Figma (FIG) hlásí 41% růst tržeb na 249,6 milionu USD
Akcie po výsledcích klesly o více než 12 %
Analytici oceňují inovace, ale upozorňují na vysoké ocenění
Výsledky ukázaly solidní růst, avšak akcie po uzavření trhu ztratily více než 12 %. Přestože firma zaznamenala 41% meziroční nárůst tržeb na 249,6 milionu dolarů, což odpovídalo očekávání analytiků FactSet, investoři zůstali opatrní.
Generální ředitel Dylan Field ve svém vyjádření zdůraznil, že design je dnes důležitější než kdy jindy a že Figma(FIG) chce dál stavět na svých silných stránkách a pomáhat definovat novou éru digitálních produktů. Očekávání Wall Street byla po úspěšném IPO mimořádně vysoká a i když firma čísla doručila, zdá se, že investoři chtěli vidět ještě více.
Výhled na třetí čtvrtletí počítá s tržbami v rozmezí 263 až 265 milionů dolarů, což by znamenalo meziroční růst o 33 %. Dolní hranice odhadu je přitom o něco výše, než činil konsensus FactSetu na úrovni 262 milionů dolarů. Přesto to nestačilo k udržení růstové dynamiky ceny akcií.
Zdroj: Getty Images
IPO a růstová očekávání nastavila vysokou laťku
Figma vstoupila na trh 31. července s cenou 33 dolarů za akcii a od té doby vzrostla až o 250 %. IPO přineslo společnosti více než 1,2 miliardy dolarů a z pohledu investorů šlo o jeden z nejúspěšnějších vstupů na burzu posledních let. Díky prudkému růstu hodnoty se však zvýšila i laťka očekávání – a právě to se nyní ukazuje jako klíčový problém.
Společnost má v současnosti tržní kapitalizaci kolem 32 miliard dolarů. Z 11 analytiků sledovaných FactSetem čtyři doporučují akcie koupit, zbytek je zastáncem strategie držet. To naznačuje, že trh zatím nevěří v krátkodobý růstový potenciál a raději čeká na další potvrzení dlouhodobých trendů.
Je třeba připomenout, že americká společnost Adobe(ADBE) se již v roce 2022 pokusila Figma koupit. Hodnota transakce tehdy dosahovala 20 miliard dolarů, ale kvůli regulačním problémům byla v prosinci 2023 zrušena. Tento neúspěch na jedné straně posílil nezávislost Figmy, ale na straně druhé ukázal, jak velký význam má její produkt pro celý trh designového softwaru.
Významnou roli v hodnocení Figmy hraje její rychlý růst a schopnost inovovat. Analytici Morgan Stanley zahájili v minulém týdnu pokrytí akcií s cílovou cenou 80 dolarů. Elizabeth Porter označila Figma za firmu s jasným vedoucím postavením na trhu a solidní jednotkovou ekonomikou. Přesto její tým upozornil, že při současném ocenění – s poměrem podnikové hodnoty k tržbám (EV/sales) přesahujícím 35x – už velká část optimismu investorů může být v ceně akcií započítána.
Jinými slovy, aby Figma dál ospravedlňovala svou valuaci, bude muset konzistentně inovovat a udržet si vysokou dynamiku růstu. To nemusí být snadné, zejména v prostředí, kde investoři začínají zohledňovat rizika spojená s celkovým ekonomickým cyklem i náročnou konkurencí na trhu digitálních nástrojů.
FIG
Figma, Inc.
NYSE
$55.72
$12.41
18.22%
Výhled do budoucna a výzvy pro investory
Figma má nepochybně silnou značku a unikátní produkt, který si našel pevné místo v portfoliích velkých firem i menších designérských týmů po celém světě. Její obchodní model založený na předplatném přináší stabilní cash flow a vysokou míru opakujících se výnosů. Přesto je pro investory zásadní otázkou, zda dokáže růstové tempo udržet i v dalších letech.
Pokud by se růst skutečně ustálil kolem 30 až 40 % ročně, firma má šanci stát se jedním z lídrů technologického sektoru v oblasti designu. Jak ale ukázala poslední reakce trhu, investoři chtějí jasné důkazy o tom, že růst není jen krátkodobý efekt spojený s expanzí po IPO.
Z pohledu dlouhodobého investora mohou současné výkyvy v ceně představovat příležitost, pokud věří v pokračující inovace a expanzi Figmy. Na druhou stranu je třeba počítat s vysokou volatilitou a rizikem, že tržní očekávání předběhnou reálný výkon společnosti.
Zdroj: Getty Images
Výsledky ukázaly solidní růst, avšak akcie po uzavření trhu ztratily více než 12 %. Přestože firma zaznamenala 41% meziroční nárůst tržeb na 249,6 milionu dolarů, což odpovídalo očekávání analytiků FactSet, investoři zůstali opatrní.Generální ředitel Dylan Field ve svém vyjádření zdůraznil, že design je dnes důležitější než kdy jindy a že Figma chce dál stavět na svých silných stránkách a pomáhat definovat novou éru digitálních produktů. Očekávání Wall Street byla po úspěšném IPO mimořádně vysoká a i když firma čísla doručila, zdá se, že investoři chtěli vidět ještě více.Výhled na třetí čtvrtletí počítá s tržbami v rozmezí 263 až 265 milionů dolarů, což by znamenalo meziroční růst o 33 %. Dolní hranice odhadu je přitom o něco výše, než činil konsensus FactSetu na úrovni 262 milionů dolarů. Přesto to nestačilo k udržení růstové dynamiky ceny akcií.IPO a růstová očekávání nastavila vysokou laťkuFigma vstoupila na trh 31. července s cenou 33 dolarů za akcii a od té doby vzrostla až o 250 %. IPO přineslo společnosti více než 1,2 miliardy dolarů a z pohledu investorů šlo o jeden z nejúspěšnějších vstupů na burzu posledních let. Díky prudkému růstu hodnoty se však zvýšila i laťka očekávání – a právě to se nyní ukazuje jako klíčový problém.Společnost má v současnosti tržní kapitalizaci kolem 32 miliard dolarů. Z 11 analytiků sledovaných FactSetem čtyři doporučují akcie koupit, zbytek je zastáncem strategie držet. To naznačuje, že trh zatím nevěří v krátkodobý růstový potenciál a raději čeká na další potvrzení dlouhodobých trendů.Je třeba připomenout, že americká společnost Adobe se již v roce 2022 pokusila Figma koupit. Hodnota transakce tehdy dosahovala 20 miliard dolarů, ale kvůli regulačním problémům byla v prosinci 2023 zrušena. Tento neúspěch na jedné straně posílil nezávislost Figmy, ale na straně druhé ukázal, jak velký význam má její produkt pro celý trh designového softwaru. Chcete využít této příležitosti?Silná pozice na trhu, ale náročné oceněníVýznamnou roli v hodnocení Figmy hraje její rychlý růst a schopnost inovovat. Analytici Morgan Stanley zahájili v minulém týdnu pokrytí akcií s cílovou cenou 80 dolarů. Elizabeth Porter označila Figma za firmu s jasným vedoucím postavením na trhu a solidní jednotkovou ekonomikou. Přesto její tým upozornil, že při současném ocenění – s poměrem podnikové hodnoty k tržbám přesahujícím 35x – už velká část optimismu investorů může být v ceně akcií započítána.Jinými slovy, aby Figma dál ospravedlňovala svou valuaci, bude muset konzistentně inovovat a udržet si vysokou dynamiku růstu. To nemusí být snadné, zejména v prostředí, kde investoři začínají zohledňovat rizika spojená s celkovým ekonomickým cyklem i náročnou konkurencí na trhu digitálních nástrojů. Výhled do budoucna a výzvy pro investoryFigma má nepochybně silnou značku a unikátní produkt, který si našel pevné místo v portfoliích velkých firem i menších designérských týmů po celém světě. Její obchodní model založený na předplatném přináší stabilní cash flow a vysokou míru opakujících se výnosů. Přesto je pro investory zásadní otázkou, zda dokáže růstové tempo udržet i v dalších letech.Pokud by se růst skutečně ustálil kolem 30 až 40 % ročně, firma má šanci stát se jedním z lídrů technologického sektoru v oblasti designu. Jak ale ukázala poslední reakce trhu, investoři chtějí jasné důkazy o tom, že růst není jen krátkodobý efekt spojený s expanzí po IPO.Z pohledu dlouhodobého investora mohou současné výkyvy v ceně představovat příležitost, pokud věří v pokračující inovace a expanzi Figmy. Na druhou stranu je třeba počítat s vysokou volatilitou a rizikem, že tržní očekávání předběhnou reálný výkon společnosti.