MercadoLibre (MELI) roste rychleji než trh a letos připsal už 41 %, čímž výrazně překonal index S&P 500
E-commerce a fintech divize firmy vykazují silný růst a zvyšují počet zákazníků i objem transakcí
Latinská Amerika má obrovský růstový potenciál, protože e-commerce zde stále tvoří jen malou část maloobchodu
Jedním z nich je MercadoLibre(MELI), latinskoamerický gigant v oblasti elektronického obchodu a fintechu. Společnost letos připsala na burze 41 % a výrazně tak překonává jak index S&P 500, tak i mnoho technologických jmen v čele s Nvidií(NVDA) nebo Amazonem(AMZN).
Klíčem k jejímu úspěchu jsou dvě silné a rychle rostoucí divize. Online tržiště, které funguje v 18 zemích Latinské Ameriky, vykazuje stabilní růst už řadu let. A to i přesto, že je na trhu přítomno dlouhodobě – v prvním čtvrtletí 2025 vzrostl objem prodaného zboží meziročně o 40 % (bez měnových vlivů), počet prodaných položek stoupl o 28 % a počet aktivních kupujících o 25 %. Tento růst je nejsilnější od pandemie a svědčí o tom, že investice do zlepšení zákaznického zážitku nesou ovoce.
Kromě toho má MercadoLibre jeden z nejrychlejších doručovacích systémů na světě – 74 % objednávek dorazilo do 48 hodin, a to i přes to, že firma optimalizuje logistiku prostřednictvím programu Meli+. Ten umožňuje flexibilnější doručování, čímž snižuje náklady.
Zdroj: Getty Images
Finanční technologie v Latinské Americe nabírají na síle
Druhou nohou růstu je robustní fintechová platforma, která slouží především lidem s omezeným přístupem k tradičním bankám. Tento segment společnosti expanduje možná ještě rychleji než e-commerce. Objem plateb ve čtvrtletí vzrostl o 72 % a počet měsíčně aktivních uživatelů dosáhl více než 64 milionů – meziročně o 31 % více.
Platforma zahrnuje platební služby, úvěry, účty a kreditní karty. Například úvěrové portfolio se během roku rozrostlo o 75 % a spravovaná aktiva se více než zdvojnásobila. Tržní podíl tradičních bank tak v regionech jako Brazílie či Argentina pomalu ustupuje novým hráčům.
V Latinské Americe je prostor pro fintech stále obrovský. V Brazílii si tradiční banky drží přibližně 59 % trhu. V Argentině je úvěrová aktivita výrazně nižší než ve vyspělejších zemích, což vytváří podmínky pro dynamickou transformaci finančního prostředí.
Trh s e-commerce teprve začíná
Přestože je MercadoLibre už dnes silným hráčem, jeho růstový potenciál je značný. V Latinské Americe tvoří e-commerce přibližně 15 % maloobchodního trhu, což je o deset let pozadu oproti Spojeným státům. Tržiště společnosti má navíc silný síťový efekt – s rostoucím počtem zákazníků přibývá i prodejců, což zvyšuje atraktivitu platformy.
Jak se kupující na platformě usazují, nakupují ve více kategoriích a jejich aktivita se zvyšuje. Firma rovněž rozšiřuje svou přítomnost v oblasti online reklamy a plánuje vstup do dalších vertikál, což otevírá nové cesty k růstu.
Její hrubá marže aktuálně činí 46,1 %, což značí dobře řízený byznys i v prostředí rostoucích investic.
Může být MercadoLibre vstupenkou k milionovému portfoliu?
Pro investory, kteří hledají tzv. multibaggery, tedy akcie s potenciálem několikanásobného zhodnocení, je MercadoLibre bezesporu jedním z kandidátů. Pokud by firma dokázala v příštích pěti letech udržet složenou roční míru růstu (CAGR) na úrovni kolem 30 %, mohla by se její tržby do roku 2030 vyšplhat na zhruba 78 miliard dolarů, což by znamenalo obrovský posun v jejím měřítku. To by při stabilním ocenění vedlo k čtyřnásobnému růstu akcie.
Takový scénář samozřejmě nelze garantovat, ale není mimo realitu, pokud bude firma nadále těžit ze sílicích trendů v regionu. Investor, který má dostatečný kapitál, trpělivost a zároveň nezapomene na diverzifikaci, by v MercadoLibre mohl najít velmi hodnotný přírůstek do portfolia.
I v případě menší investice je MercadoLibre akcie, která má potenciál měnit pravidla hry – ať už v e-commerce, fintechu, nebo přístupu k finančním službám v Latinské Americe. Pokud bude společnost schopna naplnit svůj dlouhodobý plán růstu, může i dnes představovat investici s výhledem na milionovou hodnotu v budoucnu.
Zdroj: unsplash
Jedním z nich je MercadoLibre , latinskoamerický gigant v oblasti elektronického obchodu a fintechu. Společnost letos připsala na burze 41 % a výrazně tak překonává jak index S&P 500, tak i mnoho technologických jmen v čele s Nvidií nebo Amazonem .Klíčem k jejímu úspěchu jsou dvě silné a rychle rostoucí divize. Online tržiště, které funguje v 18 zemích Latinské Ameriky, vykazuje stabilní růst už řadu let. A to i přesto, že je na trhu přítomno dlouhodobě – v prvním čtvrtletí 2025 vzrostl objem prodaného zboží meziročně o 40 % , počet prodaných položek stoupl o 28 % a počet aktivních kupujících o 25 %. Tento růst je nejsilnější od pandemie a svědčí o tom, že investice do zlepšení zákaznického zážitku nesou ovoce.Kromě toho má MercadoLibre jeden z nejrychlejších doručovacích systémů na světě – 74 % objednávek dorazilo do 48 hodin, a to i přes to, že firma optimalizuje logistiku prostřednictvím programu Meli+. Ten umožňuje flexibilnější doručování, čímž snižuje náklady.Finanční technologie v Latinské Americe nabírají na síleDruhou nohou růstu je robustní fintechová platforma, která slouží především lidem s omezeným přístupem k tradičním bankám. Tento segment společnosti expanduje možná ještě rychleji než e-commerce. Objem plateb ve čtvrtletí vzrostl o 72 % a počet měsíčně aktivních uživatelů dosáhl více než 64 milionů – meziročně o 31 % více.Platforma zahrnuje platební služby, úvěry, účty a kreditní karty. Například úvěrové portfolio se během roku rozrostlo o 75 % a spravovaná aktiva se více než zdvojnásobila. Tržní podíl tradičních bank tak v regionech jako Brazílie či Argentina pomalu ustupuje novým hráčům.V Latinské Americe je prostor pro fintech stále obrovský. V Brazílii si tradiční banky drží přibližně 59 % trhu. V Argentině je úvěrová aktivita výrazně nižší než ve vyspělejších zemích, což vytváří podmínky pro dynamickou transformaci finančního prostředí.Trh s e-commerce teprve začínáPřestože je MercadoLibre už dnes silným hráčem, jeho růstový potenciál je značný. V Latinské Americe tvoří e-commerce přibližně 15 % maloobchodního trhu, což je o deset let pozadu oproti Spojeným státům. Tržiště společnosti má navíc silný síťový efekt – s rostoucím počtem zákazníků přibývá i prodejců, což zvyšuje atraktivitu platformy.Jak se kupující na platformě usazují, nakupují ve více kategoriích a jejich aktivita se zvyšuje. Firma rovněž rozšiřuje svou přítomnost v oblasti online reklamy a plánuje vstup do dalších vertikál, což otevírá nové cesty k růstu.Její hrubá marže aktuálně činí 46,1 %, což značí dobře řízený byznys i v prostředí rostoucích investic. Může být MercadoLibre vstupenkou k milionovému portfoliu?Pro investory, kteří hledají tzv. multibaggery, tedy akcie s potenciálem několikanásobného zhodnocení, je MercadoLibre bezesporu jedním z kandidátů. Pokud by firma dokázala v příštích pěti letech udržet složenou roční míru růstu na úrovni kolem 30 %, mohla by se její tržby do roku 2030 vyšplhat na zhruba 78 miliard dolarů, což by znamenalo obrovský posun v jejím měřítku. To by při stabilním ocenění vedlo k čtyřnásobnému růstu akcie.Takový scénář samozřejmě nelze garantovat, ale není mimo realitu, pokud bude firma nadále těžit ze sílicích trendů v regionu. Investor, který má dostatečný kapitál, trpělivost a zároveň nezapomene na diverzifikaci, by v MercadoLibre mohl najít velmi hodnotný přírůstek do portfolia.I v případě menší investice je MercadoLibre akcie, která má potenciál měnit pravidla hry – ať už v e-commerce, fintechu, nebo přístupu k finančním službám v Latinské Americe. Pokud bude společnost schopna naplnit svůj dlouhodobý plán růstu, může i dnes představovat investici s výhledem na milionovou hodnotu v budoucnu.