BMW (ETR:BMWG) oznámila mírný nárůst dodávek vozidel za druhé čtvrtletí, kdy silnější prodeje v Evropě pomohly kompenzovat prudký pokles v Číně.
Společnost uvedla, že mezi dubnem a červnem dodala 621 271 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce (OTC:RYCEY), což představuje nárůst o 0,4 % oproti stejnému období loňského roku.
Akcie automobilky vzrostly ve Frankfurtu o 0,7 % (v 10:17 GMT).
Prodej modelů BMW a MINI vzrostl v Evropě o 10,1 % a ve Spojených státech o 1,4 %, zatímco dodávky v Číně meziročně poklesly o 13,7 %.
„Díky naší atraktivní produktové řadě jsme mohli druhé čtvrtletí úspěšně uzavřít,“ uvedl Jochen Goller, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej.
Tyto údaje jsou v kontrastu s výsledky Mercedes Benz Group (ETR:MBGn), která tento týden oznámila 9% pokles čtvrtletních tržeb a jako důvod uvedla slabší poptávku v USA i Číně v důsledku 25% cla na dovoz automobilů a automobilových dílů, které zavedl prezident Trump v dubnu.
BMW již dříve varovalo, že cla budou mít negativní dopad na výsledky druhého čtvrtletí, ale od července očekávalo určité uvolnění. Společnost také poukázala na konkurenční cenový tlak v Číně jako na nepříznivý faktor na začátku tohoto roku.
Prodej elektromobilů automobilky ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 10,2 %. Plug-in hybridy BMW zaznamenaly solidní růst, zatímco poptávka po plně elektrických modelech MINI byla celosvětově označena za silnou.
„Ve druhém čtvrtletí jsme také dosáhli důležitého milníku, když jsme dodali náš 1,5 miliontý plně elektrický vůz,“ dodal Goller.
BMW oznámila mírný nárůst dodávek vozidel za druhé čtvrtletí, kdy silnější prodeje v Evropě pomohly kompenzovat prudký pokles v Číně.
Společnost uvedla, že mezi dubnem a červnem dodala 621 271 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce , což představuje nárůst o 0,4 % oproti stejnému období loňského roku.
Akcie automobilky vzrostly ve Frankfurtu o 0,7 % .
Prodej modelů BMW a MINI vzrostl v Evropě o 10,1 % a ve Spojených státech o 1,4 %, zatímco dodávky v Číně meziročně poklesly o 13,7 %.
„Díky naší atraktivní produktové řadě jsme mohli druhé čtvrtletí úspěšně uzavřít,“ uvedl Jochen Goller, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej.
Tyto údaje jsou v kontrastu s výsledky Mercedes Benz Group , která tento týden oznámila 9% pokles čtvrtletních tržeb a jako důvod uvedla slabší poptávku v USA i Číně v důsledku 25% cla na dovoz automobilů a automobilových dílů, které zavedl prezident Trump v dubnu.
BMW již dříve varovalo, že cla budou mít negativní dopad na výsledky druhého čtvrtletí, ale od července očekávalo určité uvolnění. Společnost také poukázala na konkurenční cenový tlak v Číně jako na nepříznivý faktor na začátku tohoto roku.
Prodej elektromobilů automobilky ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 10,2 %. Plug-in hybridy BMW zaznamenaly solidní růst, zatímco poptávka po plně elektrických modelech MINI byla celosvětově označena za silnou.
„Ve druhém čtvrtletí jsme také dosáhli důležitého milníku, když jsme dodali náš 1,5 miliontý plně elektrický vůz,“ dodal Goller.