Akcie Zalando (ETR:ZALG) v pondělí klesly o více než 4 % poté, co Morgan Stanley snížil cílovou cenu z 28,50 EUR na 25,50 EUR a varoval před rostoucími problémy v souvislosti s expanzí TikTok Shop do Evropy.
Makléřská společnost potvrdila své hodnocení „podvážit“ a snížila prognózy zisku s odkazem na rostoucí konkurenční tlaky v souvislosti s rostoucí popularitou sociálního obchodování.
TikTok Shop byl oficiálně spuštěn v Německu a Francii v březnu 2025 a rychle si získal popularitu mezi mladšími spotřebiteli.
Jeho formát krátkých videí a obsah založený na influencerech mění způsob, jakým spotřebitelé objevují a nakupují oblečení.
Morgan Stanley upozornil na schopnost TikToku podněcovat „inspirační“ nákupy, což představuje střednědobé riziko pro růst a relevanci Zalanda.
Ve Velké Británii, kde TikTok Shop působí od roku 2021, dosáhl v roce 2024 hrubé hodnoty zboží (GMV) více než 4,5 miliardy eur, což představuje 3,2 % celkového trhu elektronického obchodování a 5,3 % online prodeje oděvů a obuvi.
Tím se stal čtvrtým největším online prodejcem módy v zemi, za Next, Amazon (NASDAQ:AMZN) a ASOS (LON:ASOS), ale před M&S.
Zalando se na začátku tohoto roku stalo preferovaným logistickým partnerem TikTok Shopu v Německu, Francii a Itálii.
Zatímco to přináší nový zdroj příjmů prostřednictvím logistické divize ZEOS, zpráva varuje, že by to mohlo podpořit konkurenční platformu, která by mohla kanibalizovat provoz a objednávky na hlavním tržišti Zalando.
ZEOS funguje s nižší marží EBIT než přímý prodej Zalando a pokud se stane větší součástí provozu, mohlo by to mít negativní dopad na celkovou ziskovost.
Akcie Zalando v pondělí klesly o více než 4 % poté, co Morgan Stanley snížil cílovou cenu z 28,50 EUR na 25,50 EUR a varoval před rostoucími problémy v souvislosti s expanzí TikTok Shop do Evropy.
Makléřská společnost potvrdila své hodnocení „podvážit“ a snížila prognózy zisku s odkazem na rostoucí konkurenční tlaky v souvislosti s rostoucí popularitou sociálního obchodování.
TikTok Shop byl oficiálně spuštěn v Německu a Francii v březnu 2025 a rychle si získal popularitu mezi mladšími spotřebiteli.
Jeho formát krátkých videí a obsah založený na influencerech mění způsob, jakým spotřebitelé objevují a nakupují oblečení.
Morgan Stanley upozornil na schopnost TikToku podněcovat „inspirační“ nákupy, což představuje střednědobé riziko pro růst a relevanci Zalanda.
Ve Velké Británii, kde TikTok Shop působí od roku 2021, dosáhl v roce 2024 hrubé hodnoty zboží více než 4,5 miliardy eur, což představuje 3,2 % celkového trhu elektronického obchodování a 5,3 % online prodeje oděvů a obuvi.
Tím se stal čtvrtým největším online prodejcem módy v zemi, za Next, Amazon a ASOS , ale před M&S.
Zalando se na začátku tohoto roku stalo preferovaným logistickým partnerem TikTok Shopu v Německu, Francii a Itálii.
Zatímco to přináší nový zdroj příjmů prostřednictvím logistické divize ZEOS, zpráva varuje, že by to mohlo podpořit konkurenční platformu, která by mohla kanibalizovat provoz a objednávky na hlavním tržišti Zalando.
ZEOS funguje s nižší marží EBIT než přímý prodej Zalando a pokud se stane větší součástí provozu, mohlo by to mít negativní dopad na celkovou ziskovost.