Automobilky nebudou pokutovány za nesplnění předpisů o spotřebě paliva platných od modelového roku 2022, a to na základě zákona, který tento měsíc podepsal prezident Donald Trump, uvedly americké regulační orgány.
Daňový a rozpočtový zákon schválený Trumpem ruší pokuty za nesplnění předpisů o průměrné spotřebě paliva pro podniky, které byly zavedeny energetickým zákonem z roku 1975.
Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) v dopise automobilkám, který viděla agentura Reuters, uvedl, že pracuje na přehodnocení pravidel pro spotřebu paliva. Toto rozhodnutí je jedním z řady opatření, která Washington přijal, aby automobilkám usnadnil výrobu vozidel s benzínovým pohonem a zvýšil náklady na prodej elektromobilů.
V loňském roce zaplatila společnost Stellantis (NYSE:STLA), mateřská společnost Chrysleru, 190,7 milionu dolarů v občanskoprávních pokutách za nesplnění amerických požadavků na spotřebu paliva pro roky 2019 a 2020, poté co v letech 2016 až 2019 zaplatila téměř 400 milionů dolarů v pokutách. GM již dříve zaplatila 128,2 milionu dolarů v pokutách za roky 2016 a 2017.
Trump minulý měsíc podepsal usnesení o nesouhlasu podle zákona o přezkumu Kongresu, které zakazuje kalifornský plán ukončit do roku 2035 prodej vozidel poháněných výhradně benzínem.
V loňském roce společnost Tesla (NASDAQ:TSLA) uvedla, že získala 2,8 miliardy dolarů globálních příjmů z regulačních kreditů, které získává prodejem elektromobilů s nulovými emisemi a prodejem jiným automobilkám, které se snaží splnit cíle v oblasti emisí vozidel.
Republikánský senátor Bernie Moreno z Ohia uvedl, že náklady, které automobilky zaplatily společnosti Tesla za dodržení předpisů, jsou „pobuřující“.
Automobilky nebudou pokutovány za nesplnění předpisů o spotřebě paliva platných od modelového roku 2022, a to na základě zákona, který tento měsíc podepsal prezident Donald Trump, uvedly americké regulační orgány.
Daňový a rozpočtový zákon schválený Trumpem ruší pokuty za nesplnění předpisů o průměrné spotřebě paliva pro podniky, které byly zavedeny energetickým zákonem z roku 1975.
Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu v dopise automobilkám, který viděla agentura Reuters, uvedl, že pracuje na přehodnocení pravidel pro spotřebu paliva. Toto rozhodnutí je jedním z řady opatření, která Washington přijal, aby automobilkám usnadnil výrobu vozidel s benzínovým pohonem a zvýšil náklady na prodej elektromobilů.
V loňském roce zaplatila společnost Stellantis , mateřská společnost Chrysleru, 190,7 milionu dolarů v občanskoprávních pokutách za nesplnění amerických požadavků na spotřebu paliva pro roky 2019 a 2020, poté co v letech 2016 až 2019 zaplatila téměř 400 milionů dolarů v pokutách. GM již dříve zaplatila 128,2 milionu dolarů v pokutách za roky 2016 a 2017.
Trump minulý měsíc podepsal usnesení o nesouhlasu podle zákona o přezkumu Kongresu, které zakazuje kalifornský plán ukončit do roku 2035 prodej vozidel poháněných výhradně benzínem.
V loňském roce společnost Tesla uvedla, že získala 2,8 miliardy dolarů globálních příjmů z regulačních kreditů, které získává prodejem elektromobilů s nulovými emisemi a prodejem jiným automobilkám, které se snaží splnit cíle v oblasti emisí vozidel.
Republikánský senátor Bernie Moreno z Ohia uvedl, že náklady, které automobilky zaplatily společnosti Tesla za dodržení předpisů, jsou „pobuřující“.