Globální prodej elektromobilů a plug-in hybridních vozidel v červnu vzrostl o 24 % oproti loňskému roku, protože přechod na elektromobily si udržel dynamiku v Číně a Evropě, uvedla v úterý výzkumná společnost Rho Motion.
Prodej elektromobilů ve Spojených státech však v tomto měsíci poklesl o 1 % a podle Charlese Lestera, manažera dat společnosti Rho Motion, bude mít v letošním roce potíže s oživením, poté co prezident Donald Trump ve svém návrhu rozpočtu snížil daňové úlevy dříve, než se očekávalo.
Severní Amerika, která je rovněž zatížena zpomalením prodeje v Kanadě, poprvé zaostala za „zbylým světem“, který zahrnuje rozvíjející se trhy v jihovýchodní Asii a Jižní a Střední Americe, uvedl Lester.
PROČ JE TO DŮLEŽITÉ
Globální automobilky čelí 25% dovoznímu clu ve Spojených státech, druhém největším automobilovém trhu na světě, což mnoho z nich vedlo k tomu, že stáhly své prognózy pro rok 2025.
V Evropě by měly prodej elektromobilů v druhé polovině roku podpořit pobídky pro maloobchodní a flotilové zákazníky na klíčových trzích, jako je Německo a Španělsko, spolu s rostoucí dostupností levných elektromobilů.
Zatímco některé z nejúspěšnějších elektromobilů v segmentu malých vozidel vyrábějí evropské automobilky, jako jsou Volkswagen (ETR:VOWG_p) a Renault (EPA:RENA), ty od čínských značek, včetně BYD (SZ:002594), získávají podíl na trhu na kontinentu a pohánějí růst na rozvíjejících se trzích, uvedl Lester.
Globální prodej elektromobilů a plug-in hybridních vozidel v červnu vzrostl o 24 % oproti loňskému roku, protože přechod na elektromobily si udržel dynamiku v Číně a Evropě, uvedla v úterý výzkumná společnost Rho Motion.
Prodej elektromobilů ve Spojených státech však v tomto měsíci poklesl o 1 % a podle Charlese Lestera, manažera dat společnosti Rho Motion, bude mít v letošním roce potíže s oživením, poté co prezident Donald Trump ve svém návrhu rozpočtu snížil daňové úlevy dříve, než se očekávalo.
Severní Amerika, která je rovněž zatížena zpomalením prodeje v Kanadě, poprvé zaostala za „zbylým světem“, který zahrnuje rozvíjející se trhy v jihovýchodní Asii a Jižní a Střední Americe, uvedl Lester.
PROČ JE TO DŮLEŽITÉ
Globální automobilky čelí 25% dovoznímu clu ve Spojených státech, druhém největším automobilovém trhu na světě, což mnoho z nich vedlo k tomu, že stáhly své prognózy pro rok 2025.
V Evropě by měly prodej elektromobilů v druhé polovině roku podpořit pobídky pro maloobchodní a flotilové zákazníky na klíčových trzích, jako je Německo a Španělsko, spolu s rostoucí dostupností levných elektromobilů.
Zatímco některé z nejúspěšnějších elektromobilů v segmentu malých vozidel vyrábějí evropské automobilky, jako jsou Volkswagen a Renault , ty od čínských značek, včetně BYD , získávají podíl na trhu na kontinentu a pohánějí růst na rozvíjejících se trzích, uvedl Lester.