CEO Frontier Airlines, Barry Biffle, oznámil na konferenci v New Yorku, že model ultra nízkonákladového leteckého dopravce je stále životaschopný a může se osvědčit i ve světě neustálých změn na trhu. Tato agentura, která sídlí v Denveru, se zaměřuje na expanzi v oblastech, kde došlo k oslabení konkurence, zejména po bankrotu Spirit Airlines, jež se ocitly ve finančních potížích již podruhé v tomto roce.
Od konce srpna Frontier oznámila 42 nových tras, kterými se snaží obsadit prázdná místa na trhu, jež zanechal Spirit. Biffle uvedl, že náklady pro ultra nízkonákladové dopravce se stále zvyšují, a tím se model stává výhodnějším.
Biffle varoval, že za následující rok a dva by mělo dojít k poklesu počtu sedadel v odvětví, což se dotkne nejen těchto aerolinek, ale i tradičních dopravců. Vyhlídky na pokles kapacity oznámené pro čtvrté čtvrtletí činí 3,7 %, přičemž Spirit hraje klíčovou roli v tomto snížení.
United Airlines CEO, Scott Kirby, však opakovaně kritizoval model nízkonákladových aerolinek, označujíc ho za „interesantní experiment“, který selhal. Biffle odpověděl, že zákazníci Frontier nejsou lidé, kteří by se dobrovolně přesunuli z United, ale spíše ti, kteří by jinak neletěli vůbec.
Spolu s tím, že Frontier očekává horší než předpokládanou ztrátu za aktuální čtvrtletí, plánuje zavést první třídu začátkem roku 2026 a zdvojnásobit své příjmy z věrnostního programu na 6 dolarů na pasažéra do příštího roku.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky