Mercedes-Benz oznámil, že ve třetím čtvrtletí roku 2025 jeho provozní zisk klesl o 70%, přičemž dosáhl částky 750 milionů eur (875 milionů dolarů). Ve stejném období loňského roku společnost vykázala zisk 2,5 miliardy eur.
Tento pokles je důsledkem nákladů na propouštění a tarifních problémů v USA, stejně jako oslabené poptávky na trzích, kde Mercedes tradičně dominuje. V Číně, jednom z nejdůležitějších trhů, se prodeje také výrazně snižují, což je spojeno s mimořádně konkurenčním prostředím.
Společnost dále uvedla, že v třetím čtvrtletí vynaložila 876 milionů eur na restrukturalizační programy, což je nárůst z 560 milionů eur v předchozím období. Tyto kroky jsou součástí plánu na úsporu 5 miliard eur do roku 2027.
Vedení automobilky respektuje stávající výhled pro celý rok, avšak varuje před „dynamickým prostředím“ a zdůrazňuje pokračování v efektivnostních opatřeních. Tlak na marže zvyšuje i posun k elektrickým vozidlům, což je důsledkem nových evropských emisních cílů.
Chcete využít této příležitosti?
Mercedes-Benz oznámil, že ve třetím čtvrtletí roku 2025 jeho provozní zisk klesl o 70%, přičemž dosáhl částky 750 milionů eur . Ve stejném období loňského roku společnost vykázala zisk 2,5 miliardy eur.
Tento pokles je důsledkem nákladů na propouštění a tarifních problémů v USA, stejně jako oslabené poptávky na trzích, kde Mercedes tradičně dominuje. V Číně, jednom z nejdůležitějších trhů, se prodeje také výrazně snižují, což je spojeno s mimořádně konkurenčním prostředím.
Společnost dále uvedla, že v třetím čtvrtletí vynaložila 876 milionů eur na restrukturalizační programy, což je nárůst z 560 milionů eur v předchozím období. Tyto kroky jsou součástí plánu na úsporu 5 miliard eur do roku 2027.
Vedení automobilky respektuje stávající výhled pro celý rok, avšak varuje před „dynamickým prostředím“ a zdůrazňuje pokračování v efektivnostních opatřeních. Tlak na marže zvyšuje i posun k elektrickým vozidlům, což je důsledkem nových evropských emisních cílů.Chcete využít této příležitosti?