V září 2025, britské maloobchodní výdaje vzrostly pouze o 2,3% ve srovnání s předchozím rokem, což představuje nejnižší nárůst za poslední čtyři měsíce. Tento pokles je reakcí na nejistotu před plánovaným rozpočtem ministryně financí Rachel Reeves, který by měl být představen v příštím měsíci, a na růst nákladů na energie, který brzdí spotřebitele.
Dle zprávy britské maloobchodní asociace (BRC) jdou výdaje na nezbytné zboží dolů o 2,6% a růst výdajů na nezbytné položky je nejslabší za posledních 15 měsíců, s nárůstem pouze 0,2%.
Helen Dickinson, generální ředitelka BRC, poznamenala, že rostoucí inflace a „potenciálně zdaněný rozpočet“ se odrážejí na myslích mnoha domácností, které plánují své vánoční výdaje. „Obchodníci čelí obtížným rozhodnutím ohledně investic a najímání zaměstnanců v období konce roku,“ dodává.
Zpráva společnosti Barclays ukazuje, že výdaje na debetních a kreditních kartách klesly o 0,7%, zatímco důvěra v domácnost dosáhla čtyřletého maxima při 78%. Přesto téměř polovina dotázaných změní své výdajové návyky v očekávání rozpočtu.
Chcete využít této příležitosti?
První data z průzkumu, který se uskutečnil mezi 2 000 lidmi na konci září, ukazují, že třetina spotřebitelů začíná šetřit na vánoční nákupy. Firmy se tak dostávají do složité situace, kdy musí řešit investice a expanze v nejistém ekonomickém prostředí.
Podle těchto indikátorů se očekává, že rozpočet a pokyny vlády budou mít zásadní vliv na spotřebitelství a celkové hospodářství v nadcházejících měsících.
V září 2025, britské maloobchodní výdaje vzrostly pouze o 2,3% ve srovnání s předchozím rokem, což představuje nejnižší nárůst za poslední čtyři měsíce. Tento pokles je reakcí na nejistotu před plánovaným rozpočtem ministryně financí Rachel Reeves, který by měl být představen v příštím měsíci, a na růst nákladů na energie, který brzdí spotřebitele.
Dle zprávy britské maloobchodní asociace jdou výdaje na nezbytné zboží dolů o 2,6% a růst výdajů na nezbytné položky je nejslabší za posledních 15 měsíců, s nárůstem pouze 0,2%.
Helen Dickinson, generální ředitelka BRC, poznamenala, že rostoucí inflace a „potenciálně zdaněný rozpočet“ se odrážejí na myslích mnoha domácností, které plánují své vánoční výdaje. „Obchodníci čelí obtížným rozhodnutím ohledně investic a najímání zaměstnanců v období konce roku,“ dodává.
Zpráva společnosti Barclays ukazuje, že výdaje na debetních a kreditních kartách klesly o 0,7%, zatímco důvěra v domácnost dosáhla čtyřletého maxima při 78%. Přesto téměř polovina dotázaných změní své výdajové návyky v očekávání rozpočtu.Chcete využít této příležitosti?
První data z průzkumu, který se uskutečnil mezi 2 000 lidmi na konci září, ukazují, že třetina spotřebitelů začíná šetřit na vánoční nákupy. Firmy se tak dostávají do složité situace, kdy musí řešit investice a expanze v nejistém ekonomickém prostředí.
Podle těchto indikátorů se očekává, že rozpočet a pokyny vlády budou mít zásadní vliv na spotřebitelství a celkové hospodářství v nadcházejících měsících.