Hilton (HLT) zveřejní výsledky za třetí čtvrtletí 22. října s očekávaným ziskem 2,04 USD na akcii
Společnost pokračuje v růstu díky vyšším franšízovým a licenčním poplatkům
Akcie Hiltonu posílily o 11,9 % za poslední rok
Spravuje, vlastní, pronajímá a franšízuje hotely napříč širokým spektrem kategorií – od luxusních resortů po ekonomické hotely. Její portfolio zahrnuje známé značky včetně Waldorf Astoria, Conrad, DoubleTree či Hampton, které pokrývají segmenty od prémiového až po dostupné ubytování.
Společnost s tržní kapitalizací zhruba 60,4 miliardy dolarů se připravuje na zveřejnění finančních výsledků za třetí čtvrtletí roku 2025, které má představit 22. října před otevřením amerických trhů. Očekávání investorů i analytiků jsou pozitivní – Hilton(HLT) si dlouhodobě drží stabilní růst a pravidelně překonává prognózy Wall Streetu.
Zdroj: Shutterstock
Očekávaný růst zisku i silná výkonnost v předchozích čtvrtletích
Analytici předpokládají, že Hilton za třetí čtvrtletí vykáže zisk 2,04 USD na akcii, což představuje meziroční nárůst o 6,3 % oproti 1,92 USD ve stejném období loňského roku. Tato očekávání vycházejí z trendu, kdy společnost v posledních čtyřech čtvrtletích konzistentně překonala odhady analytiků.
Ve druhém čtvrtletí letošního roku Hilton reportoval upravený zisk 2,20 USD na akcii, což bylo o 7,8 % více, než očekával konsensus trhu. Celkové tržby za toto období dosáhly 3,1 miliardy dolarů, což znamenalo meziroční růst o 6,3 %, přičemž upravený EBITDA(zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) vzrostl o 9,9 % na 1 miliardu dolarů.
Za tímto výkonem stál především růst franšízových a licenčních poplatků, které tvoří klíčovou složku ziskovosti společnosti. Hilton těží z rozšiřování sítě partnerských hotelů, díky čemuž zvyšuje výnosy bez nutnosti masivních kapitálových investic.
Navzdory pozitivním číslům však akcie po zveřejnění výsledků klesly o 2,6 %. Trh reagoval na mírné oslabení srovnatelného výnosu na dostupný pokoj (RevPAR), které bylo způsobeno nižší obsazeností napříč některými regiony. Tento pokles byl ale podle analytiků spíše dočasný a nesignalizuje strukturální problém.
Hilton si udržuje silnou pozici i v dlouhodobém horizontu. Pro aktuální fiskální rok, který skončí v prosinci, očekávají analytici zisk 7,96 USD na akcii, tedy růst o 11,8 % oproti 7,12 USD z roku 2024. Výhled pro fiskální rok 2026 je ještě optimističtější – odhadovaný zisk 9,04 USD na akcii představuje meziroční růst o 13,6 %.
Akcie Hiltonu za posledních 12 měsíců posílily o 11,9 %, což sice zaostává za výkonností širšího trhu – index S&P 500 vzrostl o 17,6 % a Consumer Discretionary Select Sector SPDR Fund (XLY) o 21 % – nicméně růst je stále solidní a potvrzuje stabilní důvěru investorů.
Z pohledu valuace zůstává Hilton atraktivní díky své silné schopnosti generovat volné cash flow, stabilnímu modelu založenému na franšízách a rozmanitému geografickému pokrytí. To umožňuje společnosti vyrovnávat regionální výkyvy v poptávce a držet si vysoké marže i v prostředí vyšších provozních nákladů.
Výhled analytiků: mírně pozitivní sentiment přetrvává
Wall Street vnímá Hilton jako jednu z nejkvalitnějších společností v sektoru cestovního ruchu a pohostinství. Z celkem 23 analytiků sledujících akcii jich osm doporučuje „Strong Buy“, tři „Moderate Buy“ a dvanáct „Hold“.
Konsensuální cílová cena akcie činí 280,69 USD, což představuje potenciální nárůst o přibližně 8,4 % oproti současné úrovni. Analytici zdůrazňují, že i přes mírný pokles v RevPAR má Hilton silné předpoklady k dalšímu růstu díky stabilní poptávce po cestování, rozšiřování značek a důsledné optimalizaci nákladů.
Společnost rovněž těží z oživení v segmentu firemních a konferenčních akcí, který se po pandemických letech postupně vrací na úroveň před rokem 2020. Kromě toho se Hilton soustředí na expanzi v rychle rostoucích regionech Asie a Středního východu, kde poptávka po prémiovém ubytování nadále roste.
Z dlouhodobého hlediska zůstává Hilton ve výhodné pozici díky svému globálnímu rozsahu, silnému brandu a flexibilnímu obchodnímu modelu. Schopnost společnosti přizpůsobit se změnám v chování zákazníků – například větší důraz na digitální služby, udržitelnost a personalizaci zážitků – jí umožňuje udržet si konkurenční náskok před ostatními hráči v oboru.
Hilton tak vstupuje do třetího čtvrtletí s důvěrou investorů, zdravými fundamenty a pozitivním výhledem pro následující fiskální roky. Očekávané výsledky 22. října ukážou, zda si společnost dokáže udržet svou růstovou dynamiku a potvrdit pozici jednoho z lídrů světového hotelového průmyslu.
Zdroj: Shutterstock
Spravuje, vlastní, pronajímá a franšízuje hotely napříč širokým spektrem kategorií – od luxusních resortů po ekonomické hotely. Její portfolio zahrnuje známé značky včetně Waldorf Astoria, Conrad, DoubleTree či Hampton, které pokrývají segmenty od prémiového až po dostupné ubytování.Společnost s tržní kapitalizací zhruba 60,4 miliardy dolarů se připravuje na zveřejnění finančních výsledků za třetí čtvrtletí roku 2025, které má představit 22. října před otevřením amerických trhů. Očekávání investorů i analytiků jsou pozitivní – Hilton si dlouhodobě drží stabilní růst a pravidelně překonává prognózy Wall Streetu.Očekávaný růst zisku i silná výkonnost v předchozích čtvrtletíchAnalytici předpokládají, že Hilton za třetí čtvrtletí vykáže zisk 2,04 USD na akcii, což představuje meziroční nárůst o 6,3 % oproti 1,92 USD ve stejném období loňského roku. Tato očekávání vycházejí z trendu, kdy společnost v posledních čtyřech čtvrtletích konzistentně překonala odhady analytiků.Ve druhém čtvrtletí letošního roku Hilton reportoval upravený zisk 2,20 USD na akcii, což bylo o 7,8 % více, než očekával konsensus trhu. Celkové tržby za toto období dosáhly 3,1 miliardy dolarů, což znamenalo meziroční růst o 6,3 %, přičemž upravený EBITDA vzrostl o 9,9 % na 1 miliardu dolarů.Za tímto výkonem stál především růst franšízových a licenčních poplatků, které tvoří klíčovou složku ziskovosti společnosti. Hilton těží z rozšiřování sítě partnerských hotelů, díky čemuž zvyšuje výnosy bez nutnosti masivních kapitálových investic.Navzdory pozitivním číslům však akcie po zveřejnění výsledků klesly o 2,6 %. Trh reagoval na mírné oslabení srovnatelného výnosu na dostupný pokoj , které bylo způsobeno nižší obsazeností napříč některými regiony. Tento pokles byl ale podle analytiků spíše dočasný a nesignalizuje strukturální problém.Chcete využít této příležitosti?Dlouhodobý růst a silné fundamentyHilton si udržuje silnou pozici i v dlouhodobém horizontu. Pro aktuální fiskální rok, který skončí v prosinci, očekávají analytici zisk 7,96 USD na akcii, tedy růst o 11,8 % oproti 7,12 USD z roku 2024. Výhled pro fiskální rok 2026 je ještě optimističtější – odhadovaný zisk 9,04 USD na akcii představuje meziroční růst o 13,6 %.Akcie Hiltonu za posledních 12 měsíců posílily o 11,9 %, což sice zaostává za výkonností širšího trhu – index S&P 500 vzrostl o 17,6 % a Consumer Discretionary Select Sector SPDR Fund o 21 % – nicméně růst je stále solidní a potvrzuje stabilní důvěru investorů.Z pohledu valuace zůstává Hilton atraktivní díky své silné schopnosti generovat volné cash flow, stabilnímu modelu založenému na franšízách a rozmanitému geografickému pokrytí. To umožňuje společnosti vyrovnávat regionální výkyvy v poptávce a držet si vysoké marže i v prostředí vyšších provozních nákladů. Výhled analytiků: mírně pozitivní sentiment přetrváváWall Street vnímá Hilton jako jednu z nejkvalitnějších společností v sektoru cestovního ruchu a pohostinství. Z celkem 23 analytiků sledujících akcii jich osm doporučuje „Strong Buy“, tři „Moderate Buy“ a dvanáct „Hold“.Konsensuální cílová cena akcie činí 280,69 USD, což představuje potenciální nárůst o přibližně 8,4 % oproti současné úrovni. Analytici zdůrazňují, že i přes mírný pokles v RevPAR má Hilton silné předpoklady k dalšímu růstu díky stabilní poptávce po cestování, rozšiřování značek a důsledné optimalizaci nákladů.Společnost rovněž těží z oživení v segmentu firemních a konferenčních akcí, který se po pandemických letech postupně vrací na úroveň před rokem 2020. Kromě toho se Hilton soustředí na expanzi v rychle rostoucích regionech Asie a Středního východu, kde poptávka po prémiovém ubytování nadále roste.Z dlouhodobého hlediska zůstává Hilton ve výhodné pozici díky svému globálnímu rozsahu, silnému brandu a flexibilnímu obchodnímu modelu. Schopnost společnosti přizpůsobit se změnám v chování zákazníků – například větší důraz na digitální služby, udržitelnost a personalizaci zážitků – jí umožňuje udržet si konkurenční náskok před ostatními hráči v oboru.Hilton tak vstupuje do třetího čtvrtletí s důvěrou investorů, zdravými fundamenty a pozitivním výhledem pro následující fiskální roky. Očekávané výsledky 22. října ukážou, zda si společnost dokáže udržet svou růstovou dynamiku a potvrdit pozici jednoho z lídrů světového hotelového průmyslu.
Automobilka Rivian Automotive (RIVN), známá svými elektrickými pick-upy a SUV, prožila rok plný zásadních událostí. Společnost dokázala dosáhnout prvních kladných...
Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...