-Čínský výrobce automobilů BYD (SZ:002594) investuje 32 miliard forintů (94 milionů dolarů) do nového závodu v severomaďarském městě Komárom, čímž ztrojnásobí svou roční kapacitu na 1 250 elektrických autobusů a nákladních vozidel, uvedl maďarský ministr zahraničí Peter Szijjarto.
Pod vedením pravicového premiéra Viktora Orbána se Maďarsko stalo důležitým obchodním a investičním partnerem Číny, na rozdíl od některých jiných zemí Evropské unie, které zvažují snížení své závislosti na druhé největší ekonomice světa.
„My Maďaři nepovažujeme spolupráci mezi Východem a Západem za hrozbu, ale spíše za příležitost, velkou příležitost,“ uvedl Szijjarto v pátek a dodal, že vláda projekt podpoří dotací ve výši 3,1 miliardy forintů.
Orbán, který stojí v čele snah o přilákání čínských továren na výrobu elektromobilů a baterií do Maďarska, uvedl, že jeho vnitrozemská země nechce být vtlačena do žádného bloku a chce pokračovat v obchodu s oběma stranami.
Společnost BYD, která také staví továrnu na elektromobily v jižním Maďarsku a plánuje v zemi zřídit evropské centrum, zřídí vedle své nejnovější investice výzkumnou a vývojovou laboratoř, což je zjevná odměna za maďarské odsouzení evropských cel na čínské elektromobily.
Orbán začal sbližovat svou zemi s Pekingem poté, co se v roce 2010 dostal k moci. Vřelé politické vztahy se asi o deset let později proměnily v investice, když výrobci baterií a elektromobilů začali přesouvat výrobu do Maďarska.

-Čínský výrobce automobilů BYD investuje 32 miliard forintů do nového závodu v severomaďarském městě Komárom, čímž ztrojnásobí svou roční kapacitu na 1 250 elektrických autobusů a nákladních vozidel, uvedl maďarský ministr zahraničí Peter Szijjarto.
Pod vedením pravicového premiéra Viktora Orbána se Maďarsko stalo důležitým obchodním a investičním partnerem Číny, na rozdíl od některých jiných zemí Evropské unie, které zvažují snížení své závislosti na druhé největší ekonomice světa.
„My Maďaři nepovažujeme spolupráci mezi Východem a Západem za hrozbu, ale spíše za příležitost, velkou příležitost,“ uvedl Szijjarto v pátek a dodal, že vláda projekt podpoří dotací ve výši 3,1 miliardy forintů.
Orbán, který stojí v čele snah o přilákání čínských továren na výrobu elektromobilů a baterií do Maďarska, uvedl, že jeho vnitrozemská země nechce být vtlačena do žádného bloku a chce pokračovat v obchodu s oběma stranami.
Společnost BYD, která také staví továrnu na elektromobily v jižním Maďarsku a plánuje v zemi zřídit evropské centrum, zřídí vedle své nejnovější investice výzkumnou a vývojovou laboratoř, což je zjevná odměna za maďarské odsouzení evropských cel na čínské elektromobily.
Orbán začal sbližovat svou zemi s Pekingem poté, co se v roce 2010 dostal k moci. Vřelé politické vztahy se asi o deset let později proměnily v investice, když výrobci baterií a elektromobilů začali přesouvat výrobu do Maďarska.