Čínská automobilka BYD, největší výrobce automobilů v Číně, ve středu zahájila prodej svých elektrických vozidel (EV) v Argentině. Tento krok následuje po zrušení dovozních cel na elektrická a hybridní vozidla, což posiluje její rychle rostoucí přítomnost v jižní Americe.
Mezi nabízené modely patří elektrické SUV Yuan Pro, plug-in hybridní SUV Song Pro a elektrický Dolphin Mini. Ceny těchto modelů začínají pod 16 000 dolary před daněmi a poplatky, což je výhodné díky nové vládní politice Argentiny, která umožňuje dovoz až 50 000 elektrických a hybridních vozidel bez cel do roku 2026.
Argentina očekává dovoz 40 000 elektrických a hybridních vozidel do konce ledna, což představuje velký posun v oblasti elektromobility, jelikož obvykle rostou náklady na dovoz vozidel vyrobených mimo mercosurskou obchodní zónu.
Podle Stephena Denga, manažera BYD pro Argentinu, má BYD aktuálně možnost dovážet zhruba 7 800 elektrických a hybridních vozů. „Vidíme skvělý potenciál pro rozvoj elektromobility v Argentině,“ uvedl Deng, a označil novou politiku za „ohromnou příležitost“.
Chcete využít této příležitosti?
Felipe Munoz, globální automobilový analytik v JATO Dynamics, vyjádřil optimismus ohledně budoucího vývoje prodeje elektrických vozidel v Argentině, přičemž poznamenal, že zahraniční výrobci, zejména nízkonákladoví čínští výrobci, jako je BYD, budou pravděpodobně těžit z této nové dovozní politiky.
Argentina, která je druhým největším automobilovým trhem v Jižní Americe po Brazílii, má zároveň nejmenší penetraci elektromobilů v regionu. Od ledna do srpna 2025 bylo prodáno pouze 486 elektrických vozidel z celkového počtu 421 000 nových automobilů.
Čínská automobilka BYD, největší výrobce automobilů v Číně, ve středu zahájila prodej svých elektrických vozidel v Argentině. Tento krok následuje po zrušení dovozních cel na elektrická a hybridní vozidla, což posiluje její rychle rostoucí přítomnost v jižní Americe.
Mezi nabízené modely patří elektrické SUV Yuan Pro, plug-in hybridní SUV Song Pro a elektrický Dolphin Mini. Ceny těchto modelů začínají pod 16 000 dolary před daněmi a poplatky, což je výhodné díky nové vládní politice Argentiny, která umožňuje dovoz až 50 000 elektrických a hybridních vozidel bez cel do roku 2026.
Argentina očekává dovoz 40 000 elektrických a hybridních vozidel do konce ledna, což představuje velký posun v oblasti elektromobility, jelikož obvykle rostou náklady na dovoz vozidel vyrobených mimo mercosurskou obchodní zónu.
Podle Stephena Denga, manažera BYD pro Argentinu, má BYD aktuálně možnost dovážet zhruba 7 800 elektrických a hybridních vozů. „Vidíme skvělý potenciál pro rozvoj elektromobility v Argentině,“ uvedl Deng, a označil novou politiku za „ohromnou příležitost“.Chcete využít této příležitosti?
Felipe Munoz, globální automobilový analytik v JATO Dynamics, vyjádřil optimismus ohledně budoucího vývoje prodeje elektrických vozidel v Argentině, přičemž poznamenal, že zahraniční výrobci, zejména nízkonákladoví čínští výrobci, jako je BYD, budou pravděpodobně těžit z této nové dovozní politiky.
Argentina, která je druhým největším automobilovým trhem v Jižní Americe po Brazílii, má zároveň nejmenší penetraci elektromobilů v regionu. Od ledna do srpna 2025 bylo prodáno pouze 486 elektrických vozidel z celkového počtu 421 000 nových automobilů.