Colgate-Palmolive dnes oznámila snížení svého ročního očekávání tržeb, což naznačuje, že zvyšující se ekonomická nejistota vede k poklesu spotřeby dražších výrobků i v kategoriích osobní péče. Společnost, známá svými výrobky jako zubní pasta Colgate a mýdlo Palmolive, v posledních čtvrtletích zvyšovala ceny, což vedlo spotřebitele k hledání levnějších alternativ.
V třetím čtvrtletí se ceny v průměru zvýšily o 2,3%, avšak objem prodeje poklesl o 1,9% ve srovnání s předchozím rokem. Generální ředitel Noel Wallace uvedl, že spotřebitelé v Severní Americe zůstávají relativně slabí, a dodal, že poptávka po produktech domácí péče byla v září slabší, než se očekávalo.
Společnost také pocítila tlak v Kanadě z důvodu hnutí „Kupujte kanadské“, stejně jako oslabující poptávku v dalších regionech, včetně Kolumbie, Střední Ameriky a Indie. Colgate odhaduje, že náklady související s clem na dovážené suroviny, jako jsou vitamíny a aminokyseliny, dosáhnou přibližně 75 milionů dolarů.
Ve snaze čelit silné konkurenci levnějších značek soukromých štítků zvýšila Colgate své reklamní a marketingové aktivity. Vzhledem k rostoucím nákladům na suroviny se čtvrtletní upravená hrubá marže zisku snížila o 190 bazických bodů na 59,4%.
V kontrastu s Colgate-Palmolive, společnost Procter & Gamble vykázala pozitivní čtvrtletní výsledky díky pokračující ochotě spotřebitelů platit vyšší ceny za produkty v oblasti krásy a péče o vlasy.
Ačkoliv Colgate-Palmolive nyní očekává roční organický růst tržeb na 1% až 2%, původně se domnívala, že by to mohlo být v rozmezí 2% až 4%. Akcie společnosti se na počátku obchodování mírně snížily.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























