Cyber attack na Jaguar Land Rover (JLR) vedl k odhadovaným £1,9 miliardy ztrát pro britskou ekonomiku, což jej činí nejvíce ekonomicky škodlivou kyber událostí v historii Velké Británie. Tato událost, která započala na konci srpna 2025, přinutila JLR uzavřít své IT systémy a zastavit výrobní operace ve velkých britských továrnách v Solihullu, Halewoodu a Wolverhamptonu na přibližně pět týdnů.
Odhady ztrát jsou založeny na předpokladu, že JLR se vrátí k plné výrobě na začátku ledna 2026. Během této doby byla snížena britská výrobní kapacita o téměř 5 000 vozidel týdně, což vedlo k modelovaným ztrátám £108 milionů týdenně pro operace JLR v UK.
Útok nezasáhl pouze JLR, ale ovlivnil také více než 5 000 britských organizací, včetně téměř 1 000 dodavatelů prvního řádu a tisíců dodavatelů druhého a třetího řádu. Mnoho dodavatelských firem bylo nuceno přijmout krizová opatření pro udržení podnikatelské viability, včetně snížení mezd a propouštění zaměstnanců.
Dne 8. října JLR oznámil postupný návrat do provozu, avšak podle analýzy CMC bude proces obnovy trvat delší dobu, neboť je nutné opravit systémy a reaktivovat dodavatelské řetězce. Odhad ztrát obsahuje přerušení byznysu JLR, náklady na reakci na incident, narušení dodavatelského řetězce a dopady na místní podniky.
Chcete využít této příležitosti?
Britská vláda schválila záruku půjčky ve výši £1,5 miliardy, aby JLR pomohla s likviditou, přičemž se očekává, že tento podpor nebude využit. CMC uvedl doporučení pro firmy, aby posílily svou odolnost vůči kybernetickým hrozbám a zmapovaly závislosti v dodavatelském řetězci.
Cyber attack na Jaguar Land Rover vedl k odhadovaným £1,9 miliardy ztrát pro britskou ekonomiku, což jej činí nejvíce ekonomicky škodlivou kyber událostí v historii Velké Británie. Tato událost, která započala na konci srpna 2025, přinutila JLR uzavřít své IT systémy a zastavit výrobní operace ve velkých britských továrnách v Solihullu, Halewoodu a Wolverhamptonu na přibližně pět týdnů.
Odhady ztrát jsou založeny na předpokladu, že JLR se vrátí k plné výrobě na začátku ledna 2026. Během této doby byla snížena britská výrobní kapacita o téměř 5 000 vozidel týdně, což vedlo k modelovaným ztrátám £108 milionů týdenně pro operace JLR v UK.
Útok nezasáhl pouze JLR, ale ovlivnil také více než 5 000 britských organizací, včetně téměř 1 000 dodavatelů prvního řádu a tisíců dodavatelů druhého a třetího řádu. Mnoho dodavatelských firem bylo nuceno přijmout krizová opatření pro udržení podnikatelské viability, včetně snížení mezd a propouštění zaměstnanců.
Dne 8. října JLR oznámil postupný návrat do provozu, avšak podle analýzy CMC bude proces obnovy trvat delší dobu, neboť je nutné opravit systémy a reaktivovat dodavatelské řetězce. Odhad ztrát obsahuje přerušení byznysu JLR, náklady na reakci na incident, narušení dodavatelského řetězce a dopady na místní podniky.Chcete využít této příležitosti?
Britská vláda schválila záruku půjčky ve výši £1,5 miliardy, aby JLR pomohla s likviditou, přičemž se očekává, že tento podpor nebude využit. CMC uvedl doporučení pro firmy, aby posílily svou odolnost vůči kybernetickým hrozbám a zmapovaly závislosti v dodavatelském řetězci.