Sikorsky, dceřiná společnost Lockheed Martin, úspěšně přepracovala helikoptéru UH-60L Black Hawk na autonomní bezpilotní letadlo známé jako S-70UAS U-Hawk. Tento projekt byl dokončen během 10 měsíců a byl poprvé představen na výstavě Association of the United States Army.
Nový U-Hawk disponuje o 25% větším nákladovým prostorem než standardní Black Hawk, což umožňuje převoz delšího nákladu jako například raket. Kromě toho má schopnost přijímat nepilotované pozemní vozidla a poskytnout tak mnohem širší spektrum misí.
„Sikorsky inovuje řešení 21. století tím, že transformuje UH-60L Black Hawky na plně autonomní platformu,“ uvedl Rich Benton, viceprezident a generální ředitel společnosti Sikorsky. Projekt přechodu od konceptu k prototypu byl realizován za méně než jeden rok a lze ho rychle a cenově dostupně replikovat.
U-Hawk může přepravovat až čtyři modulární kontejnery a je schopen samostatně operovat na vzdálenost přes 1,600 námořních mil nebo zůstat v činnosti po dobu až 14 hodin bez nutnosti tankování. Tento autonomní systém je řízen pomocí tabletu, který operátorovi umožňuje plnou kontrolu nad letem.
Chcete využít této příležitosti?
Počítačový systém MATRIX zajišťuje automatizované plánování letů a bezpečné navigace pomocí kamer, senzorů a algoritmů. Podle Igora Cherepinského, ředitele Sikorsky Innovations, U-Hawk představuje nákladově efektivní řešení s nižšími provozními a údržbovými náklady, díky shodě se stávající flotilou UH-60.
První let U-Hawk je plánován na rok 2026.
Sikorsky, dceřiná společnost Lockheed Martin, úspěšně přepracovala helikoptéru UH-60L Black Hawk na autonomní bezpilotní letadlo známé jako S-70UAS U-Hawk. Tento projekt byl dokončen během 10 měsíců a byl poprvé představen na výstavě Association of the United States Army.
Nový U-Hawk disponuje o 25% větším nákladovým prostorem než standardní Black Hawk, což umožňuje převoz delšího nákladu jako například raket. Kromě toho má schopnost přijímat nepilotované pozemní vozidla a poskytnout tak mnohem širší spektrum misí.
„Sikorsky inovuje řešení 21. století tím, že transformuje UH-60L Black Hawky na plně autonomní platformu,“ uvedl Rich Benton, viceprezident a generální ředitel společnosti Sikorsky. Projekt přechodu od konceptu k prototypu byl realizován za méně než jeden rok a lze ho rychle a cenově dostupně replikovat.
U-Hawk může přepravovat až čtyři modulární kontejnery a je schopen samostatně operovat na vzdálenost přes 1,600 námořních mil nebo zůstat v činnosti po dobu až 14 hodin bez nutnosti tankování. Tento autonomní systém je řízen pomocí tabletu, který operátorovi umožňuje plnou kontrolu nad letem.Chcete využít této příležitosti?
Počítačový systém MATRIX zajišťuje automatizované plánování letů a bezpečné navigace pomocí kamer, senzorů a algoritmů. Podle Igora Cherepinského, ředitele Sikorsky Innovations, U-Hawk představuje nákladově efektivní řešení s nižšími provozními a údržbovými náklady, díky shodě se stávající flotilou UH-60.
První let U-Hawk je plánován na rok 2026.
