Výrobce náplastí Band-Aid a Tylenolu Kenvue (NYSE:KVUE) propustil svého generálního ředitele Thibauta Mongona, oznámila v pondělí společnost zabývající se spotřebitelským zdravím. Podle některých investorů se jedná o první krok k případnému prodeji celé společnosti nebo jejích částí.
Kenvue rovněž uvedla, že pokračuje přezkum strategických alternativ. Společnost byla v letošním roce považována za akviziční cíl, protože čelila rostoucímu tlaku investorů, aby zlepšila své výsledky nebo zvážila prodej.
Kenvue jmenovala dočasným generálním ředitelem ředitele Kirka Perryho, zatímco Mongon odstoupil také z představenstva. Perry, který 23 let pracoval ve společnosti Procter & Gamble (NYSE:PG), naposledy působil jako generální ředitel technologické a datové analytické společnosti Circana.
„Jmenování Perryho zvyšuje šanci na prodej části nebo celého portfolia,“ uvedla analytička Canaccord Genuity Susan Anderson.
Cena akcií společnosti v pondělí pomalu stoupla o 2,25 % poté, co se v ranním obchodování potýkala s obtížemi, protože někteří investoři uvedli, že tuto zprávu využili jako důvod k likvidaci pozic. Jiní byli povzbuzeni zprávou o strategickém přezkumu, o který mnozí z nich dlouho usilovali.
Podle regulátorů byli aktivističtí investoři Third Point a Toms Capital na začátku roku velkými kupci akcií, přičemž Toms konkrétně tlačil na prodej. Kenvue v březnu urovnal spor s aktivistickým investorem Starboard Value a jmenoval svého generálního ředitele Jeffreyho Smithe do představenstva.
Společnost Kenvue, která se v roce 2023 oddělila od Johnson & Johnson (NYSE:JNJ), se snaží posílit ziskovost, zejména ve své ztrátové divizi péče o pleť a krásu, která zahrnuje značky jako Neutrogena a Aveeno.
„Tato změna ve vedení pro nás (a pravděpodobně i pro mnoho investorů) není překvapením, vzhledem k fundamentální výkonnosti společnosti,“ uvedl analytik RBC Capital Markets Nik Modi a dodal, že nyní se jeví jako pravděpodobnější odprodej značky.
Společnost uvedla, že zřídila strategický revizní výbor, kterému poradí investiční banka Centerview Partners a poradenská firma McKinsey, aby zvážil zjednodušení portfolia a možné odprodeje.
Společnost již v červnu podle agentury Reuters zvažovala prodej některých svých vedlejších značek v oblasti péče o pleť a krásu.
Výrobce náplastí Band-Aid a Tylenolu Kenvue propustil svého generálního ředitele Thibauta Mongona, oznámila v pondělí společnost zabývající se spotřebitelským zdravím. Podle některých investorů se jedná o první krok k případnému prodeji celé společnosti nebo jejích částí.
Kenvue rovněž uvedla, že pokračuje přezkum strategických alternativ. Společnost byla v letošním roce považována za akviziční cíl, protože čelila rostoucímu tlaku investorů, aby zlepšila své výsledky nebo zvážila prodej.
Kenvue jmenovala dočasným generálním ředitelem ředitele Kirka Perryho, zatímco Mongon odstoupil také z představenstva. Perry, který 23 let pracoval ve společnosti Procter & Gamble , naposledy působil jako generální ředitel technologické a datové analytické společnosti Circana.
„Jmenování Perryho zvyšuje šanci na prodej části nebo celého portfolia,“ uvedla analytička Canaccord Genuity Susan Anderson.
Cena akcií společnosti v pondělí pomalu stoupla o 2,25 % poté, co se v ranním obchodování potýkala s obtížemi, protože někteří investoři uvedli, že tuto zprávu využili jako důvod k likvidaci pozic. Jiní byli povzbuzeni zprávou o strategickém přezkumu, o který mnozí z nich dlouho usilovali.
Podle regulátorů byli aktivističtí investoři Third Point a Toms Capital na začátku roku velkými kupci akcií, přičemž Toms konkrétně tlačil na prodej. Kenvue v březnu urovnal spor s aktivistickým investorem Starboard Value a jmenoval svého generálního ředitele Jeffreyho Smithe do představenstva.
Společnost Kenvue, která se v roce 2023 oddělila od Johnson & Johnson , se snaží posílit ziskovost, zejména ve své ztrátové divizi péče o pleť a krásu, která zahrnuje značky jako Neutrogena a Aveeno.
„Tato změna ve vedení pro nás není překvapením, vzhledem k fundamentální výkonnosti společnosti,“ uvedl analytik RBC Capital Markets Nik Modi a dodal, že nyní se jeví jako pravděpodobnější odprodej značky.
Společnost uvedla, že zřídila strategický revizní výbor, kterému poradí investiční banka Centerview Partners a poradenská firma McKinsey, aby zvážil zjednodušení portfolia a možné odprodeje.
Společnost již v červnu podle agentury Reuters zvažovala prodej některých svých vedlejších značek v oblasti péče o pleť a krásu.