Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Odsunutí konce výroby spalovacích motorů nemusí být v zájmu Škody Auto

Automobilka Škoda Auto (ŠKODA) upozorňuje, že případné odsunutí termínu ukončení výroby vozů se spalovacími motory po roce 2035 nemusí být pro ni výhodné.

David Škvára Autor: David Škvára
22 října, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Škoda varuje, že odklad konce spalovacích motorů brzdí investice
  • Nejasná legislativa nutí firmy financovat dva typy technologií současně
  • Čína a Tesla (TSLA) zvyšují konkurenční tlak na evropské automobilky
  • Klíčovým cílem je snížit cenu baterií a posílit soběstačnost

 

Na konferenci o vývoji automobilového průmyslu v Brně to uvedl Jan Hoffman, vedoucí řízení značky ve Škodě Auto. Podle něj by nejasnost ohledně konce spalovacích motorů mohla vést ke zpomalení investic a znejistění celé strategie přechodu k elektromobilitě.

<!– DIP popup–>

Nejasný termín brzdí investice do elektromobility

Škoda Auto dlouhodobě směřuje své úsilí k výrobě konkurenceschopných hybridních a elektrických vozů. Hoffman vysvětlil, že pokud by byl termín konce spalovacích motorů pevně stanoven, mohla by automobilka alokovat většinu investic výhradně do vývoje elektrických a hybridních pohonů. Neurčitost kolem legislativního termínu však nutí firmy pokračovat ve financování vývoje spalovacích motorů i modernizace výrobních linek pro jejich montáž.

Tento dvojí tlak znamená, že výrobní i vývojové kapacity musejí být rozděleny mezi dva paralelní směry, což prodražuje přechod na nové technologie. „Pokud bude konec spalovacích motorů nejasný, je třeba se připravit na více scénářů a investiční prostředky se budou tříštit,“ uvedl Hoffman. Tento stav podle něj může trvat nejméně dalších deset let.

Zdroj: Shutterstock

Rostoucí tlak technologií i konkurence z Číny a USA

Vedle nejistoty v legislativě čelí Škoda Auto i rostoucím technologickým a konkurenčním tlakům. „Technologické tlaky nabírají na intenzitě,“ řekl Hoffman. Zmínil například trend vysokotlakého lití velkých dílů, které integruje více komponent do jednoho celku, čímž snižuje náklady a zvyšuje efektivitu výroby. Dále zdůraznil modulární systémy na výrobních linkách, které zjednodušují přizpůsobení různým modelům.

Konkurenční hrozby přicházejí především z Číny a od americké Tesly (TSLA). Čínský export automobilů totiž v posledních čtyřech letech dramaticky roste. „Čína zatím využívá pouze polovinu svých výrobních kapacit a plánuje aktivovat i druhou polovinu,“ uvedl Hoffman s tím, že to může znamenat převis nabídky nad poptávkou a tlak na ceny evropských vozů.

Advertisement

Tento vývoj je pro Škodu i další evropské automobilky varováním, že globální konkurence se zrychluje a že čínské značky se snaží agresivně prosadit i na evropském trhu, kde využívají cenové i výrobní výhody.

Chcete využít této příležitosti?

Baterie zůstávají klíčovým faktorem úspěchu

Hoffman také zdůraznil, že klíčovým prvkem v přechodu na elektromobilitu je vývoj a výroba baterií. Zatímco v případě konvenčních pohonů a převodovek má Škoda Auto pod kontrolou celý dodavatelský řetězec, u baterií tomu tak není. „Vše je v rukou asijských dodavatelů. Polovinu baterií dnes kupujeme z Číny, druhou polovinu se snažíme zajistit z naší výroby, ale i zde jsou technologie z Číny,“ vysvětlil.

Firma proto považuje za klíčové v příštích pěti letech snížit cenu baterií o 45 % na jednu kilowatthodinu, aby mohla vyrábět elektromobily, které si zákazníci skutečně budou chtít koupit. „Jinak nedokážeme udělat produkt, který bude pro lidi atraktivní,“ upozornil Hoffman.

Zároveň zdůraznil, že v oblasti baterií není problém jen v nákladech, ale i v technologické závislosti na Asii. Evropský průmysl zatím nedokázal vybudovat plnohodnotnou infrastrukturu pro výrobu článků ve velkém měřítku, což ohrožuje jeho soběstačnost.

Hoffman rovněž upozornil, že Čína se stala centrem inovací v automobilovém průmyslu, především díky masivní digitalizaci a ochotě zavádět nové výrobní postupy bez legislativních omezení. „Nikdo u nich neřeší GDPR ani používání soukromých telefonů při práci. Nám legislativa brání například v nasazení kamer na výrobních linkách,“ doplnil.

Evropa se nesmí uzavírat, ale musí reagovat

Ačkoli je Čína pro evropské výrobce rostoucí konkurencí, Hoffman odmítá myšlenku, že by se Evropa měla před světem uzavírat. Podle něj by Evropská unie měla místo protekcionismu přijímat cílená opatření, která posílí konkurenceschopnost evropských značek.

„Nemá cenu dělat z Evropy pevnost,“ řekl Hoffman. „Ale zároveň je potřeba, aby EU reagovala na to, jak čínské automobilky zaplavují evropský trh.“ Tlak z čínského exportu totiž dopadne především na dealery a prodejní sítě, které budou muset čelit novým, levnějším modelům z Asie.

Zdroj: Shutterstock

Podle Hoffmana tak Evropa stojí na rozcestí – buď se přizpůsobí globální realitě a zaměří se na inovace a efektivitu, nebo riskuje ztrátu podílu na trhu, který si v minulosti vybudovala.

Kromě Škody Auto působí v České republice i další významní výrobci. Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) oznámila, že od letošního roku přechází výhradně na výrobu hybridních vozů. V Nošovicích na Frýdecko-Místecku pak provozuje svůj závod Hyundai Motor (HYMTF) – jedinou továrnu této značky v rámci Evropské unie. Podle mluvčího firmy však závod letos opakovaně čelí celodenním odstávkám výroby kvůli nižší poptávce po automobilech, což dokládá nejistotu na evropském trhu s vozy.

Na konferenci o vývoji automobilového průmyslu v Brně to uvedl Jan Hoffman, vedoucí řízení značky ve Škodě Auto. Podle něj by nejasnost ohledně konce spalovacích motorů mohla vést ke zpomalení investic a znejistění celé strategie přechodu k elektromobilitě.<!– DIP popup–>Nejasný termín brzdí investice do elektromobilityŠkoda Auto dlouhodobě směřuje své úsilí k výrobě konkurenceschopných hybridních a elektrických vozů. Hoffman vysvětlil, že pokud by byl termín konce spalovacích motorů pevně stanoven, mohla by automobilka alokovat většinu investic výhradně do vývoje elektrických a hybridních pohonů. Neurčitost kolem legislativního termínu však nutí firmy pokračovat ve financování vývoje spalovacích motorů i modernizace výrobních linek pro jejich montáž.Tento dvojí tlak znamená, že výrobní i vývojové kapacity musejí být rozděleny mezi dva paralelní směry, což prodražuje přechod na nové technologie. „Pokud bude konec spalovacích motorů nejasný, je třeba se připravit na více scénářů a investiční prostředky se budou tříštit,“ uvedl Hoffman. Tento stav podle něj může trvat nejméně dalších deset let.Rostoucí tlak technologií i konkurence z Číny a USAVedle nejistoty v legislativě čelí Škoda Auto i rostoucím technologickým a konkurenčním tlakům. „Technologické tlaky nabírají na intenzitě,“ řekl Hoffman. Zmínil například trend vysokotlakého lití velkých dílů, které integruje více komponent do jednoho celku, čímž snižuje náklady a zvyšuje efektivitu výroby. Dále zdůraznil modulární systémy na výrobních linkách, které zjednodušují přizpůsobení různým modelům.Konkurenční hrozby přicházejí především z Číny a od americké Tesly . Čínský export automobilů totiž v posledních čtyřech letech dramaticky roste. „Čína zatím využívá pouze polovinu svých výrobních kapacit a plánuje aktivovat i druhou polovinu,“ uvedl Hoffman s tím, že to může znamenat převis nabídky nad poptávkou a tlak na ceny evropských vozů.Tento vývoj je pro Škodu i další evropské automobilky varováním, že globální konkurence se zrychluje a že čínské značky se snaží agresivně prosadit i na evropském trhu, kde využívají cenové i výrobní výhody.Chcete využít této příležitosti?Baterie zůstávají klíčovým faktorem úspěchuHoffman také zdůraznil, že klíčovým prvkem v přechodu na elektromobilitu je vývoj a výroba baterií. Zatímco v případě konvenčních pohonů a převodovek má Škoda Auto pod kontrolou celý dodavatelský řetězec, u baterií tomu tak není. „Vše je v rukou asijských dodavatelů. Polovinu baterií dnes kupujeme z Číny, druhou polovinu se snažíme zajistit z naší výroby, ale i zde jsou technologie z Číny,“ vysvětlil.Firma proto považuje za klíčové v příštích pěti letech snížit cenu baterií o 45 % na jednu kilowatthodinu, aby mohla vyrábět elektromobily, které si zákazníci skutečně budou chtít koupit. „Jinak nedokážeme udělat produkt, který bude pro lidi atraktivní,“ upozornil Hoffman.Zároveň zdůraznil, že v oblasti baterií není problém jen v nákladech, ale i v technologické závislosti na Asii. Evropský průmysl zatím nedokázal vybudovat plnohodnotnou infrastrukturu pro výrobu článků ve velkém měřítku, což ohrožuje jeho soběstačnost.Hoffman rovněž upozornil, že Čína se stala centrem inovací v automobilovém průmyslu, především díky masivní digitalizaci a ochotě zavádět nové výrobní postupy bez legislativních omezení. „Nikdo u nich neřeší GDPR ani používání soukromých telefonů při práci. Nám legislativa brání například v nasazení kamer na výrobních linkách,“ doplnil.Evropa se nesmí uzavírat, ale musí reagovatAčkoli je Čína pro evropské výrobce rostoucí konkurencí, Hoffman odmítá myšlenku, že by se Evropa měla před světem uzavírat. Podle něj by Evropská unie měla místo protekcionismu přijímat cílená opatření, která posílí konkurenceschopnost evropských značek.„Nemá cenu dělat z Evropy pevnost,“ řekl Hoffman. „Ale zároveň je potřeba, aby EU reagovala na to, jak čínské automobilky zaplavují evropský trh.“ Tlak z čínského exportu totiž dopadne především na dealery a prodejní sítě, které budou muset čelit novým, levnějším modelům z Asie.Podle Hoffmana tak Evropa stojí na rozcestí – buď se přizpůsobí globální realitě a zaměří se na inovace a efektivitu, nebo riskuje ztrátu podílu na trhu, který si v minulosti vybudovala.Kromě Škody Auto působí v České republice i další významní výrobci. Toyota Motor Manufacturing Czech Republic oznámila, že od letošního roku přechází výhradně na výrobu hybridních vozů. V Nošovicích na Frýdecko-Místecku pak provozuje svůj závod Hyundai Motor – jedinou továrnu této značky v rámci Evropské unie. Podle mluvčího firmy však závod letos opakovaně čelí celodenním odstávkám výroby kvůli nižší poptávce po automobilech, což dokládá nejistotu na evropském trhu s vozy.
Tagy: škoda autospalovací motory

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Fed se připravuje na další snížení sazeb, inflace už není hlavní hrozbou
      2. Rekordní růst amerických akcií vyvolává obavy z přehřátí trhu
      3. JPMorgan snižuje hodnocení Li Auto kvůli sílící konkurenci na čínském trhu s EV
      4. Investiční pohled na akcie Caterpillar a Li Auto přináší kontrastní výhledy
      5. Snowflake ukazuje silné výsledky, ale ocenění zůstává přemrštěné
      6. Akcie Li Auto klesají. Jak cenová válka v Číně v oblasti EV ovlivnila zisky
      7. Lululemon po propadu: levná akcie s dlouhodobým růstovým potenciálem
      8. Investiční past jménem GraniteMark: Jak rozpoznat neregulovaného brokera
      9. RoboForex: Broker bez licence, který představuje vážné riziko pro investory
      10. Zlato na novém maximu: růst ceny budí otázky o možné bublině
      Advertisement

      Breaking.

      17:21

      Luxusní značky z Evropy pozorně sledují čínský tržní comeback

      17:16

      Fed plánuje zmírnit kapitálové požadavky: Banky jásají

      17:12

      Americké banky riskují: Soukromé půjčky dosáhly rekordních výšin

      17:08

      Technologický skok: POET Technologies získává lukrativní zakázku za 5 milionů dolarů

      17:02

      RBC vsadilo na průmyslové giganty: Caterpillar, Deere a United Rentals

      16:58

      Alkermes vstupuje do boje se spánkovými poruchami skrze akvizici Avadel

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Deutsche Bank vidí v AppLovin jasného lídra digitální reklamy

      22 října, 2025

      Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...

      Zdroj: Getty Images

      RBC doporučuje koupit akcie Deere, lídra v oblasti chytrého zemědělství

      22 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Index S&P 500 je teď sázkou na AI. Kam se schovat, když přijde ochlazení?

      21 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BMO Capital zvyšuje hodnocení Royal Gold díky akvizicím a růstu portfolia

      21 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Apple na prahu nového růstového cyklu, iPhone míří k rekordním prodejům

      21 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Dow uzavřel na rekordní úrovni, 3M a Coca-Cola zazářily na poli zisků

      21 října, 2025

      S&P 500 dále posiluje, pozornost se soustředí na hospodářské výsledky

      20 října, 2025

      Instagram brzy umožní rodičům zabránit teenagerům v chatování s AI

      18 října, 2025

      S&P 500 posiluje před rušným týdnem plným výsledků hospodaření

      20 října, 2025

      Co se bude dít dál na letošním docela chaotickém akciovém trhu?

      18 října, 2025

      Byty v Praze stály v pololetí podobně jako v Berlíně, Vídni či Madridu

      21 října, 2025

      Deutsche Bank vidí v AppLovin jasného lídra digitální reklamy

      22 října, 2025

      Banky varují před napětím v úvěrech, ekonomika zůstává stabilní

      19 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.