Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Nike hledá cestu zpět: Ztracený lesk, nová strategie a návrat ke kořenům

Společnost Nike Inc se ocitá v obtížné situaci.

Michael Klos Autor: Michael Klos
26 června, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Akcie Nike (NKE) letos klesly o téměř 20 %, investoři čekají na obrat
  • Firma mění strategii a sází na nové vedení a marketingové kampaně
  • Analytici doufají, že fiskální rok 2026 přinese zlom a nový růst

 

Po dekádách dominance ve světě sportovní obuvi a oděvů čelí americký gigant poklesu tržeb, ztrátě tržního podílu a sílícímu tlaku konkurence.

Investoři i analytici s napětím očekávají čtvrteční výsledky za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2025, které by mohly nastínit, zda značka konečně našla směr k obratu.

Za posledních 12 měsíců ztratily akcie Nike (NKE) více než 35 % hodnoty a od začátku roku klesly o dalších 19,5 %. Značka, která dlouho určovala trendy ve sportovním stylu, nyní zaostává nejen za dynamickými konkurenty jako On (ONON), Hoka nebo New Balance, ale i za očekáváními Wall Street. A i když někteří analytici věří, že současné období představuje „dno“, cesta zpět na vrchol nebude jednoduchá.

Očekává se, že čtvrtletní zisk dosáhne pouze 13 centů na akcii, zatímco tržby mají být kolem 10,73 miliardy dolarů. Tyto čísla naznačují, že problémy nejsou dočasné – ale strukturální.

Zdroj: Reuters

Nové vedení přináší změny, ale výsledky zatím nepřicházejí

Naděje investorů se nyní upírají k novému generálnímu řediteli Elliottu Hillovi, který do vedení Nike nastoupil s jasným mandátem: zastavit úpadek a obnovit důvěru zákazníků. Hillovy první kroky ukazují snahu vrátit značce sportovní autenticitu – více se zaměřit na potřeby sportovců, zefektivnit výběr produktů v kamenných prodejnách a posílit spolupráci s klíčovými obchodními partnery.

Mezi prvními rozhodnutími bylo obnovení partnerství s Amazonem (AMZN), které má posílit online prodeje. Vedle toho Nike uzavřela spolupráci se značkou SKIMS Kim Kardashian s cílem lépe oslovit ženské publikum. Změny se ale zatím do výsledků firmy příliš nepromítly.

Advertisement

Dle zprávy analytika Johna Kernana ze společnosti TD Cowen Nike i nadále ztrácí tržní podíl ve prospěch menších a agilnějších značek, zejména u zákazníků s vyššími příjmy. Kritizuje také slabý marketing a nedostatek výraznějších inovací.

Zejména v oblasti dámské obuvi a běžeckých bot přestává být Nike jasnou volbou. Zákazníci jsou čím dál častěji unaveni neustálým opakováním modelů jako Air Force 1 nebo Panda Dunks, které v posledních letech zaplavily trh. Tento přístup značce přinesl krátkodobý objem, ale dlouhodobě oslabil její image inovátora.

Strategická otočka směrem k obchodním partnerům

Jedním z klíčových posunů v aktuální strategii je návrat k tradičním maloobchodním partnerům, který představuje změnu oproti dřívější snaze o přímý prodej zákazníkům. Tuto změnu podporují i data analytické firmy Placer.ai , podle nichž sice vlastní obchody Nike přitahují movitější městské zákazníky, ale širší spotřebitelské spektrum efektivněji obsluhují partneři jako Macy’s (M), DSW nebo Foot Locker (FL).

Například DSW a Dick’s Sporting Goods (DKS) dokážou lépe oslovit rodiny z předměstí, zatímco Macy’s se zaměřuje na mladší obyvatele měst. Tyto cílové skupiny vlastní Nike obchody často přehlížejí.

Zpráva uvádí, že obchodní partneři nejsou zbytnými články distribuce, ale naopak klíčovými spojenci v boji o zákazníka. Jejich schopnost dostat značku do různorodých prostředí je aktuálně jednou z mála výhod, které může Nike efektivně využít.

Tento posun v přístupu je důležitý nejen z obchodního hlediska, ale také jako signál investorům, že Nike je ochotna přizpůsobit se realitě trhu – byť to znamená ustoupit od strategie, která se před několika lety zdála být logickou cestou vpřed.

Návrat ke kořenům: může nostalgie z 90. let nastartovat obrat Nike?

Nike dnes čelí otázce, zda se má snažit dál inovovat směrem vpřed, nebo zda by neměla čerpat inspiraci ze své vlastní minulosti – konkrétně z devadesátých let. Právě tehdy značka dominovala nejen díky technologiím, ale především díky silné identitě a odvaze v marketingu. Produkty jako Nike Air Max nebo reklamy s Michaelem Jordanem nebyly jen funkční, ale měly kulturní přesah.

Analytici se shodují, že Nike potřebuje novou vlnu emocí, kterou v současnosti postrádá. Dnešní trh se mění rychleji než kdy dříve a úspěch vyžaduje nejen kvalitní produkt, ale také přesvědčivý příběh. A právě v tom značka zatím ztrácí.

Konkurence mezitím nezahálí. Adidas například úspěšně zachytil trend minimalistických siluet, pohodlí a snadného nazouvání – preference, které jsou pro moderního zákazníka stále důležitější. Nike se proti tomu stále snaží prosadit s estetikou, která začíná působit zastarale.

Aby značka znovu získala své místo v čele trhu, musí podle všeho propojit funkčnost, emoce a autenticitu – ideálně s marketingovým přesahem, který rezonuje napříč generacemi.

Zdroj: Bloomberg

Po dekádách dominance ve světě sportovní obuvi a oděvů čelí americký gigant poklesu tržeb, ztrátě tržního podílu a sílícímu tlaku konkurence. Investoři i analytici s napětím očekávají čtvrteční výsledky za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2025, které by mohly nastínit, zda značka konečně našla směr k obratu.Za posledních 12 měsíců ztratily akcie Nike více než 35 % hodnoty a od začátku roku klesly o dalších 19,5 %. Značka, která dlouho určovala trendy ve sportovním stylu, nyní zaostává nejen za dynamickými konkurenty jako On , Hoka nebo New Balance, ale i za očekáváními Wall Street. A i když někteří analytici věří, že současné období představuje „dno“, cesta zpět na vrchol nebude jednoduchá.Očekává se, že čtvrtletní zisk dosáhne pouze 13 centů na akcii, zatímco tržby mají být kolem 10,73 miliardy dolarů. Tyto čísla naznačují, že problémy nejsou dočasné – ale strukturální.Nové vedení přináší změny, ale výsledky zatím nepřicházejíNaděje investorů se nyní upírají k novému generálnímu řediteli Elliottu Hillovi, který do vedení Nike nastoupil s jasným mandátem: zastavit úpadek a obnovit důvěru zákazníků. Hillovy první kroky ukazují snahu vrátit značce sportovní autenticitu – více se zaměřit na potřeby sportovců, zefektivnit výběr produktů v kamenných prodejnách a posílit spolupráci s klíčovými obchodními partnery.Mezi prvními rozhodnutími bylo obnovení partnerství s Amazonem , které má posílit online prodeje. Vedle toho Nike uzavřela spolupráci se značkou SKIMS Kim Kardashian s cílem lépe oslovit ženské publikum. Změny se ale zatím do výsledků firmy příliš nepromítly.Dle zprávy analytika Johna Kernana ze společnosti TD Cowen Nike i nadále ztrácí tržní podíl ve prospěch menších a agilnějších značek, zejména u zákazníků s vyššími příjmy. Kritizuje také slabý marketing a nedostatek výraznějších inovací.Zejména v oblasti dámské obuvi a běžeckých bot přestává být Nike jasnou volbou. Zákazníci jsou čím dál častěji unaveni neustálým opakováním modelů jako Air Force 1 nebo Panda Dunks, které v posledních letech zaplavily trh. Tento přístup značce přinesl krátkodobý objem, ale dlouhodobě oslabil její image inovátora.Strategická otočka směrem k obchodním partnerůmJedním z klíčových posunů v aktuální strategii je návrat k tradičním maloobchodním partnerům, který představuje změnu oproti dřívější snaze o přímý prodej zákazníkům. Tuto změnu podporují i data analytické firmy Placer.ai , podle nichž sice vlastní obchody Nike přitahují movitější městské zákazníky, ale širší spotřebitelské spektrum efektivněji obsluhují partneři jako Macy’s , DSW nebo Foot Locker .Například DSW a Dick’s Sporting Goods dokážou lépe oslovit rodiny z předměstí, zatímco Macy’s se zaměřuje na mladší obyvatele měst. Tyto cílové skupiny vlastní Nike obchody často přehlížejí.Zpráva uvádí, že obchodní partneři nejsou zbytnými články distribuce, ale naopak klíčovými spojenci v boji o zákazníka. Jejich schopnost dostat značku do různorodých prostředí je aktuálně jednou z mála výhod, které může Nike efektivně využít.Tento posun v přístupu je důležitý nejen z obchodního hlediska, ale také jako signál investorům, že Nike je ochotna přizpůsobit se realitě trhu – byť to znamená ustoupit od strategie, která se před několika lety zdála být logickou cestou vpřed. Návrat ke kořenům: může nostalgie z 90. let nastartovat obrat Nike?Nike dnes čelí otázce, zda se má snažit dál inovovat směrem vpřed, nebo zda by neměla čerpat inspiraci ze své vlastní minulosti – konkrétně z devadesátých let. Právě tehdy značka dominovala nejen díky technologiím, ale především díky silné identitě a odvaze v marketingu. Produkty jako Nike Air Max nebo reklamy s Michaelem Jordanem nebyly jen funkční, ale měly kulturní přesah.Analytici se shodují, že Nike potřebuje novou vlnu emocí, kterou v současnosti postrádá. Dnešní trh se mění rychleji než kdy dříve a úspěch vyžaduje nejen kvalitní produkt, ale také přesvědčivý příběh. A právě v tom značka zatím ztrácí.Konkurence mezitím nezahálí. Adidas například úspěšně zachytil trend minimalistických siluet, pohodlí a snadného nazouvání – preference, které jsou pro moderního zákazníka stále důležitější. Nike se proti tomu stále snaží prosadit s estetikou, která začíná působit zastarale.Aby značka znovu získala své místo v čele trhu, musí podle všeho propojit funkčnost, emoce a autenticitu – ideálně s marketingovým přesahem, který rezonuje napříč generacemi.
Tagy: AkcieNike Inc.strategietrendy

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Foot Locker míří k akvizici s prémií téměř 90 %, akcie prudce rostou
      2. Dividendové akcie, které mají potenciál růstu v nejistých časech
      3. Nike čelí výzvám, ale partnerství s Dick’s Sporting Goods nabízí cestu k oživení
      4. Nike se vrací na Amazon a zvyšuje ceny. Co to znamená pro investory a zákazníky?
      Advertisement

      Breaking.

      08:24

      Akcie Tencent Music vzrostly o 16 % poté, co výsledky za druhé čtvrtletí překonaly odhady

      08:12

      Japonský index Nikkei 225 dosáhl nového rekordu

      08:00

      Nomura očekává snížení úrokových sazeb Fedu v září v důsledku ochlazení inflace

      01:00

      Akcie společnosti Cava se propadly po prvním snížení cíle ročního růstu tržeb od vstupu na burzu

      00:48

      Raytheon získal kontrakt v hodnotě 258,7 milionů dolarů na vývoj rakety SM-2

      00:36

      S&P revidovala výhled společnosti Brunswick z pozitivního na stabilní

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Evropští obranní giganti mají podle Bank of America před sebou další silný růst

      13 srpna, 2025

      Evropské obranné akcie by mohly stát před dalším významným růstovým obdobím, tvrdí analytici Bank of America.

      Zdroj: Reuters

      Baird věří v obrat Starbucks a zvyšuje hodnocení i cílovou cenu akcií

      12 srpna, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Ford investuje 2 miliardy dolarů v rámci snahy o levnější elektromobily

      12 srpna, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Chevrolet láme prodejní rekordy: GM ukazuje sílu investic a inovací

      11 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Freeport-McMoRan může díky Trumpovým clům na měď výrazně posílit

      11 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Bullish
      Investice

      Kryptoburza Bullish míří na burzu s oceněním až 4,2 miliardy dolarů

      6 srpna, 2025

      Společnost Bullish, kterou podporuje miliardář Peter Thiel, se chystá vstoupit na burzu v USA s cílem dosáhnout tržního ocenění až...

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou, data o inflaci posílily naděje na snížení sazeb Fedu

      12 srpna, 2025

      Palantir roste rekordním tempem a míří k desetinásobným tržbám

      11 srpna, 2025

      Kanada se snaží obnovit vztahy s Mexikem po ochlazení za Trumpovy éry

      9 srpna, 2025

      S&P 500 klesá, Trump prodloužil lhůtu pro uvalení cel na Čínu

      11 srpna, 2025

      Temné dny pro dolar se blíží ke konci. Co se na trzích chystá?

      9 srpna, 2025

      S&P 500 uzavřel na rekordní úrovni, Fed snížil sázky na inflační data

      12 srpna, 2025

      Asijské akcie pokračují v růstu, dolar mírně oslabuje po příznivých datech

      13 srpna, 2025

      Applied Materials a Cardinal Health patří mezi favority na překonání výsledků

      10 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.