Capital One čelí žalobě tvůrců sociálních médií, kteří tvrdí, že bezplatné rozšíření prohlížeče této banky jim ukradlo provize z prodeje, když spotřebitelé nakupovali jejich produkty a služby.
V pondělním večerním rozhodnutí americký okresní soudce Anthony Trenga z Alexandrie ve Virginii uvedl, že tvůrci věrohodně tvrdili, že Capital One věděla nebo měla vědět, že odklání jejich provize tím, že přepisuje sledovací kódy, jako jsou soubory cookie, které ukazují, že spotřebitelé viděli jejich obsah.
Navrhovaná hromadná žaloba se týká affiliate marketingu, kdy tvůrci propagují obsah prostřednictvím odkazů, které se zobrazují na jejich platformách a sociálních médiích a jsou poskytovány online obchodníky a třetími stranami.
Tvůrci uvedli, že rozšíření prohlížeče Capital One Shopping, které používá více než 10 milionů lidí k vyhledávání slev, způsobilo, že se při placení zdálo, jako by spotřebitelé nakupovali na stránkách obchodníků po kliknutí na odkazy od banky.
Uvedli, že to umožnilo společnosti Capital One se sídlem ve Virginii ve městě McLean vybrat miliony dolarů provizí, které blogeři, influenceři, youtuberové a další tvůrci „právem vydělali“.
Trenga uvedl, že tvůrci mohou uplatnit nároky, že společnost Capital One se neoprávněně obohatila, zasáhla do jejich smluv a schopnosti vydělávat peníze a porušila federální zákon o počítačovém podvodu a zneužití. Zamítl nárok na konverzi a čtyři nároky podle státního práva.
Společnost Capital One v prohlášení uvedla: „Capital One Shopping nenahrazuje soubory cookie affiliate marketérů ani si neoprávněně nepřisvojuje provize. Nesouhlasíme s tvrzeními uvedenými v žalobě a těšíme se, až se budeme moci bránit u soudu.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky