MercadoLibre (MELI) roste rychleji než trh a letos připsal už 41 %, čímž výrazně překonal index S&P 500
E-commerce a fintech divize firmy vykazují silný růst a zvyšují počet zákazníků i objem transakcí
Latinská Amerika má obrovský růstový potenciál, protože e-commerce zde stále tvoří jen malou část maloobchodu
Jedním z nich je MercadoLibre(MELI), latinskoamerický gigant v oblasti elektronického obchodu a fintechu. Společnost letos připsala na burze 41 % a výrazně tak překonává jak index S&P 500, tak i mnoho technologických jmen v čele s Nvidií(NVDA) nebo Amazonem(AMZN).
Klíčem k jejímu úspěchu jsou dvě silné a rychle rostoucí divize. Online tržiště, které funguje v 18 zemích Latinské Ameriky, vykazuje stabilní růst už řadu let. A to i přesto, že je na trhu přítomno dlouhodobě – v prvním čtvrtletí 2025 vzrostl objem prodaného zboží meziročně o 40 % (bez měnových vlivů), počet prodaných položek stoupl o 28 % a počet aktivních kupujících o 25 %. Tento růst je nejsilnější od pandemie a svědčí o tom, že investice do zlepšení zákaznického zážitku nesou ovoce.
Kromě toho má MercadoLibre jeden z nejrychlejších doručovacích systémů na světě – 74 % objednávek dorazilo do 48 hodin, a to i přes to, že firma optimalizuje logistiku prostřednictvím programu Meli+. Ten umožňuje flexibilnější doručování, čímž snižuje náklady.
Zdroj: Getty Images
Finanční technologie v Latinské Americe nabírají na síle
Druhou nohou růstu je robustní fintechová platforma, která slouží především lidem s omezeným přístupem k tradičním bankám. Tento segment společnosti expanduje možná ještě rychleji než e-commerce. Objem plateb ve čtvrtletí vzrostl o 72 % a počet měsíčně aktivních uživatelů dosáhl více než 64 milionů – meziročně o 31 % více.
Platforma zahrnuje platební služby, úvěry, účty a kreditní karty. Například úvěrové portfolio se během roku rozrostlo o 75 % a spravovaná aktiva se více než zdvojnásobila. Tržní podíl tradičních bank tak v regionech jako Brazílie či Argentina pomalu ustupuje novým hráčům.
V Latinské Americe je prostor pro fintech stále obrovský. V Brazílii si tradiční banky drží přibližně 59 % trhu. V Argentině je úvěrová aktivita výrazně nižší než ve vyspělejších zemích, což vytváří podmínky pro dynamickou transformaci finančního prostředí.
Přestože je MercadoLibre už dnes silným hráčem, jeho růstový potenciál je značný. V Latinské Americe tvoří e-commerce přibližně 15 % maloobchodního trhu, což je o deset let pozadu oproti Spojeným státům. Tržiště společnosti má navíc silný síťový efekt – s rostoucím počtem zákazníků přibývá i prodejců, což zvyšuje atraktivitu platformy.
Jak se kupující na platformě usazují, nakupují ve více kategoriích a jejich aktivita se zvyšuje. Firma rovněž rozšiřuje svou přítomnost v oblasti online reklamy a plánuje vstup do dalších vertikál, což otevírá nové cesty k růstu.
Její hrubá marže aktuálně činí 46,1 %, což značí dobře řízený byznys i v prostředí rostoucích investic.
Může být MercadoLibre vstupenkou k milionovému portfoliu?
Pro investory, kteří hledají tzv. multibaggery, tedy akcie s potenciálem několikanásobného zhodnocení, je MercadoLibre bezesporu jedním z kandidátů. Pokud by firma dokázala v příštích pěti letech udržet složenou roční míru růstu (CAGR) na úrovni kolem 30 %, mohla by se její tržby do roku 2030 vyšplhat na zhruba 78 miliard dolarů, což by znamenalo obrovský posun v jejím měřítku. To by při stabilním ocenění vedlo k čtyřnásobnému růstu akcie.
Takový scénář samozřejmě nelze garantovat, ale není mimo realitu, pokud bude firma nadále těžit ze sílicích trendů v regionu. Investor, který má dostatečný kapitál, trpělivost a zároveň nezapomene na diverzifikaci, by v MercadoLibre mohl najít velmi hodnotný přírůstek do portfolia.
I v případě menší investice je MercadoLibre akcie, která má potenciál měnit pravidla hry – ať už v e-commerce, fintechu, nebo přístupu k finančním službám v Latinské Americe. Pokud bude společnost schopna naplnit svůj dlouhodobý plán růstu, může i dnes představovat investici s výhledem na milionovou hodnotu v budoucnu.
Zdroj: unsplash
Jedním z nich je MercadoLibre , latinskoamerický gigant v oblasti elektronického obchodu a fintechu. Společnost letos připsala na burze 41 % a výrazně tak překonává jak index S&P 500, tak i mnoho technologických jmen v čele s Nvidií nebo Amazonem .Klíčem k jejímu úspěchu jsou dvě silné a rychle rostoucí divize. Online tržiště, které funguje v 18 zemích Latinské Ameriky, vykazuje stabilní růst už řadu let. A to i přesto, že je na trhu přítomno dlouhodobě – v prvním čtvrtletí 2025 vzrostl objem prodaného zboží meziročně o 40 % , počet prodaných položek stoupl o 28 % a počet aktivních kupujících o 25 %. Tento růst je nejsilnější od pandemie a svědčí o tom, že investice do zlepšení zákaznického zážitku nesou ovoce.Kromě toho má MercadoLibre jeden z nejrychlejších doručovacích systémů na světě – 74 % objednávek dorazilo do 48 hodin, a to i přes to, že firma optimalizuje logistiku prostřednictvím programu Meli+. Ten umožňuje flexibilnější doručování, čímž snižuje náklady.Finanční technologie v Latinské Americe nabírají na síleDruhou nohou růstu je robustní fintechová platforma, která slouží především lidem s omezeným přístupem k tradičním bankám. Tento segment společnosti expanduje možná ještě rychleji než e-commerce. Objem plateb ve čtvrtletí vzrostl o 72 % a počet měsíčně aktivních uživatelů dosáhl více než 64 milionů – meziročně o 31 % více.Platforma zahrnuje platební služby, úvěry, účty a kreditní karty. Například úvěrové portfolio se během roku rozrostlo o 75 % a spravovaná aktiva se více než zdvojnásobila. Tržní podíl tradičních bank tak v regionech jako Brazílie či Argentina pomalu ustupuje novým hráčům.V Latinské Americe je prostor pro fintech stále obrovský. V Brazílii si tradiční banky drží přibližně 59 % trhu. V Argentině je úvěrová aktivita výrazně nižší než ve vyspělejších zemích, což vytváří podmínky pro dynamickou transformaci finančního prostředí.Chcete využít této příležitosti?Trh s e-commerce teprve začínáPřestože je MercadoLibre už dnes silným hráčem, jeho růstový potenciál je značný. V Latinské Americe tvoří e-commerce přibližně 15 % maloobchodního trhu, což je o deset let pozadu oproti Spojeným státům. Tržiště společnosti má navíc silný síťový efekt – s rostoucím počtem zákazníků přibývá i prodejců, což zvyšuje atraktivitu platformy.Jak se kupující na platformě usazují, nakupují ve více kategoriích a jejich aktivita se zvyšuje. Firma rovněž rozšiřuje svou přítomnost v oblasti online reklamy a plánuje vstup do dalších vertikál, což otevírá nové cesty k růstu.Její hrubá marže aktuálně činí 46,1 %, což značí dobře řízený byznys i v prostředí rostoucích investic. Může být MercadoLibre vstupenkou k milionovému portfoliu?Pro investory, kteří hledají tzv. multibaggery, tedy akcie s potenciálem několikanásobného zhodnocení, je MercadoLibre bezesporu jedním z kandidátů. Pokud by firma dokázala v příštích pěti letech udržet složenou roční míru růstu na úrovni kolem 30 %, mohla by se její tržby do roku 2030 vyšplhat na zhruba 78 miliard dolarů, což by znamenalo obrovský posun v jejím měřítku. To by při stabilním ocenění vedlo k čtyřnásobnému růstu akcie.Takový scénář samozřejmě nelze garantovat, ale není mimo realitu, pokud bude firma nadále těžit ze sílicích trendů v regionu. Investor, který má dostatečný kapitál, trpělivost a zároveň nezapomene na diverzifikaci, by v MercadoLibre mohl najít velmi hodnotný přírůstek do portfolia.I v případě menší investice je MercadoLibre akcie, která má potenciál měnit pravidla hry – ať už v e-commerce, fintechu, nebo přístupu k finančním službám v Latinské Americe. Pokud bude společnost schopna naplnit svůj dlouhodobý plán růstu, může i dnes představovat investici s výhledem na milionovou hodnotu v budoucnu.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...