Hyperkonkurence v čínském odvětví elektromobilů se přelívá na jeho největší asijský trh, Thajsko, kde menší hráči bojují o přežití v konkurenci dominantní společnosti BYD
Neta, jedna z prvních čínských značek elektromobilů, která v roce 2022 vstoupila na thajský trh, je příkladem automobilky, která se potýká s obtížemi při plnění požadavků náročného vládního programu pobídek zaměřeného na podporu výroby elektromobilů v Thajsku.
V rámci tohoto programu jsou automobilky osvobozeny od dovozních cel, ale jsou povinny v roce 2024 vyrovnat objem dovozu s domácí výrobou.
Automobilky se odvolaly na zpomalení prodeje a zpřísnění úvěrových podmínek a požádaly vládu o úpravu programu. Nedostatek výroby v roce 2024 byl převeden do letošního roku.
Neta uvedla, že není schopna vyrobit požadovaný počet automobilů na místě, a vláda proto pozastavila některé platby výrobci elektromobilů, uvedl úředník daňového úřadu Panupong Sriket, který minulý měsíc obdržel stížnost 18 thajských prodejců Neta, kteří se domáhají vrácení údajně nezaplacených dluhů ve výši přes 200 milionů bahtů
Stížnost, jejíž kopii Reuters prostudoval, také podrobně popisuje neuhrazené platby společnosti Neta související se slíbenou podporou na výstavbu showroomů a poprodejní servis.
„V září jsem přestal objednávat další vozy, protože jsem cítil, že něco není v pořádku,“ uvedl majitel prodejny Neta Saravut Khunpitiluck. „V současné době je žaluji.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky