Kering, francouzská skupina známá luxusními značkami, zaznamenala pokles celkových prodejů o 5% na základě srovnatelnosti, což překonalo tržní očekávání, díky silnějším výkonům menších značek. Přesto trpí Gucci, jehož prodeje klesly o 14%, což znamená sedmé po sobě jdoucí čtvrtletí dvojciferného poklesu.
Nově jmenovaný CEO Luca de Meo zahájil svou práci s cílem zrychlit obrat společnosti po dvou letech klesajících prodejů. V období od července do září dosáhly tržby 3,42 miliardy eur
Pro menší značky Yves Saint Laurent a Bottega Veneta dopadly výsledky lépe, čímž podpořily celkové výsledky skupiny. De Meo uvedl: „Výkon Keringu za třetí čtvrtletí zůstává výrazně pod výkonem trhu,“ a ujistil, že usilovně pracují na turnování společnosti.
Akcie Keringu vzrostly o 85% od oznámení de Meo v červnu, což ukazuje na důvěru investorů v rychlé restrukturalizace a zaměření na klíčovou módu. De Meo, jehož jmenování zahrnovalo bonus ve výši 20 milionů eur, nyní usiluje o zjednodušení operací a snížení zadluženosti.
Zároveň se situace na čínském trhu zlepšila, což potvrdila Armelle Poulou, CFO Keringu, a uvedla, že „náš výkon zůstal negativní, ale došlo k významnému zlepšení.“ V nedávné zprávě způsobil LVMH překvapivě dobré čtvrtletní výsledky, což podnítilo optimismus v luxusním sektoru.
Gucci se nově zaměřil na trendovanou strategii „vidět nyní, koupit nyní“, avšak Kering varoval, že může trvat delší dobu, než se nové kolekce pozitivně odrazí v prodeji.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky