Indický letecký úřad v březnu pokáral nízkonákladovou leteckou společnost Air India za to, že včas nevyměnila části motoru letadla Airbus A320, jak nařídila agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví, a za falšování záznamů, které měly dokázat, že pokyn byl splněn, jak vyplývá z vládního memoranda.
Air India Express v prohlášení pro agenturu Reuters uvedla, že indickému úřadu chybu přiznala a přijala „nápravná a preventivní opatření“.
Air India je od červnové havárie letadla Boeing (NYSE:BA) Dreamliner v Ahmadábádu, při které zahynulo všech 242 lidí na palubě, pod intenzivním dohledem. Nejhorší letecká katastrofa za posledních deset let je stále vyšetřována.
Problém s motorem letadla Airbus společnosti Air India Express byl nahlášen 18. března, několik měsíců před havárií. Regulační orgán však letos varoval také mateřskou společnost Air India za porušení pravidel pro provoz tří letadel Airbus s prošlou kontrolou únikových skluzů a v červnu ji varoval před „závažným porušením“ povinností pilotů ohledně pracovní doby.
Air India Express je dceřinou společností Air India, která je ve vlastnictví skupiny Tata Group. Má více než 115 letadel a létá do více než 50 destinací s 500 lety denně.
Evropská agentura pro bezpečnost letectví vydala v roce 2023 směrnici o letové způsobilosti, která se zabývá „potenciálně nebezpečným stavem“ motorů CFM International LEAP-1A a požaduje výměnu některých komponentů, jako jsou těsnění motorů a rotující části, s odůvodněním, že byly zjištěny některé výrobní vady.

Indický letecký úřad v březnu pokáral nízkonákladovou leteckou společnost Air India za to, že včas nevyměnila části motoru letadla Airbus A320, jak nařídila agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví, a za falšování záznamů, které měly dokázat, že pokyn byl splněn, jak vyplývá z vládního memoranda.
Air India Express v prohlášení pro agenturu Reuters uvedla, že indickému úřadu chybu přiznala a přijala „nápravná a preventivní opatření“.
Air India je od červnové havárie letadla Boeing Dreamliner v Ahmadábádu, při které zahynulo všech 242 lidí na palubě, pod intenzivním dohledem. Nejhorší letecká katastrofa za posledních deset let je stále vyšetřována.
Problém s motorem letadla Airbus společnosti Air India Express byl nahlášen 18. března, několik měsíců před havárií. Regulační orgán však letos varoval také mateřskou společnost Air India za porušení pravidel pro provoz tří letadel Airbus s prošlou kontrolou únikových skluzů a v červnu ji varoval před „závažným porušením“ povinností pilotů ohledně pracovní doby.
Air India Express je dceřinou společností Air India, která je ve vlastnictví skupiny Tata Group. Má více než 115 letadel a létá do více než 50 destinací s 500 lety denně.
Evropská agentura pro bezpečnost letectví vydala v roce 2023 směrnici o letové způsobilosti, která se zabývá „potenciálně nebezpečným stavem“ motorů CFM International LEAP-1A a požaduje výměnu některých komponentů, jako jsou těsnění motorů a rotující části, s odůvodněním, že byly zjištěny některé výrobní vady.