Společnost Meta Platforms může čelit denním pokutám, pokud regulátoři EU usoudí, že změny v jejím modelu „zaplať nebo souhlas“ neodpovídají antimonopolnímu rozhodnutí z dubna, uvedla v pátek Evropská komise.
Toto varování přišlo dva měsíce poté, co Komise udělila americkému technologickému gigantu pokutu ve výši 200 milionů eur (234 milionů dolarů) za porušení zákona o digitálních trzích (DMA), jehož cílem je omezit moc velkých technologických firem.
Krok potvrzuje pokračující tlak Komise na Big Tech a snahu vytvořit férovější prostředí pro menší konkurenty, navzdory kritice ze strany USA, že se evropská pravidla zaměřují především na americké společnosti.
Denní pokuty za nedodržení pravidel DMA mohou činit až 5 % celosvětového denního obratu společnosti.
Komise uvedla, že model zavedený v listopadu 2023 porušoval DMA až do listopadu 2024, kdy byl upraven tak, aby využíval méně osobních údajů pro cílenou reklamu. Komise od té doby sleduje, zda tyto změny jsou dostatečné.
Model umožňuje uživatelům Facebooku (NASDAQ: META) a Instagramu buď zdarma používat službu výměnou za sledování a cílenou reklamu, nebo si zaplatit verzi bez reklam.
Evropská komise uvedla, že Meta zatím provedla jen omezené změny oproti původnímu modelu z listopadu.
„Komise v této fázi nemůže potvrdit, zda tyto změny odpovídají hlavním parametrům vymezeným v rozhodnutí o nesouladu,“ uvedl mluvčí.
Společnost Meta Platforms může čelit denním pokutám, pokud regulátoři EU usoudí, že změny v jejím modelu „zaplať nebo souhlas“ neodpovídají antimonopolnímu rozhodnutí z dubna, uvedla v pátek Evropská komise.
Toto varování přišlo dva měsíce poté, co Komise udělila americkému technologickému gigantu pokutu ve výši 200 milionů eur za porušení zákona o digitálních trzích , jehož cílem je omezit moc velkých technologických firem.
Krok potvrzuje pokračující tlak Komise na Big Tech a snahu vytvořit férovější prostředí pro menší konkurenty, navzdory kritice ze strany USA, že se evropská pravidla zaměřují především na americké společnosti.
Denní pokuty za nedodržení pravidel DMA mohou činit až 5 % celosvětového denního obratu společnosti.
Komise uvedla, že model zavedený v listopadu 2023 porušoval DMA až do listopadu 2024, kdy byl upraven tak, aby využíval méně osobních údajů pro cílenou reklamu. Komise od té doby sleduje, zda tyto změny jsou dostatečné.
Model umožňuje uživatelům Facebooku a Instagramu buď zdarma používat službu výměnou za sledování a cílenou reklamu, nebo si zaplatit verzi bez reklam.
Evropská komise uvedla, že Meta zatím provedla jen omezené změny oproti původnímu modelu z listopadu.
„Komise v této fázi nemůže potvrdit, zda tyto změny odpovídají hlavním parametrům vymezeným v rozhodnutí o nesouladu,“ uvedl mluvčí.