Automobilky se spojily, aby se vyhnuly vysokým pokutám za emise skleníkových plynů v Evropské unii, které by mohly dosáhnout až 15 miliard eur (17,5 miliardy dolarů). Pokuty se vztahují na úrovně emisí oxidu uhličitého v roce 2025, přičemž Evropská komise přistoupila na možnost zohlednit průměr emisí během období 2025-2027.
V rámci těchto aliancí vznikla řada důležitých partnerství. Například Mazda vytvořila v říjnu alianci se Changan Mazda Automobile a zároveň se připojila k alianci kolem Tesly. Nissan navázal spolupráci s čínským výrobcem BYD, zatímco KG Mobility a Xpeng uzavřely partnerství na konci září.
Tesla, která v lednu 2025 vytvořila alianci se společnostmi jako Stellantis, Toyota, Ford, a dalšími, je viděna jako klíčový hráč ve snaze automobilky snížit emise. Také Mercedes a Volvo se připojily k této alianci, což odráží snahu o společný postup proti regulacím.
Podle analytiků z AlixPartners tvořily elektromobily v loňském roce 12% prodeje lehkých vozidel v Evropě a do konce letošního roku vzrostou na 15%. Očekává se, že jejich podíl vzroste na 24% do roku 2027 a na 40% do konce dekády.
Chcete využít této příležitosti?
Automobilky se spojily, aby se vyhnuly vysokým pokutám za emise skleníkových plynů v Evropské unii, které by mohly dosáhnout až 15 miliard eur . Pokuty se vztahují na úrovně emisí oxidu uhličitého v roce 2025, přičemž Evropská komise přistoupila na možnost zohlednit průměr emisí během období 2025-2027.
V rámci těchto aliancí vznikla řada důležitých partnerství. Například Mazda vytvořila v říjnu alianci se Changan Mazda Automobile a zároveň se připojila k alianci kolem Tesly. Nissan navázal spolupráci s čínským výrobcem BYD, zatímco KG Mobility a Xpeng uzavřely partnerství na konci září.
Tesla, která v lednu 2025 vytvořila alianci se společnostmi jako Stellantis, Toyota, Ford, a dalšími, je viděna jako klíčový hráč ve snaze automobilky snížit emise. Také Mercedes a Volvo se připojily k této alianci, což odráží snahu o společný postup proti regulacím.
Podle analytiků z AlixPartners tvořily elektromobily v loňském roce 12% prodeje lehkých vozidel v Evropě a do konce letošního roku vzrostou na 15%. Očekává se, že jejich podíl vzroste na 24% do roku 2027 a na 40% do konce dekády.Chcete využít této příležitosti?