna.
Nehoda vedla ministerstvo spravedlnosti k zahájení trestního vyšetřování a prohlášení, že společnost Boeing nedodržela dohodu o odložení trestního stíhání z roku 2021. Generální ředitel Dave Calhoun oznámil, že odstoupí z funkce do několika měsíců od prasknutí panelu za letu.